1608
کد: 207591
05 شهريور 1398 - 10:49
مدت زیادی است که لکه بینی دارم و آمپول دیفرلین تزریق کردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من به نزدیک یکساله لکه بینی و گاهی اوقات خونریزی دارم و همه کار انجام دادم فریز و هیستروسکوپی شدم  که چیزی یافت نشده  باقرص ضد بارداری و پروژسترون  که در حین مصرف قرص لک میدیدم هم خوب نشدم...این ماه حین مصرف پروژسترون خونریزی داشتم که وقتی قرصو قطع کردم خونریزیکم شد که رفتم پیش دکتر بهم امپول دیفریلین ۲ ماه دادن چون من نمیدونستم خونریزی قاعدگی هست یا  دیشب در حالی که خونریزی کم شده بود امپول و زدم و امروز درد کمر شدید دارم و دل درد میخواستم ببینم تازه پروژسترون قطع کردم موقع بدی زدم؟بعد اینکه این امپول باعث ناباروری میشه؟

پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
خیر دوست عزیز زمان آن اشکالی ندارد. معمولا دیفرلین به افرادی که تمایل به بارداری در ماه های آینده دارند داده نمیشود. اگر کسی آمپول را تزریق کرد معمولا قاعدگی در چند ماه آینده قطع میشود و تخمک گذاری وجود نخواهد داشت ولی پس از 6 ماه اثر آمپول از بین میرود.

مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: