۲۴۰۷۸۵
۳۲۱
۳۲۱

ترفندهای طلایی برای خوشمزه و ترد شدن کتلت!

کتلت غذایی محبوب در میان همه سنین محسوب می‌شود اما ممکن است برخی افراد در هنگام پخت آن به‌دلیل وا رفتن یا نداشتن بافت دلخواه ناراضی باشند‌. در بسیاری از این مواقع، رفع این مشکل به کمک راهکارهای ساده انجام می‌شود. در این شرایط ترفندهایی خاص، مشکل انسجام بافت کتلت را حل کرده و طعم کتلت‌های‌تان را بی‌نظیر می‌کند. مطمعناً پس از یاد گرفتن این ترفندها، کتلت همیشه یکی از گزینه‌های غذایی لذیذ برای سرو در دورهمی‌ها خواهد شد.

ترفندهای طلایی برای خوشمزه و ترد شدن کتلت!

آب سیب زمینی و پیاز رو بگیرید:

برای درست کردن کتلت بعضیا سیب زمینی رو کامل می پزن بعضیا نیم پزش می کنند بعضیا هم خام می ریزند. اگر سیب زمینی خام استفاده می کنید بعد از رنده کردن خوب با دست فشار بدید تا آبش خارج بشه اگر این کار رو نکنید موقع سرخ کردن کتلت ها به سختی از تابه جدا میشن و اصطلاحا وا میرن. آب پیاز رو هم بگیرید اما فشارش ندید. بعضیا بعد از رنده کردن پیاز با دست فشار میدن و آبشو کامل می گیرن اینجوری بوی زهم گوشت خوب گرفته نمیشه پس بعد از رنده کردن پیاز اونو چند دقیقه بذارید کنار آبی که ازش جدا میشه و دور بریزید.

ترفندهای طلایی برای خوشمزه و ترد شدن کتلت!

مایه کتلت رو حتما استراحت بدید:

یکی از مهم ترین راز های خوشمزه تر شدن کتلت اینِ که 1 تا 2 ساعت قبل از سرخ شدن حتما داخل یخچال بهش استراحت بدید. برای این منظور روی ظرف سلفون بکشید و بذارید داخل یخچال تا کاملاً منسجم و مزه دار بشه. موقع استراحت دادن مایه کتلت، روی مواد را حتما بپوشانید تا سیب زمینی ها اکسید نشوند و رنگ آن ها تغییر نکند.

ترفندهای طلایی برای خوشمزه و ترد شدن کتلت!

استفاده از آرد نخودچی:

آرد نخودچی در میان انواع دیگر آردها، خاصیت جذب آب بسیار زیادی را دارد و همین موضوع باعث رفع مشکل وا رفتن کتلت می‌شود. در واقع افزودن آرد نخودچی به مواد کتلت، باعث می‌شود تا آب گوشت، سیب‌زمینی و پیاز موجود در ترکیبات کتلت به‌خوبی جذب آن شوند، بدون این‌که طعم آن‌ها از بین برود. می‌توان در صورت عدم وجود آرد نخودچی از آرد گندم یا آرد برنج هم استفاده کرد اما آرد نخودچی تاثیر قابل‌توجهی بر روی عطر، طعم و انسجام کتلت می‌گذارد.

ترفندهای طلایی برای خوشمزه و ترد شدن کتلت!

استفاده از تخم مرغ به میزان کافی:

در هیچ‌زمان نباید از تخم‌مرغ بیشتر از میزان خواسته شده در دستور پخت استفاده کنید. این کار انسجام کتلت را کاهش داده و باعث رقیق شدن مایع کتلت می‌شود و در نهایت کتلت شما در هنگام پخت وا رفته و از هم می‌پاشد. همچنین باعث می‌شود که بوی تخم‌مرغ بیش از سایر ترکیبات موجود احساس شود‌. اگر به تخم‌مرغ حساس هستید، می‌توانید دستورپخت کتلت‌های بدون تخم‌‌مرغ را امتحان کنید.

ترفندهای طلایی برای خوشمزه و ترد شدن کتلت!

استفاده از سبزی خشک برای ظاهر کتلت:

برای طعم‌دار کردن و زیبایی ظاهری بهتر می‌توانید از سبزی‌های خشک شده مانند ترخون، نعناع و ریحان استفاده کنید. در صورت دلخواه می‌توانید این سبزیجات را به صورت ترکیبی یا جداگانه روی کتلت هنگام پخت بریزید.

ترفندهای طلایی برای خوشمزه و ترد شدن کتلت!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.