۲۴۲۵۷۱
۱۱
۱۱

طرز تهیه روغن پیاز برای تقویت ریشه مو

روغن پیاز یکی از روش‌های طبیعی و مؤثر برای تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن است. پیاز دارای گوگرد و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به بهبود سلامت مو، تقویت ریشه‌ها و افزایش رشد موها کمک کند. تهیه روغن پیاز در خانه بسیار ساده است و به مواد کمی نیاز دارد. 

طرز تهیه روغن پیاز برای تقویت ریشه مو

طرز تهیه روغن پیاز برای تقویت ریشه مو

روغن پیاز یکی از روش‌های طبیعی و مؤثر برای تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش آن است. پیاز دارای گوگرد و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به بهبود سلامت مو، تقویت ریشه‌ها و افزایش رشد موها کمک کند. تهیه روغن پیاز در خانه بسیار ساده است و به مواد کمی نیاز دارد. در ادامه مراحل تهیه این روغن را توضیح می‌دهیم.

طرز تهیه روغن پیاز برای تقویت ریشه مو

مواد لازم:

  • ۲ عدد پیاز متوسط
  • ۱/۲ فنجان روغن نارگیل یا روغن زیتون (بسته به نوع موی شما)
  • یک پارچه نازک یا صافی

مراحل تهیه روغن پیاز:

1. پوست کندن و خرد کردن پیازها

ابتدا پوست پیازها را به دقت بگیرید و آن‌ها را به قطعات کوچک خرد کنید. لازم است پیازها به اندازه کافی خرد شوند تا بتوان آب آن‌ها را به راحتی استخراج کرد.

2. گرفتن آب پیاز

پس از خرد کردن پیازها، آن‌ها را درون مخلوط‌کن قرار دهید و کاملاً مخلوط کنید تا به صورت پوره دربیایند. سپس پوره پیاز را داخل یک پارچه نازک یا صافی بریزید و با فشار آب آن را بگیرید. آب پیاز به‌دست آمده را در یک ظرف جداگانه نگه دارید.

طرز تهیه روغن پیاز برای تقویت ریشه مو

3. ترکیب آب پیاز با روغن

در یک ماهیتابه یا قابلمه کوچک، روغن نارگیل یا روغن زیتون را گرم کنید. بهتر است از حرارت کم استفاده کنید تا روغن نسوزد. سپس آب پیاز را به آرامی به روغن اضافه کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید. این کار باعث می‌شود خواص پیاز به روغن انتقال یابد.

4. صاف کردن روغن

پس از این که مخلوط به خوبی گرم شد و کمی جوشید، آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود. سپس مخلوط روغن و پیاز را از طریق یک صافی عبور دهید تا قطعات اضافی پیاز جدا شود و تنها روغن خالص باقی بماند.

5. ذخیره و استفاده

روغن پیاز آماده شده را در یک شیشه تمیز و خشک بریزید و در یخچال نگهداری کنید. برای استفاده، مقدار کمی از روغن را به آرامی روی پوست سر و ریشه موها ماساژ دهید. بهتر است روغن را حداقل به مدت یک ساعت روی موها بگذارید و سپس با شامپو شستشو دهید.

این روغن را می‌توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا نتایج بهتری برای تقویت ریشه موها و افزایش رشد موها ببینید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.