۲۴۲۲۸۰
۲۹۳
۲۹۳

فرش ها آلوده ترین منطقه برای کودکان است

یکی از مهم­ترین دغدغه‌های والدین ایجاد یک محیط امن و پاکیزه برای استراحت، خواب و بازی کودکان است. با توجه به این موضوع انتخاب وسایل اتاق کودک باید با دقت فراوانی انجام شود و تمامی وسایل آن با کیفیت و زیبا باشند. فرش کودک یکی از مهم­ترین وسایل اتاق کودک محسوب می‌شود، که ممکن است حجم زیادی از آلودگی را جذب خود کند. با توجه به احتمال بالای جذب آلودگی توسط فرش‌ها، این بخش از اتاق کودک از آلوده‌ترین مناطق اتاق محسوب می‌شود‌. در ادامه این مطلب به شیوه شست­وشوی فرش اتاق کودک، مواد شوینده قابل استفاده و راهکارهای خانگی رفع آلودگی می‌پردازیم.

فرش ها آلوده ترین منطقه برای کودکان است


اهمیت نحوه شستشو فرش اتاق کودک

با توجه به حساسیت کودکان شستن فرش اتاق آن­ها نیز باید بسیار متفاوت از فرش‌های دیگر نقاط خانه باشد.‌ فرش کودکان مانند پتو و ملحفه آن­ها است و برای شستن آن نیاز به رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن حساسیت‌ها است. پوست کودکان از حساسیت بسیاری برخوردار است و آسیب پذیری بسیاری دارد همچنین کودکان بیشتر تایم خود را روی فرش اتاق خود می‌گذرانند؛ بنابراین هنگام شست­وشو باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید.

آلودگی‌های موجود روی فرش می‌تواند به پوست و تنفس کودکان آسیب بزند؛ بنابراین باید نکات بسیاری را هنگام شست­وشو در نظر داشته باشید و با مواد شوینده مناسب کودکان اقدام به شست­وشو کنید. شوینده‌های نامناسب علاوه­بر آسیب به بافت فرش موجب ایجاد آسیب در تنفس کودکان و حساسیت آن‌ها نیز می‌شوند‌‌.  در ادامه این مطلب به برخی نکات مهم و شیوه مناسب شست‌و‌شوی فرش اتاق کودک اشاره می‌کنیم.

  • گردگیری: پیش از هر چیزی باید فرش اتاق کودک را گردگیری کنید و سپس برای شستن آن اقدام کنید. برای گردگیری فرش کافیست از یک جاروبرقی استفاده کنید و همه ذرات آلوده و گردوغبارهای موجود روی فرش را از بین ببرید. این کار موجب می‌شود تا تمیز کردن فرش راحت‌تر شود و همچنین نیازی به استفاده از مواد شوینده بسیار قوی نباشد.
  • استفاده از شوینده‌های مناسب و غیر شیمیایی: در شست‌و‌شوی فرش اتاق کودک نباید از شوینده‌های بسیار قوی و شیمیایی استفاده کنید؛ چراکه پس از شستن، کودکان برخورد مستقیم با فرش دارند و امکان ایجاد حساسیت و مشکلات پوستی برای آن­ها وجود دارد. برای این کار کافی است از شوینده‌های ملایم، شوینده‌های خانگی یا شوینده‌های مخصوص کودک استفاده کنید.
  • لکه‌گیری به کمک شوینده مناسب : بهتر است پیش از شستن فرش اتاق کودک آن را به کمک شوینده‌های مناسب لکه‌گیری کرده و سپس اقدام به شست‌و‌شوی آن کنید. معمولاً روی فرش اتاق کودک لکه‌های مختلفی همچون لکه غذا، سس، آبرنگ و مداد رنگی، خون و... وجود دارد. شیوه پاک کردن هر کدام از این لکه‌ها متفاوت است و با یک شوینده قابل شست‌وشو نخواهند بود؛ بنابراین بهتر از قبل از شست­وشوی اصلی، به صورت جداگانه این لکه‌ها را رفع کنید تا امکان استفاده از شوینده ملایم باشد.‌

توجه داشته باشید که این کار باید صرفاً توسط افراد متخصص و به صورت اصولی انجام شود‌. همان­طور که اشاره شد مهم­ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد انتخاب یک شوینده ضد آلرژی و ضد حساسیت است. همچنین نباید از فرچه‌ و برس­های سخت و قوی استفاده کنید؛ چراکه به بافت فرش آسیب می‌زنند. همچنین پس از شستن فرش باید آن را به خوبی خشک کنید تا مانع از ایجاد هر نوع رطوبت شوید. وجود رطوبت در فرش می‌توان موجب ایجاد بوی بد، کپک و قارچ شود.

چنانچه قصد دارید شست‌و‌شوی فرش اتاق کودک شما به بهترین شیوه ممکن انجام شود، کافیست از قالیشویی‌ها کمک بگیرید که در آن جا از دستگاه‌ها و مواد شوینده مناسبی برخوردارند؛ بنابراین می‌توانند به بهترین شیوه ممکن و بدون ایجاد هرگونه حساسیت و آلرژی، فرش اتاق کودک شما را تمیز کنند.

اگر از قیمت قالیشویی هم هراس دارید، میتوانید آخرین نرخ را در سایت افرا مشاهده کنید.

