۲۳۸۳۱۳
۱۰۷
۱۰۷

لیفت شقیقه بهتره یا بلفاروپلاستی؟

برای این‌که پوست ناحیه چشم‌های خود را زیباتر و جوان‌تر سازید؛ لیفت شقیقه بهتره یا بلفاروپلاستی؟ در ادامه به مزایا و معایب هر روش و کاربردهایش اشاره می‌کنیم.

لیفت شقیقه بهتره یا بلفاروپلاستی؟

با افزایش سن، برای زیباکردن پوست دور چشم و جوانسازی آن دو روش وجود دارد؛ لیفت شقیقه بهتره یا بلفاروپلاستی؟ هر کدام از این دو روش مزایا و معایبی دارند. برای برخی بهتر است بالا کشیدن پوست دور چشم با لیفت شقیقه انجام شود؛ برای داشتن پوستی جوان و چشمانی زیبا، گروهی هم باید بلفاروپلاستی را انجام دهند. اما برای هر کسی کدام مناسب است؟

در این مقاله می‌خوانید:

لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی چه هستند؟

فرق لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی چیست؟

لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی کدام مناسب من است؟ 

 

لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی چه هستند؟

لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی دو عمل زیبایی هستند که می توانند ظاهری جوان تر و درخشان تر را به چهره شما بازگردانند. می‌توانید لیفت ابرو را برای اصلاح افتادگی ابروها، لیفت پلک برای اصلاح افتادگی پلک‌ها یا کیسه‌های زیر چشم یا هر دو را برای بازگرداندن کل یک‌سوم بالای صورتتان انتخاب کنید.

لیفت شقیقه بهتره یا بلفاروپلاستی؟

فرق لیفت شقیقه و بلفاروپلاستی چیست؟

لیفت ابرو و هم بلفاروپلاستی می توانند ظاهر شما را تازه و احیا کنند. تفاوت اصلی بین این دو عمل زیبایی ناحیه صورت است که آنها به آن می پردازند. لیفت ابرو پوست و بافت نرم را در امتداد پیشانی و خط مو هدف قرار می دهد. در مقابل، بلفاروپلاستی پوست و چربی اضافی را از پلک بالا یا پایین پاک می کند.

بلفاروپلاستی می تواند ظاهر چشم ها را بهبود بخشد، اما قادر به رفع ابرو نیست. روش دیگر، لیفت ابرو باعث تغییر موقعیت ابروها می شود و به طور همزمان ظاهر پلک های بالایی را بدون برداشتن مستقیم پوست یا چربی از این نواحی بهبود می بخشد.

برش لیفت ابرو در امتداد خط مو روی پیشانی ایجاد می‌شود، در حالی که برش بلفاروپلاستی در چین‌های طبیعی پلک‌های بالا یا پایین قرار می‌گیرد.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو که به عنوان جراحی ابرو یا لیفت پیشانی نیز شناخته می شود، یک روش جراحی است که نشانه های پیری را که بر ناحیه بالای ابروها از جمله پیشانی تأثیر می گذارد، هدف قرار می دهد. افتادگی ابرو همچنین می‌تواند پلک‌های بالایی را نیز تحت تأثیر قرار دهد، و بسیاری از بیماران را به این فکر می‌اندازد که زمانی که ابروهایشان نیاز به توجه دارد، به «لیفت پلک» نیاز دارند. لیفت ابرو می تواند افتادگی ابروها را کاهش دهد، خط مو را بهبود بخشد و ظاهری زیبا و بیدار به چشم ها بیاورد.

لیفت ابرو ظاهر چین و چروک روی پیشانی و اطراف چشم را به حداقل می رساند و می تواند خطوط بین ابروها را برطرف کند. تکنیک های اولیه لیفت ابرو که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد شامل لیفت ابرو به روش اندوسکوپی، زمانی و تاجی است.

لیفت ابرو آندوسکوپی کم تهاجمی است. این تکنیک از یک دوربین کوچک متصل به یک پروب استفاده می کند و از طریق یک برش کوچک می تواند بافت های زیر پوست ابروی شما را افزایش دهد. لیفت گیجگاهی ابرو از برش‌های کمی بزرگ‌تر در لبه‌های شقیقه‌ها برای افزایش حجم بیشتر استفاده می‌کند و اغلب می‌تواند با بلفاروپلاستی برای به حداکثر رساندن جوان‌سازی همراه شود. لیفت ابرو تاجی از برش هایی استفاده می کند که می تواند تمام طول ابرو را بپوشاند، اما این تکنیک در حالی که هنوز استفاده می شود، نسبت به نمونه های کمتر تهاجمی خود محبوبیت کمتری دارد.

