۲۴۲۸۷۰
۹۰
۹۰

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴-۲۰۲۵

هفته مد پاریس، یکی از بزرگترین و معتبرترین رویدادهای مد در جهان است که هر ساله طراحان، مدل‌ها، سلبریتی‌ها و علاقه‌مندان به مد را از سراسر دنیا به پایتخت مد جهان می‌کشاند. در این رویداد، بزرگ‌ترین برندهای مد جهان جدیدترین مجموعه‌های خود را به نمایش می‌گذارند و روندهای مد آینده را شکل می‌دهند.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Saint Laurent

پارچه‌های شفاف و حتی شفاف‌تر! در مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴/۲۰۲۵ آنتونی واکارلو، مدیر خلاق برند سن لوران، پارچه‌های شفاف به شکل‌های متنوعی در استایل‌ها استفاده شده‌اند. این لباس‌های بدن‌نما ادای احترامی به طرح‌های نمادین ایو سن لوران هستند، که به عنوان یکی از پیشگامان استفاده از پارچه‌های شفاف برای زنان شناخته می‌شود. همچنین، پیراهن مشهور مرلین مونرو در شب تولد جان اف. کندی نیز منبع الهام این مجموعه بوده است.

مدل‌ها از توربان‌هایی ساخته‌شده از جوراب‌شلواری‌های شیشه‌ای بهره بردند، که یادآور علاقه ایو سن لوران به استفاده از توربان در مجموعه‌های الهام‌گرفته از شرق است. در میان ظرافت پارچه‌های شفاف و یقه‌پاپیونی‌ها، آیتم‌های زمستانی نیز به چشم می‌خورد، مانند ژاکت‌های چرمی، کت‌های پرکار و پالتوهای فوتر با سیلوئت‌های کلاسیک سن لوران. پالت رنگی گرم، به همراه تم فضایی تیره و بوی عطر معروف اوپیوم، فضا را تکمیل می‌کرد.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Balmain

اولیور روستینگ، طراح برند Balmain، با الهام از دوران کودکی‌اش در بوردو، مجموعه‌ای نوستالژیک برای پاییز ۲۰۲۴ ارائه داده است. این مجموعه یادداشت عاشقانه‌ای به مادرخوانده‌اش لیدیا روستینگ است. طرح اصلی این مجموعه بارانی‌های شانه‌دار و جذاب است که به شیوه‌های متنوع بازطراحی شده‌اند. نشانه‌های فراوانی از شهر بوردو نیز در این مجموعه دیده می‌شود، از انگورهای معروف این منطقه تا پارچه‌های چهارخانه زیراندازهای پیک‌نیک که در طراحی‌ها به کار رفته‌اند.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Isabel Marant

مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ Isabel Marant ترکیبی از قدرت و اصالت غربی است. این مجموعه با الهام از فرهنگ کابویی و استفاده از طرح‌های حیوانی، چرم و رنگ‌های جسورانه‌ای مانند قرمز، زنانی را به تصویر می‌کشد که با اعتماد به نفس و جسارت خود واقعی‌شان را می‌پذیرند. مارانت، با استفاده از چرم و پارچه‌های صنعتی، قدرت و حساسیت زنانه را به زیبایی به نمایش گذاشته و تنوع آیتم‌های ارائه شده، از شلوارهای جین تا چکمه‌های چرمی، ترکیبی از زیبایی و عملکرد را به نمایش گذاشته است.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Vetements

گورام گواسالیا، طراح برند Vetements، با مجموعه‌ای جسورانه و پر از اشارات به فرهنگ پاپ، ده سالگی این برند را در هفته مد پاریس جشن گرفت. در این نمایش، مدل‌ها لباس‌های اورسایز و گرافیکی به تن داشتند. گورام همچنین با شوخی‌های ظریف نسبت به برند بالنسیاگا و رقابت با برادرش، دمنا، تأکید کرد که Vetements همچنان حرفی برای گفتن دارد.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Balenciaga

