۲۴۰۷۱۸
۱۴۸۲
۱۴۸۲

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

حتما اگر دچار افزایش وزن هستید، نام روش‌هایی مانند «لیپوماتیک» و «لیپوساکشن» به گوشتان رسیده. اما لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟ در این مقاله، این پرسش را بررسی می‌کنیم.

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

حتما اگر دچار افزایش وزن هستید، نام روش‌هایی مانند «لیپوماتیک» و «لیپوساکشن» به گوشتان رسیده. اما لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟ در این مقاله، این پرسش را بررسی می‌کنیم.

در این مقاله می‌خوانید:

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

لیپوماتیک چیست؟ 

لیپوماتیک چیست و چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟ واقعیت این است که لیپوماتیک شباهت بسیاری به لیپوساکشن دارد، اما تکنولوژی مورد استفاده در لیپوماتیک بسیار متفاوت است. لیپوماتیک، روشی پیشرفته برای از بین بردن چربی اضافی نواحی خاصی از بدن است که باعث تغییر شکل یا اصلاح آن می‌شود. اما فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن، در این است که لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن آسیب کمتری دارد، ظاهر پوست در آن ظریف‌تر است و ماندگاری بیشتری دارد. با توجه به این دلایل، امروزه اکثر افراد لیپوماتیک را به لیپوساکشن ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی چیست؟ تمام مزایا و معایب

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

لیپوماتیک به چه کسانی توصیه می شود؟

خوب است بدانید که لیپوماتیک برای افراد چاق که درصد چربی بالایی دارند، جواب نمی‌دهد. به بیان دیگر، این روش فقط برای افرادی مناسب است که شاخص توده بدنی‌شان (BMI) کمتر از 30 است. اگر شاخص توده بدنی شما بیش از 30 باشد، احتمالا پزشک، شما را از انجام لیپوماتیک منع خواهد کرد، چون این روش باعث تغییر چشمگیری در بدن شما نمی‌شود. 

با این حال، برای افرادی که واجد شرایط هستند (شاخص توده بدنی‌شان کمتر از 30 است)، این روش به شکلی معجزه‌آسا باعث کاهش چربی اضافی بدن و تفاوتی قابل توجه در ظاهرشان می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که لیپوماتیک راهی برای کاهش وزن نیست و فقط به افرادی توصیه می‌شود که می‌خواهند لاغرتر شوند. 

مثلا اگر در نواحی شکم، باسن یا پهلوها چربی دارید که با ورزش برطرف نمی‌شود و به دنبال راه حلی غیر سنتی هستید که چربی‌ها را بسوزاند، در این صورت می‌توانید جراحی لیپوماتیک را انتخاب کنید تا زودتر به نتیجه برسید. 

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

لیپوساکشن، روشی است که در آن با استفاده از ساکشن، چربی نواحی خاصی از بدن برداشته می‌شود. از این روش با نام‌های «لیپوپلاستی» و «کانتورینگ بدن» نیز نام می‌برند، اما با لیپوماتیک، تفاوت دارد. لیپوساکشن معمولا روی شکم، بازوها، ران‌ها، باسن و گردن اعمال می‌شود. در این روش، پزشک برش‌هایی بسیار کوچک در پوست ایجاد می‌کند و یک لوله نازک را زیر پوست قرار می‌دهد تا چربی‌ها را ساکشن کند. 

لیپوماتیک، یک دستگاه ایمن مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است که برای انجام لیپوساکشن با حجم بالا طراحی شده است. تکنولوژی مورد استفاده در لیپوماتیک، جدید و متفاوت از لیپوساکشن است. با توجه به استفاده جدید از تکنولوژی، آسیب بافتی موجود در این روش کمتر است و در مقایسه با لیپوساکشن، درد کمتری دارد. 

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

روش لیپوماتیک

همان‌طور که گفتیم لیپوماتیک و لیپوساکشن از جهاتی شبیه هم هستند. اما در جراحی لیپوساکشن از یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه مورد نظر استفاده، سپس چربی اضافی با یک خلاء قوی روی یک لوله باریک بیرون کشیده می‌شود. در حین جراحی به ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی آسیبی نمی‌رسد. در صورت لزوم می‌توان در این روش از بی‌حسی موضعی استفاده کرد. بسته به میزان چربی، این روش می‌تواند بین یک تا چهار ساعت طول بکشد. ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بستری شوید. 

