۲۴۱۱۴۰
۴۱۷
۴۱۷

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

علاقه به آرایش چشم و درمان‌های مژه بین افراد به شکل ناگهانی افزایش یافته و یکی از این روش‌ها جراحی کاشت مژه است.

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

علاقه به آرایش چشم و درمان‌های مژه بین افراد به شکل ناگهانی افزایش یافته و یکی از این روش‌ها جراحی کاشت مژه است. 

در این مقاله می‌خوانید: 

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

جراحی کاشت مژه 

لیفت مژه و اکستنشن مژه راه حل‌هایی رایج برای تقویت زیبایی مژه‌ها هستند. 

جراحی کاشت مژه نیز روش دیگری است که برای بهبود ظاهر مژه‌های کم‌پشت استفاده می‌شود. برخلاف لیفت و اکستنشن، این روش در صورت انجام صحیح، نتایج دائمی‌تری را ارائه می‌دهد.

در حالی که انجام جراحی کاشت مژه ممکن است ترسناک به نظر برسد، پزشکان معتقدند که این روش آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ترسناک نیست و فقط سادگی شامل انتقال مو از یک قسمت بدن به ناحیه مژه است. در این مقاله، درباره جراحی کاشت مژه، مزایا، معایب و مواردی که باید قبل از آن بدانید، اطلاعاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت مو به روش dhi چقدر است؟

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

جراحی کاشت مژه چیست؟

جراحی کاشت مژه شامل، انتقال مو از یک قسمت بدن به پلک بالا یا پایین است. این انتقال معمولا از ناحیه پشت سر انجام و باعث پرتر و بلندتر شدن مژه‌ها می‌شود. 

شاید فکر کنید که این جراحی، فقط برای اهداف زیبایی صورت می‌گیرد، اما اشخاصی هم هستند که مژه‌هایشان را به دلایلی مانند سوختگی، یا عوارض ناشی از عفونت‌های خالکوبی از دست داده‌اند و این جراحی می‌تواند زیبایی از دست رفته چشم‌هایشان را به آن‌ها بازگرداند. 

افرادی که به شکل ژنتیکی دارای مژه‌های کوتاه یا کم هستند، و همچنین افرادی که مبتلا به «تریکوتیلومانیا» هستند، نیز می‌توانند از مزایای این جراحی بهره‌مند شوند. تریکوتیلومانیا، یک اختلال روانی است که در آن شخص، مژه‌های خود را می‌کند. 

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

ماندگاری جراحی کاشت مژه چقدر است؟

بر خلاف اکستنشن مژه که هر 6 تا 8 هفته یکبار نیاز به تجدید دارد، جراحی کاشت مژه، نتایج دائمی‌تری را ارائه می‌دهد. نتایج آن به اندازه موهای پشت سر دائمی و عموما مادام‌العمر است، مگر اینکه شخص به بیماری نادر ریزش مو مبتلا شود.

پس از این روش، مژه‌ها باید به شکل مرتب نگهداری شوند و ممکن است نیاز به پیرایش داشته باشند. موهای مژه‌های پیوندی در واقع موهای سر هستند، یعنی می‌توانند در جهات مختلف رشد کنند.

معایب جراحی کاشت مژه چیست؟

معایب جراحی کاشت مژه عبارتند از:

  • هزینه بیشتر
  • طول کشیدن نتایج 
  • میزان موفقیت متوسط
  • درد و خونریزی
  • خطر عفونت 
  • تحریک احتمالی قرنیه

بیشتر بخوانید: مرکز تخصصی کاشت مژه در تهران کجاست؟

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

مزایای جراحی کاشت مژه چیست؟

مزایای جراحی کاشت مژه عبارتند از:

  • نتایج دائمی 
  • طبیعی بودن مژه‌های مورد استفاده 

خطرات جراحی کاشت مژه

مانند هر نوع جراحی، این روش نیز خطرات و ریسک‌هایی را به همراه دارد که عبارتند از: 

  • درد
  • خون‌ریزی
  • عفونت
  • نتایج ضعیف 
  • تحریک قرنیه

همچنین این جراحی نسبت به سایر روش‌های زیبایی مژه به زمان استراحت بیشتری نیاز دارد که ممکن است برای افرادی که می‌خواهند نتایج سریع به دست بیاورند، جذابیت نداشته باشد. در این روش، مدتی طول می‌کشد تا مژه‌ها به پتانسیل کامل خود برسند.

بیشتر بخوانید: هزینه کاشت مژه سال ۱۴۰۳ / ۱۴۰۲

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

چه افرادی کاندیدای مناسبی هستند؟

معمولا اشخاص سالم کاندیدای خوبی برای جراحی کاشت مژه هستند. مبتلایان به شرایط خودایمنی که منجر به از دست دادن مژه‌ها می‌شود، ممکن است نتایج خوبی به دست نیاورند. متقاضیانی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند، یا مستعد عفونت هستند نیز در معرض عوارض جانبی بیشتر هستند.

