۱۴۷۰۹۰
۳۰۸۷
۳۰۸۷

غذا دادن به نوزاد نه ماهه، شرایط داره؟

دختر من نه ماهه است. آیا می تونم به جای زده تخم مرغ آب پز شده، زرده تخم بلدرچین رو بهش بدم؟

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: باسلام. دختر من نه ماهه است. آیا می تونم به جای زده تخم مرغ آب پز شده، زرده تخم بلدرچین رو بهش بدم؟ آیا هر روز باید بهش زرده تخم بلدرچین بدم یا یه روز درمیان؟ ممنون
پاسخ دکتر فاطمه هدی فلاح، متخصص کودکان:
دادن تخم بلدرچین به جای تخم مرغ هیچ ممنوعیتی ندارد. به شرطی که کامل پخته شود. چون خطر یک سری عفونت برای بچه وجود دارد. زرده های انواع پرنده ها خیلی مهم است که خوب پخته شوند و حتما باید کامل آب پز، سفت و پخته شوند. باید آن ها را به اندازه ۲۵ دقیقه جوشاند. به طور کلی تخم مرغ روزانه برای رشد بچه ها خیلی مفید و کمک کننده است. بعضی از والدین تصور می کنند اگر هر روز به بچه تخم مرغ یا تخم بلدرچین بدهند بر روی کبد بچه تاثیر منفی می گذارد و یا چربی اضافه پیدا می کند. نه تنها دادن آن ها مشکلی ندارد بلکه بسیار هم در روند رشدی بچه ها مفید هستند. اما باید توجه داشته باشید که زیر یک سالگی سفیده آن ها را نمی توانید بدهید. شما می توانید برای تنوع یک روز زرده تخم مرغ و یک روز زرده تخم بلدرچین را به نوزادتان بدهید. این طوری فرزندتان هم بیشتر و بهتر آن ها را می خورد. بچه ها تنوع غذایی را دوست دارند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.