۵۲۹۸۳
۲ نظر
۱۱۰۳۵
۲ نظر
۱۱۰۳۵

چطور در وضع حمل به مادران کمک کنیم؟

روزهای متوالی در مورد اینکه چه اتفاقی برای بدن شما در اتاق زایمان می افتد و ترس های ناشناخته دیگر حرف زده اید. پس این نکات را در لحظه زایمان مدنظر داشته باشید.

گروه ترجمه نی‌نی‌بان: اینکه در زمان وضع حمل همسرتان عصبی باشید، طبیعی است. او هم به همین اندازه یا شاید بیشتر از شما نگران است. روزهای متوالی در مورد اینکه چه اتفاقی برای بدن شما در اتاق زایمان می افتد و ترس های ناشناخته دیگر حرف زده اید. پس این نکات را در لحظه زایمان مدنظر داشته باشید.

چطور در وضع حمل به مادران کمک کنیم؟
تلفن همراه خود را کنار بگذارید
حتی اگر شما در حال عکس گرفتن یا ضبط کردن این رویداد هسیتد، ما به شما می گوییم که تلفن خود را به آرامی کنار بگذارید. حتی اگر همسرتان به شما گفته که می خواهد این لحظه را ثبت کنید. دلیلی برای روشن بودن تلفن ها در اتاق زایمان وجود ندارد. با تمام وجود آنجا کنار همسرتان باشید.
سعی در حل کردن هرمشکلی نداشته باشید
پدرها می خواهند هر کاری که می توانند برای کاهش درد یا راحتی بهتر همسر خود داشته باشند. ولی برای مادر همین که همسرش پیشنهاد های عجیب و غریب ندهد و اظهارنظری در مدت زایمان نداشته باشد، از هرچیزی بهتری است. از همسرتان بپرسید که دلش می خواهد موقع زایمان چه کار بکنید ولی سعی نکنید به هرشکلی هرمشکلی را حل کنید.
با راههای کاهش درد آشنا باشید
پزشکان می گویند که هر شخص باید به خودش و همسرش در مورد شیوه های کاهش درد آموزش دهد. همسرتان را تشویق کنید که ذهن خود را در مورد داروی های کاهش درد باز نگه دارد. زایمان او ممکن است سخت تر یا آسان تر از آنچه پیش بینی شده باشد و به داورهای قوی تر یا ضعیف تری نیاز داشته باشد. او می تواند معمولا فکرش را در صورت نیاز یا خواستن تغییر دهد. از تصمیم های او حمایت کنید. ممکن است مواجه شدن او با درد شدید در زمان زایمان و قبل از زایمان برای شما هم سخت باشد.
امواج منفی را دور کنید
راهی دیگر که می توانید از طریق آن در اتاق زایمان از همسر خود حمایت معناداری داشته باشید، مطمئن شدن از حضور افراد کاملا مثبت در اطراف وی است. حتی شما ممکن است با افرادی از بیمارستان سروکار داشته باشید که حرف های ناراحت کننده برای همسرتان به زبان می آورند. لازم نیست داد و بیداد کنید و با افراد درگیر شوید. شما فقط باید نیازهای همسرتان را زمانی که او ممکن است خیلی خسته و عصبانی باشد، برآورده کنید.
از او تعریف و تمجید کنید
واژه ها قدرت زیادی دارند برای همین آنها را دست کم نگیرید. به همسرتان بگویید که فوق العاده و زیباست. به محض شروع دردهای زایمان تا جای ممکن به او دلداری دهید و او را تشویق کنید. حتی ممکن است این طور به نظر برسد که او حواسش به شما نیست. اما پزشکان می گویند که در زمان زایمان، خانها به آنچه افراد دور و بر آنها می گویند، بوها، نورها و احساسات اطراف خود آگاه هستند.
همسرتان را ماساژ بدهید
ماساژ می تواند آرامش بیشتری از آنچه تصور می کنید، به همسر شما ببخشد. برای همین در مورد انواع مختلف ماساژ قبل از روز زایمان مطالعه و تمرین کنید. یک تحقیق نشان داده زن هایی که برای بیست دقیقه در هر ساعت در زمان نزدیک شدن زایمان خود ماساژ گرفته بودند، تنش و درد کمتری در زمان زایمان تجربه کردند. ماساژ سر، گردن، پشت و پاها می تواند منجر به راحتی و ریلکس کردن مادرها بشود.
برنامه مشخص برای زایمان
شاید از حرف زدن به جای همسرتان خسته شده باشید. برای همین یک برنامه ریزی مشخص برای روز زایمان انجام دهید و به آن پایبند باشید. این برنامه باید با شروع دردها آغاز و با بازگشت همه همراه با بچه به خانه خاتمه یابد. چنین چیزی نه تنها یک سری ساختار ایجاد کرده بلکه به شما اجازه می دهد تا همه خواسته های همسرتان را اجرا کنید. مثلا بدانید کی و چگونه همسرتان می خواهد بند ناف بریده شود و چه دارویی هایی برای کاهش درد او کافی هستند.
به دقت به حرفهای همسرتان گوش دهید
ما نمی خواهیم به مادرها اختیار کامل برای ریاست و دستور دادن به شما در همه حال بدهیم. آنچه می گوییم این است که شما باید دقیق به او گوش داده و تا جایی که می توانید به او کمک کنید. به خصوص زمانی که بارداری نگران کننده است.
ناراحت نشوید
همه ما زمانی که تحت فشار و استرس و درد هستیم، چیزهایی به دور از شخصیت خود به زبان می آوریم. به همین دلیل وقتی همسرتان در زمان درد چیزی می گوید، ناراحت نشوید و به خودتان نگیرید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    نظر کاربران

    • پریسا
      درباره چطور در وضع حمل به مادران کمک کنیم؟

      از نظر من همسر می تواند نقش مهمی در دوران بارداری و در وضع حمل داشته باشد

      پاسخ ها

      • مدیر پایگاه

        سلام. از ابراز نظر شما ممنونیم

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.