ماهیچه‌های صورت که بیش از حد کار می‌کنند، می‌توانند در حالتی منقبض باقی بمانند و شیارها و چین و چروک‌ها را حفظ کنند. لیفت ابرو این ماهیچه ها را تغییر مکان می دهد و شل می کند تا این تنش کاهش یابد و پوست صورت صاف شود.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی که معمولاً به آن جراحی پلک گفته می‌شود، پوست و چربی اضافی پلک‌های پایین و/یا بالایی را از بین می‌برد و به بیمار یک چین و چروک طبیعی و زیبا می‌دهد. بلفاروپلاستی فوقانی پلک های سنگین و افتادگی را برطرف می کند، در حالی که بلفاروپلاستی تحتانی تیرگی و کیسه های زیر چشم را جوان می کند.

در Faces PPLC، بلفاروپلاستی باعث می‌شود که چشم‌ها بازتر به نظر برسند و ظاهر بیمار را درخشان‌تر کند و در عین حال شکل چشم‌های منحصربه‌فرد او را یکسان نگه می‌دارد.

جراحی پلک افتادگی پوست پلک را درمان می کند و همچنین می تواند رسوبات چربی زیر چشم را برطرف کند. بلفاروپلاستی، همانطور که به این روش نیز گفته می‌شود، می‌تواند چندین مشکل زیبایی و عملکردی، از جمله افتادگی پلک‌های بالایی، شلی پوست و چین و چروک پلک را درمان کند. جراحی پلک می تواند ناحیه پلک فوقانی و همچنین پلک پایین را جوان سازی کند و ظاهری آرام تر و هوشیارتر ایجاد کند.

افتادگی و شلی پلک را می توان در طی بلفاروپلاستی به صورت محافظه کارانه برداشت تا افتادگی را به حداقل رساند و ظاهر جوانی پلک بالایی را افزایش داد. اگر شلی در عضله بالابر - عضله مسئول بلند کردن پلک فوقانی - به افتادگی پلک کمک می کند، همچنین می توان آن را کوتاه کرد تا افتادگی را محدود کرد و به باز شدن بیشتر چشم کمک کرد و ظاهر آن را جوان کرد.

لیفت شقیقه بهتره یا بلفاروپلاستی؟

لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی کدام مناسب من است؟ 

بیمارانی که از افتادگی پلک ناراضی هستند، اغلب به این فکر می کنند که کدام روش بهتر است. انتخاب بین لیفت ابرو یا بلفاروپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • علائم پیری در قسمت بالایی صورت و اطراف چشم شما
  • وضعیت پوست شما
  • نگرانی های آرایشی که می خواهید به آنها رسیدگی کنید.
  • نتایجی که می‌خواهید با جراحی به دست آورید.

بلفاروپلاستی برای بیمارانی که پلک‌های پف کرده دارند، اما وضعیت مناسب ابرو، کیسه‌های زیر چشم‌ها، یا انسداد دید به دلیل افتادگی پلک‌های بالایی دارند، مناسب‌تر است.

روش دیگر، جراحی لیفت شقیقه برای بیمارانی که ابروهای افتاده، خطوط ریز و چین و چروک روی پیشانی دارند، یا اختلال بینایی به دلیل ابروهای سنگین، ایده آل است.

  بهترین راه برای تعیین اینکه کدام یک برای شما بهترین است، مشورت با یک جراح پلاستیک صورت آگاه و با تجربه است.

فقط یک مشاوره حضوری با یک جراح پلاستیک متخصص می تواند تعیین کند که آیا شما از جراحی پلک، جراحی لیفت ابرو یا هر دو درمان سود خواهید برد. در برخی موارد، می توانید از طریق یک روش به افزایش جوانسازی و ظاهر دلخواه خود برسید. توجه داشته باشید که اگرچه رویکرد ترکیبی در برخی موارد می‌تواند سودمند باشد، در برخی دیگر می‌تواند به ظاهر بیش از حد منجر شود.

