۲۳۸۲۱۴
۲۲۱
۲۲۱

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟

بلافاصله پس از میکرونیدلینگ ممکن است مقداری قرمزی یا تیرگی را روی پوست تحت درمان خود مشاهده کنید که البته معمولاً موقتی است و در عرض چند روز تا یک هفته ناپدید می‌شود. روی این مقاله کلیک کنید تا علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ را بخوانید.

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ را می‌توان به عوارض جانبی این روش نسبت داد. البته میکرونیدلینگ هنوز یک روش ایمن محسوب می‌شود که مزایای زیادی دارد، اما جوش‌ها یا لکه‌هایی را نیز می‌تواند روی صورت شما ایجاد کند که معمولاً نوعی عارضه جانبی موقت هستند. به خواندن ادامه دهید تا علت لک بعد از میکرونیدلینگ را به طور کامل درک کنید و راه‌های مقابله با آن را یاد بگیرید.


بیشتر بخوانید: روش‌های جوان‌سازی پوست، چطور زیباتر بمانید؟


در این مقاله می‌خوانید:

  • میکرونیدلینگ چیست و چه مزایایی دارد؟
  • علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ
  • علت پوسته پوسته شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ
  • قهوه ای شدن پوست بعد از میکرونیدلینگ
  • چند روز بعد میکرونیدلینگ پوست خوب میشه؟
  • کرم ضد لک بعد از میکرونیدلینگ
  • سایر راه های مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

میکرونیدلینگ یک روش جایگزین کم تهاجمی برای جراحی زیبایی است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند. در این روش، موادی شامل کلاژن و الاستین از طریق روزنه‌های میکروسکوپی در پوست شما تحریک می‌شوند تا ظاهر چین و چروک‌های صورت را کاهش داده و شکاف‌های موجود در آن را پر کنند. مزایای باورنکردنی و متنوع میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • کمک به جوانسازی و درخشندگی پوست
  • کاهش رگ‌های عنکبوتی و مویرگ‌های آسیب دیده
  • التیام زخم‌ها و اسکارهای پوستی
  • بازسازی و اصلاح ظاهر پوست
  • کاهش تعداد منافذ قابل مشاهده
  • کمرنگ کردن پرپیگمانتاسیون و لکه‌های خورشیدی
  • کاهش لک و یکدست کردن رنگ پوست
  • کاهش ظاهر اسکار آکنه
  • کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک‌ها

پس علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟ در واقع، با وجود این همه مزایا چه چیزی باعث می‌شود که خود این روش روی صورت شما لکه ایجاد کند؟ کاملاً طبیعی است که کنجکاو باشید. پس به خواندن ادامه دهید تا جواب سوال خود را بگیرید.

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟


بیشتر بخوانید: از بین بردن جای جوش به ساده ترین روش ممکن/ معجزه پوست صاف بدون جوش!


علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ

به طور کلی، میکرونیدلینگ یک درمان ایمن و موثر است، اما مثل هر روش زیبایی دیگری، یک سری عوارض جانبی نیز دارد. یک عارضه جانبی رایج، لک شدن صورت یا جوش است. در واقع، تا ۲۰درصد از افرادی که تحت میکرونیدلینگ قرار می‌گیرند، نوعی از جوش را تجربه می‌کنند. بعضی از علل ایجاد این جوش‌ها عبارتند از:

  • التهاب: میکرونیدلینگ باعث ایجاد زخم‌های ریز در پوست می‌شود که به نوبه خود باعث التهاب شده و می‌تواند جوش ایجاد کند.
  • باکتری‌ها: میکرونیدلینگ هم‌چنین می‌تواند باکتری‌ها را وارد پوست کند و از این طریق نیز باعث ایجاد آکنه شود.
  • ‌سلول‌های مرده پوست: میکرونیدلینگ هم‌چنین می‌تواند سلول‌های مرده پوست را به سطح پوست بیاورد. در نتیجه، این سلول‌ها می‌توانند منافذ را مسدود کرده و علت لک بعد از میکرونیدلینگ باشند.

خبر خوب این است که جوش‌های بعد از میکرونیدلینگ معمولاً موقتی هستند و اکثر آن‌ها ظرف چند هفته از بین می‌روند.

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟


بیشتر بخوانید: میکرونیدلینگ چیست؟ کاربرد میکرونیدلینگ و عوارض آن


علت پوسته پوسته شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ

پوسته پوسته شدن صورت نیز یکی دیگر از عوارض جانبی طبیعی میکرونیدلینگ است که خود به خود برطرف می‌شود. همان‌طور که گفتیم، میکرونیدلینگ تعداد زیادی زخم ریز و کوچک روی پوست ایجاد می‌کند که بدن برای بهبود آن‌ها فرآیند طبیعی تولید کلاژن و ترمیم خود را انجام می‌دهد. در نتیجه، لایه جدیدی از پوست تشکیل شده و لایه پوست قدیمی طبیعتاً کنده می‌شود. پس زیاد نگران پوسته پوسته شدن نباشید، زیرا چند روز بعد، پوست جدید و درخشان دیگری جای آن ظاهر می‌شود. هم‌چنین، توصیه می‌کنیم که با دست خود پوسته‌ها را جدا نکنید، زیرا این کار به روند طبیعی ترمیم پوست شما آسیب می‌رساند.

