۲۳۹۱۱۳
۴
۴

خشم و عصبانیتت رو با این تکنیک های جادویی کنترل کن

خشمگین شدن و عصبانیت یکی از دو حس متفاوتی است که در درون همه ما وجود دارد. پس اگر کسی به شما گفت من عصبانی و خشمگین نمی شوم، بدانید که دروغ می گوید یا معنای درستی از این احساسات را نمی داند. همه ما ناراحت و عصبی می شویم اما چیزی که ما را از هم متمایز می کند، نحوه واکنش دادن ما است.

خشم و عصبانیتت رو با این تکنیک های جادویی کنترل کن

خشم و عصبانیتت رو با این تکنیک های جادویی کنترل کن 

خشمگین شدن و عصبانیت یکی از دو حس متفاوتی است که در درون همه ما وجود دارد. پس اگر کسی به شما گفت من عصبانی و خشمگین نمی شوم، بدانید که دروغ می گوید یا معنای درستی از این احساسات را نمی داند. همه ما ناراحت و عصبی می شویم اما چیزی که ما را از هم متمایز می کند، نحوه واکنش دادن ما است. این احساسات بد نیست و حتی باعث نجات ما از خطرات می وشد. پس بهترین راهکار آن است که تکنیک های لازم برای فوران خشم و ناراحتی را بدانیم و آن را تمرین کنیم. در این حالت می توانیم با آگاهی بیشتر هم از خودمان و هم از دیگران در برابر مشکلات و ناراحتی های احتمالی جلوگیری کنیم. بروز خشم و عصبانیت در همه ما انسان ها یکسان نیست و هرکس آن را با نحوه متفاوتی نشان می دهد. گاهی اوقات آنقدر فشار بر روی افراد زیاد است که نمی توانند آن را کنترل کنند. در ادامه تکنیک های خاصی برای رفع مشکلات احتمالی معرفی خواهیم کرد. 

خشم و عصبانیتت رو با این تکنیک های جادویی کنترل کن

۱. پیدا کردن دلیل خشم و ناراحتی

اولین و مهم ترین اقدام برای کنترل خشم، پیدا کردن دلیل و منبع آن است. شناخت این منابع به شما کمک می کند که بدانید در صورت وجود کدام یک از موارد یا موقعیت ها، احساس عصبانیت و ناراحتی می کنید. این که با دلایل ناراحتی خود ارتباط بگیرید خیلی بهتر است تا آن را سرکوب کنید یا از آن فرار نمایید. بهترین راهکار این است که با آن کنار بیایید و آن را بپذیرد. در این صورت می توانید تکنیک های دیگر را نیز بهتر اجرا کنید. بعد از آن بهتر است حالت های ناراحتی و خشم خود را بشناسید. برخی افراد در هنگام ناراحتی دچار ضربان قلب، مشکلات گوارشی، قفل شدن فک و دندان، پیچ خوردن و مشت کردن دست و پا و... می شوند. این علائم یا سایر موارد بهتر است شناخته و کنترل شوند. 

خشم و عصبانیتت رو با این تکنیک های جادویی کنترل کن

۲. یاد گرفتن روش های کنترل کردن خود

وقتی هر یک از علائم ناراحتی را در خود دیدید، اعم از موارد بالا، وقت آن رسیده که شروع به آرام سازی خود کنید. هیچ چیزی مانند بلد بودن روش های آرام سازی نمی تواند شما را آرام و خونسرد نشان دهد. تکنیک های زیر بسیار موثر هستند و شما را از حرکات غیر ارادی و ناهماهنگ نجات می دهند. کافی است موارد زیر را در حالت آرامش تمرین کنید تا به صورت ناخودآگاه آن را برای روزهای سخت و پر از چالش انجام دهید. این حرکات شامل موارد زیر است:

  • شمردن
  • کشیدن نفس های عمیق و منظم
  • تمرکز کردن بر روی ذهن و افکار مثبت یا خنثی
  • پیاده روی کردن و قدم زدن
  • ماساژ دادن انگشتان دست
  • گوش دادن به موسیقی آرام و مورد علاقه خود
  • و...

خشم و عصبانیتت رو با این تکنیک های جادویی کنترل کن

۳. کمک گرفتن از مشاور یا روان شناس

گاهی اوقات مطرح کردن مشکلات خود با روان شناس یا مشاور می تواند دیدگاه جدید و موثری به شما ببخشد. این که چگونه به مشکلات و مسائل نگاه کنید یا این که تلاش کنید راه های بهتری برای بیان و پاسخگویی به موقعیت ها بیابید. شاید موارد بالا به تنهایی برای شما کافی نباشد و باید از تکنیک های تخصصی و مختص به خودتان استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می شود که از دانش و علم متخصصان این حرفه استفاده کرده و عرصه زندگی را بر خود و دیگران سخت و مشکل ساز نکنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.