روش جراحی کاشت مژه چگونه است؟

برای اینکه درک بهتری از نحوه عمل جراحی کاشت مژه داشته باشید، خوب است بدانید که این روش با اندازه‌گیری و کوتاه کردن موهای موجود در پشت سر شما شروع می‌شود. این موهای سر، همان‌هایی هستند که برای ایجاد مژه‌های جدید استفاده می‌شوند. هنگامی که موی کافی از پوست سر شما برداشته شد، ناحیه مژه آماده و توسط لیدوکائین یا اپی‌نفرین بی‌حس می‌شود. سپس موهای جدید مژه، یکی‌یکی در ناحیه پلک کاشته می‌شوند.

برای این جراحی، لباس راحت بپوشید و یکی از اعضای خانواده، یا دوستانتان را با خود به محل کلینیک ببرید. این روش بین ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

بهبودی پس از جراحی کاشت مژه

پس از اتمام عمل کاشت مژه، کاملا طبیعی است که تا روزها یا هفته‌ها تورم و کبودی ناحیه پلک را تجربه کنید. پشت سر شما معمولا در عرض چند روز و بدون ناراحتی زیاد بهبود می‌یابد.

وقتی صحبت از مژه‌های واقعی می‌شود، باید انتظار داشته باشید که موهای کاشته شده 5 تا 8 روز پس از جراحی می‌ریزند و ساقه‌های موی جدید در طی 4 تا 6 ماه رشد می‌کنند. نتایج جراحی کاشت مژه به مرور زمان قابل توجه خواهد بود، بنابراین حداقل 12 ماه برای به دست آوردن نتایج نهایی صبر کنید. حتی ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا همه موها به طور کامل رشد کنند.

بیشتر بخوانید: تفاوت کاشت و اکستنشن مژه چیست و قیمت هر کدام چند در می‌یاد؟

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

آیا جراحی کاشت مژه، اقدامات احتیاطی نیاز دارد؟

جراحی کاشت مژه، به مرور زمان باعث ایجاد مژه‌هایی پرتر و بلندتر می‌شود. با این حال، این روش دارای معایبی است که یکی از آن‌ها هزینه درمان است، ضمن این‌که هیچ تضمینی برای نتیجه موفقیت‌آمیز وجود ندارد. بعلاوه  چون در این جراحی از موهای سر استفاده می‌شود، مژه‌ها همچنان نیاز به نگهداری دارند. این مژه‌ها باید هر ماه کوتاه و فر شوند که ممکن است به تحریک چشم منجر شود. حتی ممکن است مژه‌ها به سمت داخل چشم رشد کنند که منجر به تحریک و زخم شدن قرنیه می‌شود.

آیا جایگزین دیگری برای جراحی کاشت مژه وجود دارد؟

در حالی که جراحی کاشت مژه نتایج بسیار دائمی‌تری را ارائه می‌دهد، می‌توانید قبل از انجام آن با پزشک خود مشورت و سایر جایگزین‌های تقویت‌کننده مژه را بررسی کنید که شامل لیفت مژه، اکستنشن مژه، استفاده از ریمل یا تقویت‌کننده‌هایی مانند «لاتیس» است. حتما قبل از جراحی کاشت مژه، این گزینه‌ها را در نظر بگیرید، چون آن‌ها بسیار کمتر تهاجمی هستند. پزشکان معمولا توصیه می‌کنند که ابتدا راه‌حل‌های غیردائمی آرایشی را امتحان کنید. چون کاشت مژه گران و میزان موفقیت پیوند آن، متغیر است.

بیشتر بخوانید: اکستنشن والیوم رنگی دوست دارید؟

جراحی کاشت مژه، در انتظار زیبایی

خلاصه

جراحی کاشت مژه ممکن است در ابتدا ترسناک به نظر برسد، اما واقعا دلیلی برای ترس وجود ندارد. این شکل از جراحی ترمیم، مژه‌هایی بلندتر، طبیعی‌تر و دائمی‌تری ایجاد می‌کند. این روش، پرهزینه است و توسط بیمه پوشش داده نمی‌شود. مژه‌ها بعد از جراحی به مراقبت نیاز دارند. این امکان هست که جراحی موفقیت‌آمیز نباشد. افرادی که آسیب به ناحیه چشم را تجربه کرده‌اند، یا افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد داشتن مژه‌های کم‌پشت هستند، می‌توانند با این روش، نتایج خوبی به دست بیاورند. جراحی کاشت مژه مانند انواع دیگر جراحی خطراتی مانند عفونت، خون‌ریزی، یا به دست نیاوردن نتایج دلخواه را به همراه دارد.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.