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟


بیشتر بخوانید: علت لک پوستی در خانم های جوان و میانسال: روش های درمانی


قهوه ای شدن پوست بعد از میکرونیدلینگ

همه چیز به علت لک صورت بعد از میکرونیدلینگ محدود نمی‌شود. در واقع، برخی از افراد ممکن است قرمزی یا تیرگی طولانی‌تری را روی پوست خود تجربه کنند که به آن هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب گفته می‌شود. به عبارت بهتر، میکرونیدلینگ تهاجمی روی پوست شما قرمزی و التهاب ایجاد می‌کند که می‌تواند رنگ آن را در نواحی خاص تغییر دهد و باعث قهوه‌ای شدن پوست شود. در این صورت، مرطوب کردن پوست و هم‌چنین ملایم بودن با آن بسیار مهم است. اگر رنگ پوست شما خودش به حالت عادی برنگشت، مقدار کمی سرم اسید گلیکولیک نیز ممکن است کمک کننده باشد.

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟


بیشتر بخوانید: لکه های قهوه ای روی پوست دست نشانه چیست؟ از علت تا درمان


چند روز بعد میکرونیدلینگ پوست خوب میشه؟

روند بهبودی میکرونیدلینگ باید بین 5 تا 7 روز فقط طول بکشد. پس از یکی دو هفته نیز شما باید بتوانید در تمام فعالیت‌های عادی و روزانه خود شرکت کنید و روال معمول مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید. پوست شما احتمالاً بلافاصله پس از درمان میکرونیدلینگ احساس آفتاب سوختگی می‌کند. پوست خشک و خارش دار نیز یک مسئله شایع است که سفت‌تر، گرم‌تر و حساس‌تر از حد معمول می‌شود.
همان‌طور که گفتیم، علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ را نیز باید در همین عوارض جستجو کرد. پس علائمی مانند قرمزی، تورم و کبودی جزئی در میکرونیدلینگ رایج هستند. هم‌چنین، ممکن است خونریزی جزئی داشته باشید یا نشانه‌های کوچکی از جای سوزن‌ها را نیز روی پوست خود ببینید که البته بعد از چند روز محو می‌شوند.

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟


بیشتر بخوانید: عوارض تزریق ژل در دوران بارداری: آیا خطرناک است؟


کرم ضد لک بعد از میکرونیدلینگ

توصیه اصلی ما این است که اگر برای تسکین پوست خود دنبال کرم می‌گردید، قبل از هر چیز با پزشک خود مشورت کنید. سپس به سراغ محصولات مراقبت از پوست غیرکومدون زا و سبک بروید. برای این کار، مواد تشکیل دهنده این محصولات را بررسی کنید و از هر چیزی که ممکن است منافذ شما را مسدود کنند دور شوید. چند توصیه دیگر نیز در این مورد داریم که عبارتند از:

  • از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید: پس از درمان، از یک پاک کننده ملایم برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. پاک کننده‌ها یا اسکراب‌های خشن خودشان می‌توانند پوست شما را تحریک کرده و علت لک بعد از میکرونیدلینگ باشند.
  • از کرم مرطوب کننده استفاده کنید: از یک مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید تا آن را هیدراته نگه دارد. استفاده از مرطوب کننده‌های سنگین را نیز کنار بگذارید، زیرا می‌توانند منافذ پوست را مسدود کنند.
  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید: حتماً هر روز حتی در روزهای ابری از ضد آفتاب استفاده کنید. این به محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید کمک می‌کند و جلوی بسیاری از مشکلات پوستی را می‌گیرد.

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ چیست؟


بیشتر بخوانید: بعد از میکرونیدلینگ چه کرمی بزنیم؟


سایر راه های مراقبت از پوست بعد از میکرونیدلینگ

سایر راه‌های مراقبتی بعد از عمل میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • از استفاده از آرنیکا/بروملین و یخ روی صورت‌تان خودداری کنید. نوسازی پوست به فرآیند التهابی طبیعی بستگی دارد و این محصولات ممکن است با آن تداخل داشته باشند.
  • پوست خود را نخراشید و به هیچ روشی آن را تحریک نکنید.
  • شما باید حداقل برای چند روز از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری کنید تا به بدن‌تان فرصت ترمیم دهید. (مصرف تیلنول یا استامینوفن و سایر داروهای ضد درد غیرالتهابی ایرادی ندارد.)
  • تا یک مدت از شنا و سایر فعالیت‌های فیزیکی شدید اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد عجیبی که نمی دانید به پوستتان صدمه می زند


کلام آخر

علت لک شدن صورت بعد از میکرونیدلینگ می‌تواند با عوارض جانبی این روش ارتباط داشته باشد. در واقع، می‌توان گفت که میکرونیدلینگ با زخم‌های کوچکی که روی پوست ایجاد می‌کند، باعث التهاب می‌شود و این التهاب نیز می‌تواند از عوامل ایجاد لکه یا آکنه باشد. با این حال، همه چیز موقت است و بعد از چند روز باید برطرف شود.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصین پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: healthline

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.