کالکشن جنجالی پاییز-زمستان ۲۰۲۴ برند Balenciaga با یک پیام صوتی از سوی مدیر خلاق این برند، دمنا، آغاز شد. او به جای نوشتن یادداشت برای مهمانان، تصمیم گرفت توضیحاتش را به صورت صوتی در ابتدای نمایش ارائه دهد و در این خصوص گفت: "همان‌طور که می‌دانید، من در کارم به مسائلی که برایم اهمیت دارند می‌پردازم. برخی سوالاتی که اخیراً به آنها فکر کرده‌ام شامل این است: تجمل چیست؟ واقعاً مد چه معنایی دارد و چرا اهمیت دارد؟ کارهایی که انجام می‌دهم، برای چه کسانی مناسب است؟ آیا خود فشن کافی است؟ در دنیای اشباع از محتوا، آیا چیزی واقعاً کافی هست؟ چه چیزی واقعاً کافی است؟ هدف من لزوماً پاسخ دادن به این سوالات نیست، بلکه خود فرایند پرسشگری است که برای من اهمیت دارد. از نظر من، تجمل نوعی کمبود است؛ زیرا به‌طور نامحدود در دسترس نیست. اما چیزی که واقعاً نادر و کمیاب به نظر می‌رسد، خلاقیت است. امروزه، خلاقیت به نوعی تجمل جدید تبدیل شده است."

دمنا در ادامه افزود: "هدف من از این نمایش، نمایش ارتباط بین گذشته و آینده‌ی Balenciaga است، برندی که بر پایه‌ی ‘خلاقیت’ بنا شده است. این مجموعه با لباس‌هایی که از سیلوئت‌ها و میراث CRISTÓBAL الهام گرفته شده، آغاز می‌شود و به تدریج به چهارچوب‌های من نزدیک می‌شود. هدف من بازتعریف مفهوم زیبایی و ارائه استایل‌های قابل تشخیص و بررسی نحوه نشست لباس‌ها بر روی بدن در حین حرکت است. این مجموعه به رویکرد زیبایی‌شناسانه‌ای که من به مدت ۱۰ سال در Balenciaga دنبال می‌کنم، پرداخته است. این مجموعه به شناسایی و تعلق به زیبایی‌شناسی و مدی می‌پردازد که برای من اهمیت دارد. متشکرم و روز خوبی را برایتان آرزو می‌کنم." سپس مدل‌ها وارد صحنه شدند.

این فشن‌شو همه چیز را جنجالی و جذاب به تصویر کشید؛ از شیوه دعوت مهمانان تا ران‌وی پر از نمایشگرها، استایل‌های مهمانان و حتی آدامس جویدن مدل‌ها در حین کت‌واک! دمنا برای دعوت مهمانانش، به صورت تصادفی یک وسیله وینتیج از eBay خریداری کرده و برای آنها ارسال کرده بود. این کار باعث می‌شد تا هدیه دعوت هر مهمان منحصر به فرد و متفاوت باشد. یادگاری‌ها اشیاء آنتیکی بودند که حسی آشنا و در عین حال مرموز را به افراد منتقل می‌کردند؛ درست مانند مجموعه اخیر Balenciaga. لباس مهمانان ردیف اول نیز به نوبه خود جنجالی و جالب بود. حضور Cole Sprouse با کت بیش از حد بزرگ و کفش‌های غول‌پیکر، پیراهن تگ‌دار Kim Kardashian، لباس قرمز و عجیب PPKRIT و لباس مشکی با سرشانه‌های بزرگ Lisa Rinna از جمله استایل‌های بحث‌برانگیز در این نمایش بودند.

فضای نمایش شامل چندین مانیتور بود که در سراسر دیوارها و حتی زمین قرار داشتند و هر کدام فیلم‌های متفاوتی از مکان‌های دیدنی جهان، ویدیوهای تیک‌تاکرها و مناظری که با AI به هم چسبیده بودند را به نمایش می‌گذاشتند. این نوع فضاسازی استعاره‌ای از ذهن انسان داشت؛ دمنا با این طراحی نشان داد که ذهن انسان امروزه توسط میلیاردها عامل حواس‌پرتی (به ویژه شبکه‌های اجتماعی) محاصره شده است. اکسسوری‌های این مجموعه نیز خاص بودند: عینک‌های دیستوپیایی، تگ‌های لباس به عنوان اکسسوری، استفاده از گوشی به جای دستبند، کیف به جای لباس و دستکش به جای کیف و همچنین کلاه‌هایی که تا بینی پایین کشیده شده بودند. به نظر می‌رسد دمنا با این کلاه‌ها و عینک‌های بزرگ که شبیه چشم‌بند بودند، قصد داشت نادیده گرفتن و عدم توجه به انبوهی از عوامل حواس‌پرتی را به بینندگان خود پیشنهاد دهد.

