۲۳۸۵۲۲
۲۵
۲۵

چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

واقعیت این است که برای بسیاری از افراد، ازدواج مجدد مسئله‌ای چالش برانگیز است و ممکن است ترس از آنها رخ دهد. این ترس در برخی موارد ناشی از تجربیات گذشته و عواقب احتمالی می‌باشد. مراجعه به مشاوره ازدواج و خانواده می‌تواند به افراد کمک کند تا با مشکلات ازدواج مجدد بهتر کنار بیایند و روابط سالم‌تری را بسازند.

چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

مواجه شدن با همسرقبلی:

در زوج هایی که با داشتن فرزند از همسر خود جدا میشوند، معمولا در حین مواجه شدن با یکدیگر حین دیدار فرزندان ممکن است از یکدیگر گلایه و شکایت کنند و دامنه اختلافات آنها به زندگی جدید نیز کشیده شود. مواجه شدن با همسر قبلی یکی دیگر از مشکلات ازدواج مجدد میباشد که میتواند بسیار آزار دهنده باشد. راه حل این است که طرفین با یکدیگر در مورد فرزندان و روزهایی که قرار است فرزندان خود را ببینند به یک توافق جامع برسند. این کار میتواند از بروز مشکلات و تنش در زندگی جدید شما جلوگیری کند.

چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

چالش تعهد:

اگر بخواهیم در مورد یکی از مهمترین دلایل  بروز مشکلات ازدواج مجدد صحبت کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که طلاق و جدایی ممکن است بر روی دیدگاه شما نسبت به زندگی بعدی تان تاثیر منفی بگذارد. ممکن است احساس کنید دیگر نمیتوانید به کسی اعتماد کنید و نسبت به داشتن تعهد طرف مقابلتان تردید دارید. احساس شک و دودلی برای افرادی که ازدواج مجدد میکنند، امری شایع است. زیرا تجربیات تلخی که داشته اند که هنوز از یاد آنها نرفته است.چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

چالش تکرار کردن اشتباهات گذشته:

یکی دیگر از عواملی که باعث میشود افراد از عواقب ازدواج مجدد در هراس باشند این است که میترسند در زندگی بعدی خود نیز مجددا اشتباهات قبل را تکرار کنند. لذا اگر میخواهید تحت تاثیر مشکلات ازدواج مجدد قرار نگیرید، سعی کنید تجربیات و درس هایی که در زندگی قبلی خود یاد گرفتید را در زندگی جدید استفاده کنید و از آموزه های خود بهره ببرید. اینکار موجب میشود که ترس از ازدواج مجدد در شما از بین برود و فرصت مجددی برای زندگی مشترک با فردی دیگر در اختیار شما قرار بگیرد. چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

انتخاب گزینه معکوس:

در گزینه‌ی معکوس، فرد عجولانه فردی را برای ازدواج انتخاب میکند که کاملاً متفاوت با همسر قبلی است. استدلال این افراد در انتخاب گزینه‌ی معکوس این است که هر چقدر فرد جدید با همسر قبلی متفاوت‌تر باشد، بهتر است.

چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

دقت بیش از حد به ویژگی افراد:

 برخی از افراد در انتخاب همسر جدید تنها به ملاک هایی توجه میکنند که همسر قبلی فاقد آن بوده است. در واقع آنها نمیدانند و در پی آن هم نیستند که همسر جدید چه ویژگی هایی باید داشته باشد بلکه بیشتر به این موضوع فکر میکنند که همسر جدید چه ویژگی هایی نداشته باشد و منظورشان از نبایدها، همان هایی است که همسر سابق داشته است.چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

رها کردن گذشته:

 این مسئله بسیار اهمیت دارد که افراد باید زمانی برای ازدواج دوم اقدام کنند که با گذشته خود کنار آمده باشند و بتوانند آن را رها کنند. رها کردن گذشته به این معنی نیست که شما افکار و احساسات مربوط به ازدواج قبلی خود را سرکوب کنید و اصلا راجع به آن ها حرف نزنید. گاهی حرف زدن با یک دوست و یا در میان گذاشتن احساسات منفی با یک مشاور به شما کمک می کند که آنچه را که در ذهنتان شما را می آزارد حل کنید و درنتیجه از شر آن رها شوید. چالش های پیش روی افراد در ازدواج مجدد!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.