۲۴۲۶۰۰
۱۰۹
۱۰۹

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

آیا شما هم به این موضوع فکر می‌کنید که سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟ در این مقاله پاسخ این پرسش را دریافت می‌کنید.

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

آیا شما هم به این موضوع فکر می‌کنید که سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟ در این مقاله پاسخ این پرسش را دریافت می‌کنید. 

در این مقاله می‌خوانید: 

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، روکشی است که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا ظاهر دندان‌ها را زیباتر نشان بدهد و لبخندی زیباتر بیافریند. از لمینت دندان می‌توان برای تغییر شکل، یا اندازه دندان‌ها استفاده کرد. لمینت‌های سنتی دارای یک لایه بسیار نازک هستند که با شکل، رنگ و اندازه دندان‌های شما مطابقت داشته باشد. کیفیت لمینت‌های سنتی به قدری بالاست که ظاهری شبیه دندان‌های طبیعی دارند. لمینت‌ها بسته به جنسشان می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰ سال دوام بیاورند.

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

اگر می‌خواهید بدانید سن مناسب لمینت دندان چه سنی است، باید بگوییم که بهترین یا بدترین سن برای لمینت وجود ندارد. با این احال اگر بین 20 تا 70 سالگی هستید، در سن مناسب لمینت دندان قرار دارید. سن کمتر از 20 سال، سن مناسب لمینت دندان نیست چون دندان‌هایتان به قدر کافی رشد نکرده‌اند و حرکت می‌کنند، بنابراین در سن کمتر از 20 سال ممکن است هر چند سال یک بار نیاز به تعویض لمینت‌ها داشته باشید. اگر بالاتر از 70 سال داشته باشید هم دندان‌هایتان در بهترین شرایط برای درمان نیستند.

بیشتر بخوانید: نشانه های پخش شدن عفونت دندان در بدن

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

آیا محدودیت سنی برای لمینت وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی مشخصی برای گذاشتن لمینت وجود ندارد، اما دندانپزشکان معمولا توصیه می‌کنند حداقل تا ۱۶ تا ۱۸ سالگی برای درمان صبر کنید. در این سن دندان‌هایتان در بهترین شرایط نیستند. شاید بپرسید که لمینت‌ها دندان‌های طبیعی را خراب می‌کنند؟ معمولا این‌طور نیست، اما این روش سالم‌ترین گزینه به شمار نمی‌رود چون مینای دندان شما تراشیده می‌شود، البته این تراش، بسیار جزئی است. 

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

سن مناسب لمینت دندان، آیا برای لمینت پیر هستید؟ 

در تئوری، افراد در هر سنی می‌توانند لمینت کنند، به شرطی که دندان‌های دائمی داشته باشند. با این حال، اگر خیلی جوان هستید، دندان‌هایتان ممکن است به دلیل بافت استخوانی نیمه تشکیل‌شده همچنان در حال حرکت باشند، بنابراین بهتر است صبر کنید تا قبل از اعمال لمینت‌ها رشد دندان‌ها متوقف شود. از طرف دیگر، اگر شما خیلی مسن باشد، لمینت برایتان مناسب نیست، چون به احتمال زیاد دندان‌هایتان خیلی ضعیف، یا آسیب دیده است.

همیشه بهترین کار این است که با دندانپزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا لمینت برایتان درمان مناسبی است، یا نه. 

بیشتر بخوانید: خوردنی که دندان ها را زرد و لکه دار میکند

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

سن مناسب لمینت دندان، آیا برای لمینت جوان هستید؟ 

همان‌طور که گفتیم دندانپزشکان توصیه می‌کنند تا قبل از ۲۰ سالگی لمینت انجام ندهید چون دندان‌های شما هنوز در حال حرکت هستند تا جای مناسب خود را در دهانتان پیدا کنند. حداقل سنی که برای انجام لمینت دندان باید صبر کنید، 18 سالگی است، اما مواردی وجود دارد که می‌توان این درمان را در ۱۶ سالگی نیز انجام داد.

با توجه به سرعت متفاوت بلوغ بین مردان و زنان، به احتمال زیاد اگر خانم هستید، دندانپزشکان در حدو 16 سالگی نیز برایتان لمینت انجام می‌دهند چون خانم‌ها معمولا زودتر بلوغ را به پایان می‌رسانند، به همین دلیل هم دندان‌هایشان کمتر مستعد حرکت است.

بیشتر بخوانید: هوم بلیچینگ چیست؛ آیا واقعا هوم بلیچینگ در سفیدی دندان ها تاثیرگذار است؟

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

انتخاب بهترین رنگ لمینت دندان 

مهم‌ترین نکته درباره انتخاب لمینت دندان، انتخاب رنگ آن‌هاست. برای انتخاب رنگ لمینت، نکات زیر را در نظر بگیرید: 