هر ۶۸ لوک مجموعه، ترکیبی از زیباشناسی کریستوبال بالنسیاگا و دمنا بودند و در ذهن بیننده یکی از سوالات دمنا را تداعی می‌کردند: "کمال مهم‌تر است یا نقص؟". دمنا پس از ترک برند Vetements، که متعلق به او و برادر کوچکش Guram بود، و پشت سر گذاشتن شایعات اختلاف بین این دو، همواره سعی کرده با کالکشن‌های جدیدش در Balenciaga، خلاقیت و دیدگاه‌های نوین خود را به نمایش بگذارد. وجود پرینت‌ها و گلدوزی‌های خاص در برخی لوک‌ها، مانند گلدوزی لوگوی سایت eBay، به کار بردن چندین لباس زیر برای ایجاد یک لباس کامل، شلوار ورزشی‌های بزرگ و کفش‌های غول‌پیکر، استفاده از چسب پهن برای فیت کردن برخی لباس‌ها و پیروی از ترند پرینت پلنگی، همه اینها نشان‌دهنده سلیقه و خلاقیت خاص دمنا در ایجاد این کالکشن بود. مجموعه پاییز-زمستان ۲۰۲۴ دمنا این حس را منتقل می‌کرد که از هر چیزی می‌توان لباس خلق کرد، تنها کافیست کمی فکر و خلاقیت به‌خرج دهید.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Issey Miyake

ساتوشی کوندو، مدیر خلاق برند Issey Miyake، در کالکشن پاییز-زمستان ۲۰۲۴ به سراغ لایه‌ها، دراپینگ و کلاه‌های متنوع رفته و به جز پلیسه، که عنصر اصلی برند میاکه است، پرداخت. این مجموعه با عنوان "آن‌چه همیشه بوده است"، به عملکرد اصلی لباس‌ها از زمان انسان‌های اولیه تا کنون یعنی پوشاندن بدن می‌پردازد.

کوندو از آثار هنرمند آلمانی، ولفگانگ لایب، الهام گرفته و سعی کرده شادی، سرزندگی و حس ناب هنر لایب را به مجموعه خود منتقل کند. لایب تا کنون اینستالیشن‌های جذابی را طراحی کرده است. یکی از نمایشگاه‌های برجسته او، "الک کردن گرده‌ی فندق"، از گرده قاصدک و فندق‌هایی تشکیل شده که او به صورت دستی از طبیعت جمع‌آوری کرده بود. کوندو حدود پنج سال پیش به طور تصادفی در این نمایشگاه که در MoMA (موزه هنر مدرن نیویورک) برگزار شد، با آثار لایب آشنا شد: "زیبایی ناب رنگ این پودرها بر روی زمین، یکی از به یاد ماندنی‌ترین آثاری بود که دیده‌ام. واقعاً یک نیرو یا قدرتی در طبیعت وجود دارد که وصف‌ناپذیر است. ما به عنوان طراح لباس باید مانند این هنرمند، همه چیز را ساده نگه داریم."

این نمایش در انجمن مرکزی موزه تاریخ مهاجرت فرانسه، که با نقاشی‌های دیواری از آثار پیر-هنری دوکوس دو لا هیل تزئین شده، برگزار شد. اغلب قطعات این کالکشن از یک تکه پارچه سبک یا الیاف کششی تشکیل شده‌اند که به دور بدن پیچیده می‌شوند و با حرکت مدل‌ها به اشکال مختلف جلوه می‌کنند. برخی از پارچه‌های لباس‌ها با پرینت گلبرگ و گل‌های بومی ژاپن تزیین شده و تعدادی دیگر با پالت رنگی زنده (سرخابی، زرد، آبی سلطنتی و سبز نعنایی) ارائه شدند.