قیمت های خدمات قالیشویی بر اساس نرخ های اتحادیه قالیشویان تهران تعیین میگردد که هر سال قیمت قالیشویی ها تغییراتی میکند، از این رو افرا قیمت های نهایی خود را در سایت خود گذاشته تا بتوانید قیمت ها را ببینید و بتوانید نرخ حدودی قیمت را قبل از سفارش داشته باشید. افرا در جهت بهتر کردن خدمات خود لیست قیمت ها را کاملا تفکیک شده ارائه میدهد.

فرش ها آلوده ترین منطقه برای کودکان است

چه مواد شوینده ای برای شستشوی فرش اتاق کودک استفاده کنیم؟

همان­طور که اشاره کردیم پوست کودکان از حساسیت بسیاری برخوردار است؛ بنابراین باید فرش اتاق کودک را در بازه‌های زمانی کوتاه و به کمک شامپو فرش و دیگر شوینده‌های مناسب تمیز کنید. عدم استفاده از ماده شوینده مناسب می‌تواند نتایج جبران ناپذیری ایجاد کند و علاوه­بر آسیب به بافت فرش به سلامت کودک نیز آسیب بزند. شوینده‌های استفاده شده در شست‌و‌شوی فرش اتاق کودک باید لطیف و ملایم باشند تا مانع از خشک شدن الیاف و بافت فرش شوند. همچنین بهتر است از برس‌های زبر و قوی استفاده نکنید و از خشک شدن فرش مطمئن شوید. در ادامه این مطلب به نحوه شستشوی لکه‌های ایجاد شده روی فرش کودک می‌پردازیم.

شستشوی گام به گام فرش کودک

برای رفع لکه‌های موجود روی فرش کودک باید تمامی لکه‌ها را با سرعت زیاد از بین ببرید. برای این کار کافیست از یک پارچه تمیز که جذب بالایی دارد، استفاده کنید و فشار مناسبی روی لکه ایجاد کنید تا از بین برود. پیش از هر چیزی بهتر است شوینده خود را روی بخش کوچکی از فرش تست کنید تا مطمئن شوید آسیبی به بافت فرش نمی‌زند. برای انتخاب نوع شوینده نیز ‌می‌توانید از شوینده‌های خانگی همچون محلول آب و مایع ظرفشویی، محلول آب و وایتکس، سرکه، شامپو فرش ‌و... کمک بگیرید.

در صورتی که لکه ایجاد شده نوع خاصی از لکه است، می‌توانید از شوینده‌های مخصوص کمک بگیرید. پیش از شروع به تمیز کردن و شست­وشوی فرش اتاق کودک باید محلول آماده شده را روی اسفنج یا برس بریزید و سپس اقدام به تمیز کردن لکه‌ها کنید. بهتر است از فشار و نیروی طولانی مدت روی فرش خودداری کنید؛ چراکه امکان آسیب به رنگ و بافت فرش وجود دارد. پس از به پایان رسیدن مراحل شست­وشو به کمک یک حوله یا پارچه تمیز و مرطوب شوینده‌های باقی­مانده روی فرش را از بین برده و آن‌ها را پاک کنید.

در نهایت توجه داشته باشید که فرش اتاق کودک خشک شود؛ چراکه اگر خشک نشود امکان ایجاد بوی نامطبوع و رشد قارچ وجود دارد. اگر لکه‌ها نیز به سادگی از بین نرفتند و نیاز به شیوه خاصی از شست­وشو داشتند، بهتر است به قالیشویی مراجعه کرده و از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

فرش ها آلوده ترین منطقه برای کودکان است

مهم ترین نکات در نحوه تمیز کردن فرش اتاق کودک در خانه

شست­ و شوی فرش اتاق کودک در خانه نیازمند رعایت نکات بسیاری است؛ چراکه کودکان از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. به طورکلی فرش اتاق کودک تماس مداومی با مواد غذایی، لکه‌های مختلف و اسباب بازی‌های کودک دارد؛ بنابراین نیاز به شست­وشوی مداوم و دقیق آن است. مهم­ترین نکته‌ای که پیش از این نیز به آن اشاره کردیم انتخاب شوینده‌های ملایم و متناسب با شرایط کودک است. فرش کودک همچنین نیاز به لکه‌بری بیش‌تری دارد و باید با شوینده‌های مختلف و به صورت جزئی‌تر لکه‌بری‌های انجام شود.

همچنین این نوع فرش‌ها باید به طور کامل آبکشی و خشک شوند و هیچ‌گونه شوینده‌ای در آن‌ها باقی نماند. باقی‌ماندن شوینده در بافت‌های فرش می‌تواند موجب ایجاد حساسیت پوستی و آلرژی‌های تنفسی برای کودک شود. همچنین برای خشک شدن فرش کودک باید آن را در هوای آزاد قرار دهید تا به صورت کامل خشک شود. با در نظر گرفتن

این نکات می‌توانید شست‌و‌شوی فرش اتاق کودک را به صورت اصولی و بهداشتی در خانه انجام دهید.

فرش ها آلوده ترین منطقه برای کودکان است

جمع‌بندی

شست‌و‌شوی فرش اتاق کودک یک دغدغه مهم و اساسی برای والدین محسوب می‌شود؛ چراکه کودکان از حساسیت بسیاری برخوردارند. این فرایند شست­وشو باید به کمک شوینده‌های مناسب و ملایمی انجام شود تا از ایجاد هرگونه حساسیت و آلرژی برای کودکان جلوگیری کند. همان­طور که اشاره کردیم پیش از شستن فرش باید مراحلی همچون گردگیری، انتخاب نوع شوینده و لکه‌گیری را انجام دهید تا فرایند شست‌وشو بهتر پیش برود.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.