علاوه بر این، داروهای تزریقی، مانند تعدیل کننده‌های عصبی، می‌توانند به بیماران این امکان را بدهند تا نتایج خود را به‌ویژه در مورد لیفت ابرو پیش‌نمایش کنند تا بتوانند تشخیص دهند که آیا این روش برای آنها مناسب است یا خیر. در نهایت، نظر جراح پلاستیک متخصص شما عامل مهمی در انتخاب جراحی شما خواهد بود، زیرا آنها می توانند آناتومی زمینه ای شما را ارزیابی کنند و توصیه ای ارائه کنند که به بهترین وجه مکمل سایر ویژگی های شما باشد و از نظر زیبایی شناسی دلپذیرترین نتیجه کلی را ایجاد کند.

ترکیب لیفت ابرو و جراحی پلک

در برخی موارد، لیفت ابرو یا جراحی پلک به تنهایی برای رفع تمام نگرانی های زیبایی بیمار کافی نیست. هنگامی که هر دوی این روش ها به طور همزمان انجام می شوند، به جراح شما این امکان را می دهد که نتایج جامع تری ایجاد کند که به جای یک قسمت از آن، قسمت بالایی صورت را به طور کلی در نظر بگیرد. علاوه بر این، هر دو روش نیاز به یک دوره بهبودی دارند که می تواند تا دو هفته ادامه یابد. اگر هر دو روش با هم انجام شوند، بیمار تنها باید یک دوره نقاهت را کامل کند تا اینکه دو دوره جداگانه را پشت سر بگذارد.

عداد کمی از نواحی صورت به اندازه چشمان ما تأثیر مهمی بر ظاهر ما دارند. چشمان ما علاوه بر اینکه یک ویژگی اصلی در برجسته ترین ناحیه بدن ما است، این ظرفیت را دارد که احساسات، شخصیت و سبک زندگی ما را به خوبی بیان کند، علاوه بر این، بیانیه ای قدرتمند در مورد اینکه چه کسی هستیم از طریق ظاهر آنها بیان می کند.

علائم پیری که بر ناحیه چشم تأثیر می گذارد می تواند به روش های مختلف ظاهر شود. شایع ترین نواحی که به ظاهر کلی ناحیه چشم کمک می کنند شامل ابرو و پلک بالایی است. ابرو ممکن است افتادگی یا افتادگی داشته باشد و به ظاهر ما حالت خواب آلودگی، خستگی یا پیری اضافه کند. به همین ترتیب، پلک فوقانی ممکن است با افتادگی یا افتادگی به ظاهر پیری زودرس کمک کند. این علائم می تواند یک یا چند علت داشته باشد. با این حال، اغلب، یک روش می‌تواند به اندازه کافی ظاهر نامطلوب چشم را اصلاح کند تا ظاهری کاملاً جوان‌تر ایجاد کند.

جمع‌بندی

لیفت ابرو و جراحی پلک نواحی مختلف چشم را درمان می‌کنند و آن نواحی را با استفاده از تکنیک‌های مختلف درمان می‌کنند. با این حال، این روش ها هدف یکسانی در جوانسازی نواحی چشم دارند. لیفت ابرو بر روی ناحیه ابرو شامل ماهیچه ها و پوست بین و اطراف چشم تمرکز می کند، در حالی که جراحی پلک منحصراً بر روی پوست و ماهیچه پلک تمرکز می کند. هر دو روش ممکن است شامل برداشتن پوست یا افزایش عضلات در صورت نیاز برای تحقق تقویت مورد نظر باشد.

هر دو روش باعث کاهش افتادگی، شلی و افتادگی می شوند و در عین حال رنگ پوست را افزایش می دهند، خطوط، چین و چروک ها و شیارها را صاف می کنند و ناحیه چشم را بیشتر باز می کنند. یکی از روش‌های لیفت پلک یا لیفت ابرو می‌تواند باعث جوان‌سازی کلی ناحیه چشم شود که با ظاهری هوشیارتر، بیدارتر و شاداب‌تر مشخص می‌شود. از آنجایی که هر روش به علل ساختاری این علائم ناخواسته می پردازد، آنها می توانند بهبودهایی را ارائه دهند که بسیار طولانی مدت هستند.

 

 

 

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.