۲۴۰۰۶۴
۷۷
۷۷

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری، مجاز است؟

بسیاری از افراد ممکن است در دوران بارداری اعتماد به نفس خود را از دست بدهند یا قبل از این‌که اصلا متوجه باردار بودن خود شوند، سراغ روش‌های زیبایی بروند. روی این مقاله کلیک کنید تا با تزریق ژل قبل و بعد از بارداری آشنا شوید.

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری، مجاز است؟

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری یک مسئله مهم است که باید با احتیاط به آن پرداخته شود. به طور کلی، اگر قبل از بارداری تزریق ژل انجام داده‌اید، مشکل خاصی ندارد، اما تزریق ژل بعد از بارداری و در زمان شیردهی توصیه نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟


در این مقاله می‌خوانید:

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل به پوست روشی است که توسط جراحان زیبایی برای کاهش علائم پیری، به حداقل رساندن فرورفتگی‌ها و جای زخم‌های پوستی و صد البته، رفع خطوط ریز و چین و چروک‌های عمیق در پوست استفاده می‌شود. به همین دلیل، طبیعتاً طرفداران بسیار زیادی دارد و ممکن است بسیاری از مادران نیز قبل یا بعد از بارداری خود در فکر انجام این روش زیبایی باشند.


بیشتر بخوانید: انواع تزریق ژل یا چربی، کدام مناسب است؟


تزریق ژل قبل از بارداری

به طور کلی، تزریق ژل قبل از این‌که از بارداری خود مطلع شوید، مشکلی ایجاد نمی‌کند. در واقع، تا به امروز، هیچ داده‌ای نداریم که آیا فیلرهای از قبل موجود در دوران بارداری خطری برای مادر یا جنین ایجاد می‌کنند یا خیر. با این حال، اگر نگران تزریق ژل قبل و بعد از بارداری خود هستید، همیشه می‌توانید با پزشک‌تان مشورت کنید.

ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک به احتمال زیاد حرکت یا مهاجرت نمی‌کنند.

بعضی از افراد با توصیه پزشک خود تصمیم می‌گیرند که با آنزیم پروتئین هیالورونیداز، پیوندهای ژل تزریقی خود یعنی اسید هیالورونیک را بشکنند و بدن‌شان پیوندهای شکسته شده را به طور طبیعی پاک کند. لازم به ذکر است که این روش به جز احتمال حساسیت به آنزیم خطر دیگری ندارد.
علاوه بر این، ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک به احتمال زیاد حرکت یا مهاجرت نمی‌کنند. پس در محل تزریق باقی می‌مانند و خطری برای شما یا کودک‌تان ایجاد نمی‌کنند. هم‌چنین، این ژل‌ها به تدریج و با گذشت زمان حل می‌شوند. بنابراین می‌توانید به سادگی صبر کنید تا خود به خود از بین بروند و دیگر نگران تزریق آنزیم نیز نباشید.

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری، مجاز است؟


بیشتر بخوانید: ۳ روش خانگی برای برجسته کردن لب/برجسته کردن لب ها بدون ژل و تزریق!


آیا تزریق ژل در بارداری مجاز است؟

به طور کلی، تزریق ژل در زمانی که باردار هستید توصیه نمی‌شود. در واقع، اگرچه واکنش‌های آلرژیک یک عارضی جانبی نادر هستند، اما اگر در دوران بارداری واکنش نامطلوبی به تزریق ژل داشته باشید، درمان علائم شما ممکن است دشوارتر باشد.
البته نمی‌توان گفت که تزریق ژل در بارداری به طور حتم روی جنین شما تأثیر منفی می‌گذارد، اما شرط عقل این است که احتیاط کنید و تا بعد از زایمان و شیردهی خود صبر به خرج دهید. هم‌چنین، از آن‌جایی که تزریق ژل صرفاً یک روش زیبایی است، انتظار برای آن ضرری ندارد و به سلامت شما آسیبی نمی‌رساند.


بیشتر بخوانید: تزریق ژل گونه و صورت، مزایا، عوارض و میزان ماندگاری!