رویکرد کوندو بر خلق لباس‌های ابتدایی و نوآورانه تمرکز داشت. او به تکنیک‌هایی مانند دراپینگ، لایه‌لایه بودن و مفهوم ژاپنی MA (زیبایی فضا) تأکید داشت. این تکنیک‌ها منجر به خلق لباس‌هایی شدند که هم باستانی و هم کاملاً معاصر به نظر می‌رسیدند و زمان یا استایل‌های خاص را به چالش می‌کشیدند. مجموعه کوندو یادآور کاربرد و اصالت لباس بود و نشان می‌داد که بسیاری از ترندهایی که امروز به نظر ابدی می‌رسند، در آینده وجود نخواهند داشت.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Ferrari

احتمالاً شنیدن نام Ferrari در فشن‌شوی میلان برای برخی افراد عجیب به نظر می‌رسد؛ اما حقیقت این است که این کمپانی لوکس ماشین مسابقه، از سال ۲۰۲۱ وارد دنیای فشن شده است و خط تولید لباس‌های لاکچری خود را با مدیریت خلاق Rocco Iannone راه‌اندازی کرده و تاکنون عملکرد نسبتاً خوبی در فشن‌شوها داشته است.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Louis Vuitton

یه در لویی‌ویتون، که در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۴ در پاریس برگزار شد، گواهی بر تداوم و نوآوری در دنیای مد بود. این نمایش نه تنها یادآور زیبایی‌های گذشته بود، بلکه تأکیدی بر دوام و جذابیت بی‌زمان مجموعه‌های طراح لویی‌ویتون به حساب می‌آمد.

ده سال پیش، گسکیه در نخستین نمایش خود در مارس ۲۰۱۴، با نوشتن یادداشتی، حس شروعی تازه را با مخاطبانش به اشتراک گذاشت. اکنون در دهمین سالگردش، او به این حس دوباره اشاره کرد و آن را نماد طلوعی نوین نامید. این هم‌زمانی پیام‌ها تصادفی نبود، بلکه نشان‌دهنده نگاهی به گذشته و الهام‌گیری از اجزای کلیدی آثارش بود.

نمایش‌های گسکیه به خاطر دقت در جزئیات و استفاده از المان‌های تاریخی شناخته می‌شود. او با ارائه ژاکت‌های سنگین و پرنقش، دامن‌های درخشان و لوک‌های شبانه با حاشیه‌های نامنظم، به کلکسیون‌های قبلی خود ارجاع داد. او همچنین توانسته است سنت و تخصص لویی‌ویتون را به عنوان یکی از اصول اساسی کارش معرفی کند.

مجموعه گسکیه برای دهمین سال حضورش بر لباس‌های ورزشی متمرکز بود و رنگ‌های سرد و فلزی را در خود داشت. کیف‌های این مجموعه نیز با طراحی‌های هندسی خود توجهات را جلب کردند.

آنچه گسکیه را متمایز می‌کند، توانایی او در به تصویر کشیدن آینده حتی در حالی است که به گذشته نگاه می‌کند. او نشان داده که می‌تواند با الهام از آثار قبلی، بینش‌های نوینی به دنیای مد ارائه دهد. این نمایش نشان داد که او قادر است با وام گرفتن از گذشته، بینشی نو و آینده‌نگرانه داشته باشد.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Victoria Beckham

برای ویکتوریا بکهام، هیچ مانعی وجود ندارد! او در حالی که به خاطر پای شکسته‌اش در باشگاه عصا زیر بغل داشت، مجموعه پاییز و زمستان خود را به نمایش گذاشت و نشان داد که اهمیتی برای دست‌اندازهای زندگی قائل نیست و به شکل توقف‌ناپذیری مسیر خود را ادامه می‌دهد. حتی بعد از اینکه گروه معترضان PETA در صحنه‌اش سر و صدا به پا کردند، او با لبخند همیشگی‌اش لنگان‌لنگان بر روی رن‌وی قدم زد تا همسرش را برای حمایت‌هایش ببوسد. اما مجموعه‌ای که ارائه داد، فراتر از یک کمد لباس بود و به معنای واقعی یک معما به حساب می‌آمد!

منبع الهام بکهام برای طراحی‌هایش مفهوم «کمد لباس» است. در آثار او، بلوزهایی که از گردن آویزان بودند، کت‌هایی که به سمت جلو کشیده می‌شدند و شلوارهای آویزان، همگی نشانه‌های خلاقانه‌ای به شمار می‌آیند. شاید قابل توجه‌ترین بخش‌های این مجموعه، پیراهن‌های لختی بودند که در قسمت کمر با گیره‌های لباس چفت شده بودند، به‌گونه‌ای که مهم‌ترین عنصر یک کمد لباس را به نمایش گذاشتند.

