۲۳۸۸۶۶
۱۱
۱۱

۳ روش خانگی برای لایه برداری لب

اسکراب لب یکی از ترفندهای زیبایی و نرم کنندگی لب است که شما را از هر محصول شیمیایی و گران قیمت و در عین حال مضر به دور نگه می دارد. با توجه به این که الان هم در فصل سرد سال هستیم، بهتر است فکری اساسی برای خشک شدن لب ها و حتی مرطوب نگه داشتن آن ها کنیم.

3 روش خانگی برای لایه برداری لب

۳ روش خانگی برای لایه برداری لب

اسکراب لب یکی از ترفندهای زیبایی و نرم کنندگی لب است که شما را از هر محصول شیمیایی و گران قیمت و در عین حال مضر به دور نگه می دارد. با توجه به این که الان هم در فصل سرد سال هستیم، بهتر است فکری اساسی برای خشک شدن لب ها و حتی مرطوب نگه داشتن آن ها کنیم. هر چه پوست لب شما تازه تر و مرطوب تر باشد، رنگ آن و حتی بافت پنبه ای بهتری پیدا می کند. اگر لب های شما ترک عمیق خورده و آرایش لب به خوبی روی آن نقش نمی بندد، بهتر است یک فکر اساسی برای لایه برداری آن کنید. در ادامه با سه ترفند اساسی که می توانید به راحتی در خانه لب هایتان را اسکراب کنید، آشنا خواهید شد.

3 روش خانگی برای لایه برداری لب

۱. عسل و روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از ویتامین های مغذی از جمله ویتامین E است که به رفع خشکی و از بین ترک های عمیق روی لب، کمک زیادی خواهد کرد. اسید های چرب و از جمله آنتی اکسیدان ها باعث می شوند که پوست لب به خوبی تغذیه شود. عسل در ترکیب با شکر، می توتاند یک اسکراب یا لایه بردار طبیعی و مقوی به حساب بیاید. برای تهیه این اسکراب یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری شکر و پنج قطره روغن نارگیل مخلوط کنید. کمی روی حرارت غیر مستقیم تا روان شود، حالا این ترکیب را روی لب بمالید و به مدت سه دقیقه ماساژ دهید. بگذارید ده دقیقه بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید. از این اسکراب دو بار در هفته استفاده کنید. 

3 روش خانگی برای لایه برداری لب

۲. شکلات و روغن زیتون

روغن زیتون از قدیم تا به الان برای نرم کردن پوست و حتی برطرف کردن خشکی های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی هم شکلات از جمله کاکائو باعث لطافت و بالا بردن نرمی پوست لب می شود. شما می توانید با این ترکیب جادویی، بهترین اسکراب را درست کنید. یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با یک قاشق غذاخوری شکر و پنج قطره روغن زیتون مخلوط کنید. از طرفی می توانید نصف قاشق غذاخوری عسل یا عصاره وانیل هم به آن اضافه کنید. این ترکیب را به مدت پنج دقیقه روی لب ها ماساژ دهید. حالا اجازه دهید یک ربع بماند و بعد با دستمال نرم پاک کنید. این اسکراب حتی قابل خوردن هم خواهد بود. 

3 روش خانگی برای لایه برداری لب

۳. پوست پرتقال و روغن بادام

با توجه به این که در فصل سرد سال مرکبات زیاد شده است، می توانید از پوست پرتقال هم برای لایه برداری لب استفاده کنید. اگر لب هایتان تیره یا بی رنگ شده است کافی است پوست پرتقال را بردارید و خشک کنید. حالا آنت را بکوبید و برای تاثیر بیشتر، ده قطره روغن بادام و نصف قاشق چای خوری شکر استفاده کنید. این ترکیب را هم به اندازه سه دقیقه روی لب ها ماساژ داده و اجازه دهید بیست دقیقه بماند تا خوب اثر کند. در نهایت با آب ولرم شستشو دهید و این اسکراب را سه بار در هفته انجام دهید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.