۲۴۰۶۸۷
۳۸۷
۳۸۷

ظرف ها‌ را با آب گرم بشوییم یا آب سرد؟ کدوم بهتره!

اگر چه شما می‌ توانید ظروف خود را با هر نوع آبی بشویید، اما آب گرم گزینه بهتری برای شستشو ظروف است. البته دقت کنید هر ظرفی را با آب گرم نشویید چرا که خاصیت خود را ممکن است از دست بدهد، مانند ظروف پلاستیکی. 

ظرف ها‌ را با آب گرم بشوییم یا آب سرد؟ کدوم بهتره!

ظرف ها‌ را با آب گرم بشوییم یا آب سرد؟ کدوم بهتره!

اگر چه شما می‌ توانید ظروف خود را با هر نوع آبی بشویید، اما آب گرم گزینه بهتری برای شستشو ظروف است. البته دقت کنید هر ظرفی را با آب گرم نشویید چرا که خاصیت خود را ممکن است از دست بدهد، مانند ظروف پلاستیکی. آب گرم نه تنها ظروف شما را تمیزتر پاک می‌ کند، بلکه خاصیت های دیگری هم دارد که آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

ظرف ها‌ را با آب گرم بشوییم یا آب سرد؟ کدوم بهتره!

۱. پاک کردن سریع چربی ها

اگر می خواهید چربی ها به یرعت و به زودی از روی ظروف شما پاک شوند، حتما از آب گرم استفاده کنید. البته می توانید برای این کار کمی مایع ظرفشویی چربی زدا را با آب گرم مخلوط کرده و داخل ظروف بریزید و بگذارید خیس بخورد. بعد آن را با همان آب گرم شسته و خوب آبکشی کنید. 

۲. باقی نماندن لکه روی ظروف

اگر بر روی ظروف شما لکه اب باقی می ماند، ممکن است بخاطر شستشو با آب سرد باشد. از آن جایی که آب گرم به خوبی و به راحتی تبخیر شده و زود خشک می شود، دیگر نیازی به خشک کردن ندارد و به سرعت خشک و تبخیر خواهد شد. 

ظرف ها‌ را با آب گرم بشوییم یا آب سرد؟ کدوم بهتره!

۳. از بین رفتن باکتری ها و میکروب ها

بعد از هر بار غذا خوردن، قطعا میکروب های زیادی بر روی ظروف می نشیند. اگر می خواهید که ظرف های شما تمیزتر بماند و بعد از هربار شستشو مطمئن شوید که پاکیزه هستند و میکروبی ندارند، می توانید از آب گرم برای شستن آن ها استفاده کنید. 

۴. کدر نشدن ظروف از جمله لیوان ها

اگر دقت کرده باشید شستن ظروف با آب سرد، باعث می شود که ظاهر آن ها کدر به نظر برسد، به همین دلیل توصیه می شود ظرف های خود را با آب گرم بشویید تا شفافیت خود را حفظ کنند. آب‌ گرم به سرعت با مواد شوینده ترکیب شده و تاثیر آن را بیشتر خواهد کرد. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.