تزریق ژل بعد از بارداری

هیچ مطالعه بالینی در مقیاس بزرگ برای اثبات ایمنی تزریق ژل در دوران شیردهی انجام نشده است. به همین دلیل، انجام این روش بلافاصله بعد از بارداری و در زمانی که شما هنوز به کودک خود شیر می‌دهید، یک حرکت خارج از برنامه در نظر گرفته می‌شود. به دلایل ایمنی، پزشکان به مادران توصیه می‌کنند که از تزریق ژل در این دوران خودداری کنند. ‌هم‌چنین، طبق بیانیه‌ FDA، ایمنی ژل‌های تزریقی در دوران بارداری، شیردهی و در افراد زیر 22 سال ناشناخته است.

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری، مجاز است؟


بیشتر بخوانید: چه افرادی کاندید تزریق ژل به لابیا هستند؟


عوارض تزریق ژل در بارداری

نگرانی در مورد تزریق ژل در بارداری فقط بر روی جنین متمرکز نیست، بلکه سلامت و زیبایی مادر را نیز در نظر می‌گیرد. بدن در دوران بارداری دستخوش تغییرات زیادی می‌شود که بسیاری از آن‌ها موقتی هستند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد در دوران بارداری لب‌های بزرگ‌تری دارند که گاهی اوقات تزریق ژل به لب‌ها را به امری غیرضروری تبدیل می‌کند.

ماده بی حسی موضعی می‌تواند برای جنین مضر باشد و بارداری شما را به خطر بیندازد.

پوست نیز در حال تغییر است و با توجه به این تغییرات بسیار زیاد، به طور کلی به افراد باردار توصیه می‌شود تا پس از زایمان و شیردهی از تزریق ژل خودداری کنند و قبل از هر چیز، اجازه دهند که بدن‌شان به حالت طبیعی و پایدار برگردد.
تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی بر جریان خون تاثیر می‌گذارند و می‌توانند باعث تورم شوند. بنابراین، تغییر شکل فیزیکی ناشی از تزریق ژل ممکن است نتایج غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی رقم بزند. علاوه بر این، ماده بی حسی موضعی که قبل از ژل به پوست شما تزریق می‌شود، می‌تواند برای جنین مضر باشد و بارداری شما را به خطر بیندازد.

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری، مجاز است؟


بیشتر بخوانید: فیلر ژل تزریق و بوتاکس مزایا و معایب


راه‌ های جایگزین تزریق ژل

جایگزین‌های نسبتاً ایمن‌تری برای تزریق ژل بعد از بارداری وجود دارد که یکی از آن‌ها میکرونیدلینگ نام دارد. در این روش، از سوزن‌های کوچکی استفاده می‌شود که پوست را سوراخ می‌کنند تا تحریک شود و کلاژن و بافت جدید تولید کند.
این درمان با هدف ایجاد پوستی سفت، صاف و شاداب‌تر انجام می‌شود. با این حال، پزشکان در مورد بی خطر بودن این روش برای افراد باردار اختلاف نظر دارند. برخی از پزشکان ادعا می‌کنند که بی‌خطر است و برخی می‌گویند که این‌طور نیست. بنابراین، برای احتیاط بیشتر بهتر است انجام این روش را به تاخیر بیندازید.

امن‌ترین گزینه برای داشتن پوستی جوان و درخشان، استفاده از محصولات ارگانیک ملایم است.

امن‌ترین گزینه برای داشتن پوستی جوان و درخشان، استفاده از محصولات ارگانیک ملایم است. شما می‌توانید با مراجعه به یک متخصص زیبایی، نگرانی‌های پوستی  خود را در میان بگذارید و درمان‌های ایمن دریافت کنید. با توجه به تغییرات هورمونی قابل توجهی که بارداری به همراه دارد، ممکن است با جوش‌ و ملاسما (تغییر رنگ پوست) رو به رو شوید. ملاسما در ۱۵ تا ۵۰ درصد زنان باردار ظاهر شده و معمولاً در عرض چند ماه پس از آن از بین می‌رود. بنابراین جای نگرانی ندارد.

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری، مجاز است؟


بیشتر بخوانید: ژل لب مدل کره ای، هر آنچه باید بدانید!


کلام آخر

تزریق ژل قبل و بعد از بارداری شرایط خاص خود را دارد. به طور کلی، تزریق قبل از بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما تزریق در حین و بعد از بارداری چیزی است که به دلیل تغییرات هورمونی بدن مادر و خطر ماده بی حسی برای جنین توصیه نمی‌شود.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: neivision

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.