۲۳۹۹۶۳
۴
۴

پلاسماتراپی پلک، غیر تهاجمی با بهبودی سریع

پلاسماتراپی پلک، روشی غیرجراحی برای سفت کردن و لیفت پلک‌های بالا، یا پایین است که در آن خطر و زمان بهبود مرتبط با جراحی یا لیزر Co۲ کاهش می‌یابد.

پلاسماتراپی پلک، غیر تهاجمی با بهبودی سریع

پلاسماتراپی پلک، روشی غیرجراحی برای سفت کردن و لیفت پلک‌های بالا، یا پایین است که در آن خطر و زمان بهبود مرتبط با جراحی یا لیزر Co۲ کاهش می‌یابد. 
در این مقاله می‌خوانید: 

چرا لیفت چشم انجام می دهیم؟

پوست و چربی اضافی اطراف پلک فوقانی می‌تواند باعث پیر نشان دادن چهره شود، چشم‌ها پف‌کرده به نظر برسند و حتی میدان دید ما مسدود شود. علاوه بر انگیزه‌های پزشکی، افزودن یا برداشتن چربی از اطراف پلک پایین می‌تواند افتادگی پلک را اصلاح کند، خطوط و چین و چروک را کاهش بدهد و باعث زیبایی چشم شود. 
کاندیدهای خوب برای لیفت چشم، افرادی هستند که از سلامت خوبی برخوردارند. 

پلاسماتراپی پلک، غیر تهاجمی با بهبودی سریع

پلاسماتراپی پلک چیست؟

پلاسماتراپی پلک، روشی غیرجراحی برای سفت کردن و لیفت پلک‌های بالا، یا پایین است که در آن خطر و زمان بهبود مرتبط با جراحی یا لیزر Co2 کاهش می‌یابد. قلم ورقه‌ای پلاسما یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در آلمان است و به شما امکان می‌دهد نتایج شگفت‌انگیزی را به دست آورید.
آنطور که متخصصان ادعا می‌کنند پلاسماتراپی پلک می‌تواند بهتر از درمان هایفو باشد، چون نواحی درمان با سطح سوزن 0.3 میلی‌متر مشخص می‌شوند و خطرات مرتبط با لیزر سنتی در آن کاهش می‌یابد.
نوک سوزن‌مانند قلم پلاسما اسپارک مورد استفاده هرگز به پوست نفوذ نمی‌کند، در عوض باعث سوختگی سطحی کنترل‌شده می‌شود و خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست را به پوست باز می‌گرداند. پلاستماتراپی پلک به عنوان یک راه حل دائمی برای افتادگی پوست روی چشم استفاده می‌شود و پس از یک تا دو درمان، بیماران می‌توانند نتایج قابل ملاحظه‌ای را مشاهده کنند.
نتایج این درمان ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و شاید نیاز باشد برخی از افراد تعداد جلسات بیشتری تحت درمان باشند.

پلاسماتراپی پلک، غیر تهاجمی با بهبودی سریع

رفع افتادگی پلک با پلاسماتراپی 

انجام لیفت چشم با پلاسما یا همان پلاسماتراپی پلک می‌تواند در رفع مشکلات افتادگی پلک‌های بالا و پایین موثر باشد. این مشکلات زمانی اتفاق می‌افتند که پوست اطراف چشم با افزایش سن شل می‌شود. پلاسماتراپی پلک، خطرات ناشی از جراحی را ندارد و یک جایگزین قدرتمند و موثر برای روش‌های جراحی مانند بلفاروپلاستی (اصلاح پلک) است. بیماران، این روش را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند چون کمتر تهاجمی است، زمان بهبودی آن کمتر است و هیچ‌یک از عوارضی که ممکن است قبل و بعد از جراحی ایجاد شود، در آن وجود ندارد.
این روش، پوست اضافی پلک و چین و چروک‌های اطراف چشم را از بین می‌برد، اما کاملا غیر تهاجمی است. این سیستم باعث انتشار گرما به نواحی اطراف نمی‌شود، به همین دلیل هم این درمان برای نواحی حساس مانند پلک‌ها ایده‌آل است. بسیاری از متخصصان زیبایی این روش را به دلیل غیر تهاجمی بودن ترجیح می‌دهند. 

