۲۳۸۳۲۸
۳۸۳
۳۸۳

نقش والدین در کاهش عزت نفس کودکان

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که نقش والدین در کاهش عزت نفس کودکان چیست؟


سوال:

  نقش والدین در کاهش عزت نفس کودکان چیست؟

پاسخ: عزت نفس پایین و نقش والدین: والدین باعث می شوند، فرد خود را شایسته یا غیر شایسته، باهوش یا کم هوش، کارآمد یا درمانده و بی ارزش یا دوست داشتنی ببیند. همچنین هر کودک، تمایل دارد والدین خود را خشنود سازد و این نیاز به پذیرش والدین، آن قدر قوی است که ممکن است تا مدت ها پس از مرگ آنها با فرزند بماند.

برای آگاهی از نقش والدین در کاهش عزت نفس کودکان به سراغ کلینیک تخصصی روانشناسی گروه همراه رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به کلینیک تخصصی روانشناسی گروه همراه ، یا دریافت نوبت از کلینیک تخصصی روانشناسی گروه همراه ، کلیک کنید.

کلینیک تخصصی روانشناسی گروه همراه

نقش والدین در کاهش عزت نفس کودکان

۰۹۳۶۱۰۸۷۳۳۴

۹۱۳۰۰۲۰۱

۲۲۳۸۳۸۴۶

 

عزت نفس چیست؟

عزت نفس در کل ثابت است ولی بر حسب الگوهای تفکر که تحت تاثیر سلامت جسمانی ، وضعیت شیمیایی بدن ، ظاهر و ارتباطات قرار دارد می تواند حتی از روزی به روز دیگر نوسان داشته باشد . این حقیقت که عزت نفس می تواند نوسان داشته باشد باعث خوشبینی و خوشحالی است زیرا به این موضوع اشاره دارد که عزت نفس می تواند تغییر کند و نقش والدین در رشد عزت نفس کودکان بسیار زیاد است. عزت نفس اعتقادی واقع بینانه و تحسین آمیز نسبت به خود است . واقع بینانه به معنای صحیح و صادق بودن است و تحسین آمیز دلالت بر احساسات و علاقه مثبت دارد . به عبارتی کسانی که دید واقع بینانه و تحسین آمیز به خود دارند دارای عزت نفس هستند , عزت نفس دقیقا بین خجالت و غرور بیهوده قرار دارد .

با کودکان محترمانه برخورد کنید

بچه‌ها در محفظه و یک فضای محدود بزرگ نمی‌شوند، بلکه در اجتماع و با مردم رشد می‌کنند. بیشتر یادگیری‌های اولیه توسط والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، اقوام و کسانی‌که به محیط خانواده وارد می‌شوند، اتفاق می‌افتد. مهمترین عامل برای اینکه به فرزندتان، ساختن پایه‌های یک زندگی شاد را در بزرگسالی آموزش دهید، این است که از همان اوایل کودکی با آنها با مهربانی، احترام و درست رفتار کنید. در نتیجه، کودک این رفتارها را رفتارهایی عادی و معمول می‌داند و آنها را انتظار دارد. کودک، این نوع رفتار محترمانه را به‌عنوان بهترین راه برای ارتباط با افراد درک خواهد کرد. بنابراین وقتی فرزندتان با رفتار نادرست مواجه می‌شود، آن رفتار را قابل‌قبول و پذیرفتنی نمی‌داند.

نقش والدین در کاهش عزت نفس کودکان

دوستی های فرزندان خود را تشویق کنید 

نیازهای اجتماعی بچه ها در رشد و عزت نفس آنان بسیار حائز اهمیت است بچه ها نیاز دارند که اوقاتی را با دوستان خود برای یادگیری ارتباط با سایر افراد خارج از خانواده و با افرا همسن خود بگذرانند .چنین دوستی هایی به بچه ها یاد می دهد که چگونه با دیگران همکاری کنند و با ا فراد دیگر ارتباط داشته باشند.

 

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.