۲۳۷۵۴۹
۱۲۳۵
۱۲۳۵

راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان چیست ؟

سوال: راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان چیست ؟

پاسخ:
کنار گذاشتن مصرف الکل- ترک سیگار- کنترل و کاهش وزن- ورزش کنید- شیردهی- کاهش دوره و مقدار هورمون درمان- اجتناب از مواجهه با اشعه ایکس

برای آگاهی بیشتر از راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان به سراغ رادیولوژی و سونوگرافی و تصویربرداری جردن رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به سونوگرافی و تصویربرداری جردن یا دریافت نوبت از سونوگرافی و تصویربرداری جردن ، کلیک کنید.

راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان

چه بخوریم که به سرطان پستان مبتلا نشویم؟
اگر بخواهیم به بیان ساده در مورد خوراکی‌های سالم و رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از سرطان پستان به‌صورت اختصاصی صحبت کنیم رژیم‌هایی که مقدار چربی در آن محدود باشد در این مورد حرف اول و آخر را می‌زنند.

گنجاندن میوه، سبزی و غلات در حد تعادل در برنامه غذایی، کاهش مقدار نمک مصرفی با کم کردن خوردن غذاهای آماده، چیپس، فرآورده‌های گوشتی فرآوری شده و نیز کاهش مصرف گوشت قرمز می‌توانند در کاهش خطر سرطان پستان مؤثر واقع شوند.

راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان

بهترین راه تشخیص زودهنگام سرطان پستان چیست؟
معاینه فردی پستان
معاینه پستان توسط خودتان که به نام خودآزمـــــایی پستان شهرت دارد اولین قدم در راه شناخت زودهنگام سرطان پستان است. ازاین‌رو انجام معاینات شخصی (خودآزمایی پستان) به‌صورت ماهانه از سن ۲۰ سالگی برای همه خانم‌ها توصیه می‌شود. بهترین روزها برای معاینه که بافت پستان ۳-۲ روز پس از اتمام قاعدگی است.

در دوران یائسگی، بارداری و شیردهی معاینات را در یک روز مشخص از هر ماه به‌عنوان‌مثال روز اول هر ماه می‌توانید انجام دهید. مادران در دوران شیردهی بهتر است معاینات پستان را پس از شیر دادن انجام دهند.

معاینه بالینی توسط پزشک
این معاینات نیز بایستی به‌صورت هر ۱۲-۶ ماه یکبار صورت گیرد. بهترین زمان برای معاینه ماهانه ۳-۲ روز پس از قطع خونریزی ماهیانه در روز نهم یا دهم پس از شروع عادت ماهانه است در این زمان پستان‌ها حداقل میزان سنگینی و حساسیت را دارند و معاینه دقیق‌تر و راحت‌تر است.

ماموگرافی
ماموگرافی عکس‌برداری از پستان با اشعه ایکس است. انجمن سرطان آمریکا انجام ماموگرافی را برای خانم‌های بالای ۴۰ سال با فاصله هر ۱-۲ سال یکبار پیشنهاد می‌کند. برخی پزشکان توصیه می‌کنند که ماموگرافی به‌صورت پایه در سنین بین ۴۰-۳۵ سال انجام شود و از نتایج این ماموگرافی به‌عنوان یک عیار برای تشخیص تغییرات در سال‌های بعد استفاده شود.

ماموگرافی این مزیت را دارد که کوچک‌ترین تغییرات که می‌تواند منجر به سرطان پستان در آینده شود را به‌وضوح مشخص می‌کند و دقت تشخیص را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای بالا می‌برد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.