  • به رنگ لمینت دقت کنید: بهترین کار این است که عکس‌هایی را از لمینت مورد نظرتان پیدا کنید و به پزشکتان نشان بدهید تا شما را راهنمایی کند. دندانپزشکان نیز نمونه‌هایی از رنگ‌های لمینت به شما نشان می‌دهند که بر آن اساس می‌توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. 
  • به نور دقت کنید: نور محیط بر رنگ لمینت تاثیر می‌گذارد و آن را متفاوت نشان می‌دهد. بنابراین لمینت را در نور طبیعی مثلا نزدیک طبیعی خورشید و در نور مصنوعی، نگاه کنید و ببینید همان رنگ لمینت همان رنگی هست که می‌خواهید، یا نه. 
  • دندان‌های مجاور را فراموش نکنید: اگر فقط یکی دو تا لمینت می‌خواهید، این موضوع را در نظر بگیرید که همه دندان‌هایتان هنگام خندیدن باید همرنگ باشند، بنابراین رنگ دندان‌های مجاور لمنیت را در نظر بگیرید. گاهی اوقات لازم باشد ابتدا دندان‌های خود را سفید کنید یا روکش‌ها را کمی با دندان‌های دیگرتان هماهنگ کنید تا همه دندان‌ها یک‌شکل و طبیعی به نظر برسند. 

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

  • دنبال سفیدترین لمینت نباشید: مینای دندان سطوح مختلفی از سایه‌ها و رنگ‌ها دارد. برخی از آن‌ها رگه‌هایی از قهوه‌ای یا زرد دارند و همگی کاملا طبیعی هستند. انتخاب لمینت کاملا سفید، نتیجه‌ای غیرطبیعی به همراه خواهد داشت. با این حال شاید شما جزو آن گروه از افراد هستید که لیمنت کاملا سفید را دوست دارید.  
  • به شفافیت لمینت دقت کنید: در دندان‌های طبیعی، نور به مینای دندان وارد و سپس از عاج دندان زیرین خارج می‌شود. بنابراین هنگام تطبیق لمینت‌ها با دندان‌های طبیعی خودتان، سطح شفافیت را هم در نظر بگیرید. دندان‌های برخی افراد شفاف‌تر از دیگران است که می‌تواند بر تطبیق لمینت با دندان‌های اطراف تاثیر بگذارد. 

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت کریستالی دندان در سال ۱۴۰۳ / ۱۴۰۲ لمینت دندان چیست؟

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

کاربردهای لمینت دندان چیست؟

احتمالا در مورد لمینت‌های دندانی شنیده‌اید، یا حتی به فکر تهیه آن‌ها هستید. دندانپزشکان از لمینت‌ها به عنوان یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند دندان‌های شکسته، تغییر رنگ‌داده، ترک خورده یا شکسته را پنهان کند، استفاده می‌کنند.

آن‌ها این پوسته‌های نازک را که اغلب از جنس «پرسلن» یا مواد «کامپوزیت» ساخته شده‌اند، روی دندان‌های جلویی شما قرار می‌دهند تا ظاهر دندان‌ها را بهبود ببخشد.

این روکش‌ها به عنوان یک گزینه دائمی در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین دندانپزشک معمولا باید مدتی را صرف آماده‌سازی دندان برای قرار دادن روکش کند. این فرآیند شامل تراشیدن دندان، یا برداشتن بخشی از دندان از جمله مینای دندان است. سپس روکش به جلو دندان چسبانده می‌شود. 

بیشتر بخوانید: ایمپلنت به روش پانچ، تحولی که دوستش خواهید داشت

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

چرا دندان ها برای لمنیت به تراشیدن نیاز دارند؟

دلیل اصلی تراشیدن مینای دندان برای لمینت این است که دندانپزشک مطمئن شود روکش‌های جدید دقیقا در جای خود قرار می‌گیرند و با دندان‌های شما مطابقت دارند. این روکش‌ها باید روی دندان‌های شما نصب شوند، بنابراین باید فضایی ایجاد شود تا آن‌ها روی دندان قرار بگیرند. تنها راهی که می‌توان این کار را بدون برداشتن کامل دندان انجام داد، برداشتن یا تراشیدن لایه‌ای از مینای دندان است.

این روش آنقدر که به نظر می‌رسد دلهره آور نیست و معمولا مقدار کمی تراش دندان، برای تطبیق ضخامت لمینت کافی به شمار می‌رود. مقدار تراشیدن مینای دندان بین 0.2 میلی‌متر تا 0.5 میلی‌متر متغیر است. لمینت‌های سنتی، در مقایسه با لومینرها که بسیار نازک‌تر هستند، از ضخیم‌ترین ونیرها محسوب می‌شوند. 

هر چه لمینت ضخیم‌تر باشد، دندان‌های شما بیشتر باید تراشیده شوند تا کاملا با روکش تناسب داشته باشند. تراشیدن دندان‌ها فرایند دردناکی نیست. دندانپزشک برایتان بی‌حس‌کننده موضعی تزریق می‌کند تا لثه و ناحیه اطراف آن بی‌حس شود. 

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص دندانپزشکی

سن مناسب لمینت دندان چه سنی است؟

خلاصه

سن مناسب برای لمینت دندان، بین 20 تا 70 سالگی است. معمولا دندانپزشکان به افراد زیر 18 سال توصیه می‌کنند لمینت نکنند چون دندان‌ها تا قبل از این سنین، در حال رشد و حرکت هستند. در صورت انجام لمینت ممکن است در سنین کمتر ممکن است نیاز باشد این درمان را تجدید کنید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.