پلاسماتراپی پلک، غیر تهاجمی با بهبودی سریع

پلاسماتراپی پلک چگونه عمل می کند؟

پلاسماتراپی پلک با ایجاد جریان الکتریکی، گازهای طبیعی موجود در هوا را یونیزه و آن‌ها را به پلاسما تبدیل می‌کند. به این جرقه ایجاد شده توسط گازهای طبیعی، پلاسما می‌گویند. وقتی نوک قلمPlasma Spark  نزدیک پوست قرار می‌گیرد، پلاسما یک سوختگی سطحی کوچک در حد یک نقطه ایجاد می‌کند و فرآیند استفاده از پلاسما برای ایجاد این نقاط روی نقاط مختلف پلک تکرار می‌شود. بافت پوست بلافاصله تبخیر می‌شود و پوسته کربنی کوچکی روی آن ناحیه باقی می‌ماند.
در نهایت، پوسته کربن به طور طبیعی می‌ریزد و پوست پلک بسیار سفت‌تر و محکم‌تر می‌شود. مدت کوتاهی بعد با بازسازی تدریجی پوست، نتایج خودشان را بهتر نشان می‌دهند. 
پس از پلاسماتراپی پلک، یک کرم بی‌حس‌کننده روی ناحیه بالا و اطراف چشم اعمال می‌شود. این کرم باید به مدت 30 دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس پزشک محل درمان را تمیز و با ضد عفونی کننده استریل می‌کند.

پلاسماتراپی پلک، غیر تهاجمی با بهبودی سریع

مراقبت های بعد از پلاسماتراپی پلک

بلافاصله پس از درمان، برای چند ساعت ناراحتی و سوزش خفیف را تجربه خواهید کرد. معمولا ناحیه پلک متورم می‌شود، اما این تورم پس از 1یک تا 3 روز روز فروکش می‌کند. 
  • ناحیه تحت درمان را با استفاده از آب گرم، تمیز نگه دارید و آن را خشک کنید. علاوه بر این می‌توانید از کمپرس سرد برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • سعی کنید تا ۶ هفته پس از درمان از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع روی پوستتان استفاده کنید. این کار به جلوگیری از تابش نور مستقیم خورشید به پلک جلوگیری می‌کند و فرایند درمان را تسریع می‌بخشد.  
  • تا زمانی که پلکتان به طور کامل بهبود نیافته که معمولا بین ۳ تا ۵ روز، طول می‌کشد، ریمل نزنید و آرایش نکنید. 
  • بعد از ۳ تا ۵ روز، پلک پوسته‌پوسته می‌شود و ممکن است وسوسه شوید که ناحیه را بخارانید. این کار را نکنید. اجازه دهید این پوسته‌ها به طور طبیعی از بین بروند. در غیر این صورت ممکن است محل تحت درمان دچار عفونت و زخم شود.

بعد از ۳ تا ۵ روز، پلک پوسته‌پوسته می‌شود و ممکن است وسوسه شوید که ناحیه را بخارانید. این کار را نکنید.

  • در موارد نادر، ممکن است پوستتان تاول بزند، اما نگران نباشید، این هم بخشی از درمان است، به همین دلیل هم تاکید می‌کنیم که ناحیه را خشک و تمیز نگه دارید. هنگامی که پوستتان بهبود یافت، بافت پوست جدیدی ظاهر می‌شود که رنگ آن صورتی است. به تدریج این ناحیه از پوست به رنگ اصلی خود بازمی‌گردد.
  • به طور کلی تورم پلکتان در عرض یک تا سه روز کاهش می‌یابد، اما این زمان می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
اگر بعد از درمان سئوالی دارید، این سئوال‌ها را از پزشکتان بپرسید. 

پلاسماتراپی پلک، غیر تهاجمی با بهبودی سریع

خلاصه

پوست و چربی اضافی اطراف پلک فوقانی می‌تواند باعث پیر نشان دادن چهره و ظاهر پف‌کرده چشم‌ها شود. پلاسماتراپی پلک به این دلیل که غیرتهاجمی است، مورد توجه پزشکان و بیماران قرار می‌گیرد. پلاسماتراپی پلک با ایجاد جریان الکتریکی، گازهای طبیعی موجود در هوا را یونیزه و آن‌ها را به پلاسما تبدیل می‌کند. نوک سوزن مانند قلم پلاسما اسپارک مورد استفاده هرگز به پوست نفوذ نمی‌کند، در عوض باعث سوختگی سطحی کنترل‌شده می‌شود و خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست را به پوست باز می‌گرداند. 
برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.