در روش لیپوماتیک از تکنولوژی اولتراسونیک استفاده می‌شود که از طریق آن سلول‌ها شکسته می‌شوند. در این روش عروق و سلول‌های چربی آسیب نمی‌بینند. با استفاده از این فناوری می‌توان سلول‌های چربی را به طور کامل و بدون هیچ آسیبی از بین برد. نکته جالب در روش لیپوماتیک این است که در صورت لزوم می‌توان از این سلول‌ها برای پر کردن برخی از نواحی بدن مانند سینه، صورت لب‌ها استفاده کرد. 

بیشتر بخوانید: مرکز لیپوماتیک در شرق تهران، بهترین‌ها را پیدا کنید!

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

خطرات لیپوماتیک در مقایسه با لیپوساکشن

شکی نیست که لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن، خطرات کمتری درباره دست دادن خون و اسکار دارد. علاوه بر این، درد و زمان بهبودی آن بسیار کمتر است و بسته به میزان چربی که باید برداشته شود، این روش معمولا بین دو تا سه ساعت طول می‌کشد. 

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

عوارض جانبی لیپوماتیک

لیپوماتیک، خطرات کمتری دارد، اما به این معنی نیست که بدون عوارض است. عوارض جانبی لیپوماتیک در افراد مختلف، متفاوت است. بهتر است قبل از انجام این جراحی، از عوارض جانبی آن آگاه باشید. اگر به هر دارویی حساسیت دارید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. برخی از عوارض جانبی کلی لیپوماتیک عبارتند از:

  • کبودی: برخی از مکش‌های شدید ممکن است باعث ایجاد کبودی در نواحی بدن شود که تا چند هفته باقی می‌ماند. 
  • بی‌حسی: این مشکل، موقتی است اما ممکن است آن را احساس کنید.
  • آسیب به شریان‌ها: به دلیل لرزش‌های شدید در طول جراحی اتفاق می‌افتد.
  • واکنش آلرژیک: در واکنش به یک داروی خاص ممکن است دچار واکنش آلرژیک شوید. 
  • مشکلات کلیوی یا قلبی: تزریق یا مکش مایعات می‌تواند بر سطح مایعات بدن تاثیر بگذارد و باعث ایجاد مشکلات کلیوی، یا قلبی پس از جراحی شود.
  • ترومبوفلبیت: در این حالت وریدها با تشکیل لخته ملتهب می‌شوند و عوارض بیشتری ایجاد می‌کنند.
  • عفونت: این مورد در بین بیماران، بسیار نادر است.
  • سوراخ شدن اندام داخلی: این مورد در بین بیماران، بسیار نادر است.
  • تورم و التهاب: ممکن است چندین ماه طول بکشد تا تورم و التهاب بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: پیکرتراشی با لیزر، یکی از بهترین روش‌های لاغری‌ست؟

لیپوماتیک چه فرقی با لیپوساکشن دارد؟

مزایای جراحی لیپوماتیک

مزیت عمده جراحی لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن، کم‌خطر بودن آن است. برخی دیگر از مزایای آن عبارتند از: 

  • درد کمتر
  • کبودی‌های کمتر
  • دوره نقاهت سریع‌تر
  • مدت کوتاه جراحی

خلاصه

بسیاری از افراد، جراحی لیپوماتیک را با لیپوساکشن اشتباه می‌گیرند. اما لیپوماتیک با استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر انجام می‌شود، بسیار ایمن‌تر است، درد کمتری دارد، زمان نقاهت آن بسیار کمتر است و بسیاری از افراد حاضر به استفاده از این جراحی برای برداشتن چربی از قسمت‌های خاص بدن خود هستند. این حال ممکن است خطرات خاص خود مثل عفونت، آسیب به شریان‌ها، سوراخ شدن اندام داخلی و کبودی داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از انجام لیپوماتیک درباره عوارض و مزایای آن با پزشک خود صحبت کنید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: mediranco

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.