۲۳۸۸۲۷
۱۶
۱۶

اگه میخوای پیتزات بیشتر کش بیاد این تکنیکارو یاد بگیر

«عجب پنیری داره! ببین چه کشی میاد!»

اگه میخوای پیتزات بیشتر کش بیاد این تکنیکارو یاد بگیر

در غذاهایی که پنیر پیتزا از عناصر اصلی آنهاست کش آمدن پنیر یکی از دل انگیزترین صحنه‌هاست! نگاه کردن به آن هم اشتهای آدم را برمی‌انگیزد! درست است که پنیر پیتزا در خیلی غذاها استفاده می‌شود اما نقش اصلی‌اش را در پیتزا بازی می‌کند و وقتی مجبورید کش آن را هی جدا کنید تا موفق به خوردنش شوید با روح و روانتان بازی می‌کند!

اگر دقت کرده باشید بعضی اوقات پنیر کش نمی‌آید و فقط طعم خوب آن را حس می‌کنید، این برای کسانی که عاشقانه پیتزا را دوست دارند اصلا خوشایند نیست! خوب است بدانید برای اینکه پنیر دل شما را به دست بیاورد و از آن راضی باشید باید چند فوت و فن را خوب بلد باشید که اگر آنها را به کار بگیرید یکی از بهترین نتیجه‌ها را به دست خواهید آورد.

پنیر پیتزای خوب استفاده کنید

پنیر پیتزا یا موزارلا در برندهای مختلف موجود است اما اینکه کدام بهتر است را بنابه تجربه باید به دست بیاورید! برندهایی که امتحانشان را به خوبی پس داده‌اند همیشه برای انتخاب بهترین گزینه هستند. پس اگر می‌خواهید پنیر شما به خوبی کش بیاید حتما در برند انتخابی دقت کنید. 


بیشتر بخوانید: دستور پخت کوردن بلو خوشمزه و خانگی فقط در چند دقیقه 


اگه میخوای پیتزات بیشتر کش بیاد این تکنیکارو یاد بگیر

اسپری آب روی پنیر را فراموش نکنید

وقتی ظرف غذا را داخل فر گذاشتید و سطح آن را کامل با پنیر پیتزا پوشانده بودید حتما مقدار کمی آب روی تمام قسمت‌ها اسپری کنید. رطوبت باعث می‌شود پنیر شما خیلی بیشتر و بهتر کش بیاید.

پنیر پیتزا یخ زده نباشد!

درست است که پنیر پیتزای یخ زده هم داخل فر به راحتی ذوب خواهد شد ولی اگر می‌خواهید با کیفیت باشد و صحنه خوبی را از آب شدن پنیر مشاهده کنید بهتر است دقایقی قبل از استفاده حتما پنیر را از فریزر دربیاورید تا بلورهای یخ روی آن نباشد!

اگه میخوای پیتزات بیشتر کش بیاد این تکنیکارو یاد بگیر

از پنیر ترکیبی استفاده کنید

بهتر است برای اینکه هم طعم پنیر شما بهتر باشد و هم کیفیت قابل قبول تری داشته باشد دو نوع پنیر را با هم ترکیب کنید و روی سطح کار بپاشید. استفاده از پنیر موزارلا در کنار پنیر چدار یا گودا انتخاب خوبی خواهد بود.

حواستان به دمای فر باشد

اگر دمای فر را روی متوسط قرار بدهید زمان بیشتری لازم است تا پنیر ذوب و طلایی شود و این باعث خشک شدن آن خواهد شد. بهتر است حرارت فر را بالا ببرید و زمان کوتاهتری را به این کار اختصاص بدهید. با این حرکت پنیر خیلی سریعتر ذوب و طلایی خواهد شد و کشسانی آن هم به خوبی حفظ می‌شوئد!

فر را از قبل داغ کنید

برای تهیه تمام کیک‌ها همیشه توصیه می‌شود که فر را از قبل گرم کنید. اما بهتر است بدانید غذاهایی که روی سطح آنها با پنیر پیتزا پوشانده می‌شود نیز نیاز به رعایت این مورد دارند. گرم بودن فضای فر به باز شدن بهتر پنیر پیتزا کمک می‌کند.

برای گرم کردن حدود 10 دقیقه قبل با دمای 150-160 درجه فر را گرم کنید. 

اگه میخوای پیتزات بیشتر کش بیاد این تکنیکارو یاد بگیر

ظرف آب داخل فر بگذارید

علاوه بر اینکه روی سطح پنیر را اسپری می‌کنید (خیلی زیاد نه! در حد کم) بهتر است در یک کاسه کوچک مقداری آب بریزید و داخل فر قرار بدهید تا رطوبت داخلی آن همچنان پابرجا بماند.

از خامه استفاده کنید

روی سطح خمیر پیتزا را در اولین قدم با کمی خامه بپوشانید. شما که قرار است یک غذای پرکالری بخورید با یک قاشق خامه دیگر اتفاق خاصی نمی‌افتد فقط کیفیتی را مشاهده خواهید کرد که قبلا نمی‌دیده‌اید!

روغن زیتون بریزید

مقداری روغن زیتون روی سطح پیتزا بریزید یا با فرچه بمالید یا اسپری کنید. این چربی کمک بسیار خوبی برای کش آمدن پنیر شماست. اجازه نمی‌دهد زود خشک بشود و از خاصیت بیفتد! 

اگه میخوای پیتزات بیشتر کش بیاد این تکنیکارو یاد بگیر

مواد را ریز خرد کنید

ریز خرد کردن مواد باعث می‌شود حرارت بهتر به پنیر برسد و بیشتر کش بیاید! مورد دیگری هم که باید درنظر داشته باشید این است که سطح خمیر یا ظرفتان را لبالب از مواد نکنید. اجازه بدهید فضاهای خالی هم وجود داشته باشد! 

منبع: راهنماتو

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.