۲۴۳۰۷۵
۱
۱
ساعت هوشمند، جان زن فرانسوی را نجات دارد

با خرید ساعت‌ هوشمند،پرستار تمام وقت بگیرید!

با وصل شدن موبایل به زندگی آدم ها، نیاز به داشتن ساعت برای دریافت زمان، کم و کمتر شد تا اینکه ساعت‌های مچی هوشمند شروع به عرض اندام کردند.

با خرید ساعت‌ هوشمند،پرستار تمام وقت بگیرید!

با وصل شدن موبایل به زندگی آدم ها، نیاز به داشتن ساعت برای دریافت زمان، کم و کمتر شد تا اینکه ساعت‌های مچی هوشمند شروع به عرض اندام کردند. ساعت‌هایی که امروز در نقش یک مراقب سلامت برای ما عمل می‌کنند، پرستاری تمام وقت که به ما امکان کنترل وضعیت سلامت بدن‌مان را می‌دهد و می‌تواند فاصله بین زندگی و مرگ را طولانی‌تر کند.

نجات زن فرانسوی با ساعت هوشمند

اگر فکر می‌کنید در نوشتن این مطلب، اغراقی وجود دارد باید داستان زنی فرانسوی به نام «الودی» را بخوانید که در فیسبوک نحوه نجات زندگی‌اش به کمک ساعت مچی‌اش را روایت کرده است.

الودی می‌گوید: در یکی از عصرهای ماه سپتامبر تصمیم گرفتم چرتی بزنم، چون احساس خستگی و سرگیجه داشتم. حدود یک ساعت و نیم خوابیدم تا این که با آلارم ساعت مچی هوشمندم بیدار شدم. ساعت می‌گفت ضربان قلبم برای مدت طولانی، یعنی بیش از ده دقیقه خیلی بالا بوده است؛ ۱۷۸ ضربه در دقیقه که معادل ضربان قلب یک ورزشکار در اوج فعالیت است.

البته همه ساعت‌های هوشمند این امکان را ندارند اما ساعت‌های جدید، مجهز به مانیتور ضربان قلب هستند. ساعت الودی هم یک ساعت هوشمند ۲۰۲۴ بود و مانیتوری داشت که به‌صورت پیوسته، بر نبض نظارت می‌کند.

هشدار ساعت هوشمند به زن فرانسوی

الودی، زن نجات یافته به وسیله ساعت هوشمندش، توضیح می‌دهد: پس از دریافت هشدار، فعالیتم را برای بقیه روز متوقف و استراحت کردم اما هشدارهای ساعت تمامی نداشت و ادامه پیدا کرد.

او هم با حالتی نگران با پزشکش تماس می‌گیرد و میزان اشباع اکسیژن در خونش را که ساعتش به او اعلام کرده، به پزشکش گزارش می‌دهد. پزشک هم فوراً با اورژانس تماس می‌گیرد و الودی را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

پزشکان اورژانس فکر کردند که این زن در آستانه حمله قلبی است، اما در واقع خونریزی گوارشی داشته که به راحتی تشخیص‌پذیر نبوده است.

با خرید ساعت‌ هوشمند،پرستار تمام وقت بگیرید!

ساعت‌های هوشمند جدید مجهز به اُکسی‌متر

بسیاری از ساعت‌های هوشمند جدید مجهز به اُکسی‌متر برای سنجش میزان اکسیژن خون در بدن هستند. این ساعت‌های هوشمند قادر هستند با استفاده از ال‌ای‌دی‌هایی که زیر قاب ساعت قرار گرفته، میزان اشباع اکسیژنِ خون را اندازه‌گیری کند.

هرچند ساعت مچی هوشمند به‌طور خاص برای تشخیص خونریزی داخلی طراحی نشده اما این وسیله مجهز به حسگرهایی است که قادر به شناسایی تغییرات ناگهانی در وضعیت سلامتی کاربر هستند. بسیاری از بیماری‌ها را می‌توان با مشاهده ضربان قلب تشخیص داد، مانند سکته‌های مغزی، پرکاری تیروئید یا آمبولی ریه.

ضرورت ساعت هوشمند برای سالمندان

این نخستین بار نیست که ساعت مچی هوشمند به نجات جان یک کاربر کمک می‌کند. در اینترنت می‌توان تعداد زیادی از مواردی را پیدا کرد که افراد با هشدارهای ساعت هوشمندشان از مرگ و یا یک آسیب جدی، رهایی پیدا کردند، تا جایی که متخصصان قلب استفاده از این ساعت‌ها را مخصوصا برای افراد سالمند و کسانی که بیماری دارند، توصیه می‌کنند.

با خرید ساعت‌ هوشمند،پرستار تمام وقت بگیرید!

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.