انواع لباس‌های بادکنکی با سرشانه‌های عریض، یقه‌اسکی‌های زیپ‌دار و برش‌های غیرمعمول یادآور نقاشی‌های پیکاسو از جمله عناصر جذاب این مجموعه بودند. در کنار این‌ها، بکهام به شمایل کلاسیک نیز توجه کرده و کفش‌های راحتی و کیف‌های مکعبی را به نمایش گذاشت.

ویکتوریا بکهام درباره مجموعه‌اش گفت: “من عاشق این واقعیت هستم که می‌توانم لباس‌هایی را که دوست دارم بسازم و واقعیت دختران را در طراحی‌هایم در نظر بگیرم.” هرچند مجموعه‌اش حاوی شوخ‌طبعی و تلاش برای واقعی بودن بود، اما به نوعی در گروه طراحی‌های مفهومی قرار می‌گیرد. او به عنوان یک چهره موفق در دنیای مد شناخته می‌شود و امید می‌رود که در کالکشن‌های آینده به طراحی‌های منحصر به فرد و ملموس‌تری دست یابد.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Mugler

فضای دراماتیک و تئاتری شو Mugler با نورپردازی‌های خاص، پرده‌های بزرگ و دستگاه مه‌ساز، در ششمین روز از هفته مد پاریس، به نمایشگاهی بی‌نظیر تبدیل شد. ستاره‌های ردیف اول همچون Tyga، Julia Fox، Barbara Palvin و Saweetie تنها بخشی از مهمانان این شو بودند و سوپر مدل‌های معروف مانند Irina Shayk و Farida Khelfa نیز در آن حاضر شدند.

کالکشن موگله با ۵۸ لوک و در سه پرده مختلف به نمایش درآمد. مدیر خلاق برند، کیسی کدوالادر، در این مجموعه بر قدرت شخصی و اعتماد به نفس تأکید کرد و با استفاده از کات‌اوت‌ها و پرینت‌های مختلف، مسیر جدیدی برای برند معرفی کرد.

هر تغییر پرده در این فشن‌شو با هیجان همراه بود؛ از دوربین‌های کنترل از راه دور گرفته تا نورپردازی‌های زیبا و ایجاد فضایی دراماتیک در پرده آخر که یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین صحنه‌ها را رقم زد. کدوالادر گفت: “من از شوهای آرام خوشم نمی‌آید. دوست دارم همه لبخند بزنند و از نمایش لذت ببرند.”

این نمایش به معنای واقعی بیانیه‌ای از ارزش‌ها و چشم‌انداز برند برای آینده بود. کدوالادر با ادغام کاربرد، هنر و مد، نه تنها جایگاه موگله را در دنیای مد معاصر مستحکم کرد، بلکه راهی برای تکامل این برند ترسیم نمود.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

برند Loewe

هفته مد پاریس را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: برندهایی که لباس‌های واقعی و قابل استفاده طراحی می‌کنند و برندهایی که به مفاهیم و کانسپت‌ها توجه دارند. جاناتان اندرسون، کارگردان هنری برند Loewe، از هر دو رویکرد برای طراحی مجموعه پاییز و زمستان خود بهره برد و رویکرد تجملاتی خود را با شیک بودن و کاربردی بودن ترکیب کرد.

او در توصیف مجموعه‌اش گفت: “ایده لباس‌های تجملاتی و اشرافی در دنیای امروز، دیگر غیر واقعی و غیر کاربردی است.” هسته مرکزی این مجموعه، الهام گرفته از آثار نقاش آمریکایی آلبرت یورک بود که به خاطر نقاشی‌های زیبا و شکوفا مشهور است.

این نمایش با پیراهنی به شکل ساعت شنی آغاز شد که با سگک در ناف جمع شده و بند چرمی پهنی از آن آویزان بود. کت‌های رسمی معروف به کت‌های صبحگاهی، عنصر اصلی این مجموعه بودند که به شیوه‌های مختلف تکرار شده بودند. اندرسون با بررسی کت‌های دهه ۱۹۲۰، تلاش کرد تا آن‌ها را به شکلی مدرن به کار برد.

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

هفته مد پاریس، مجموعه پاییز و زمستان 2024-2025

به طور کلی، لباس‌ها با شمایل و الگوهای جالبی تزئین شده بودند که میوه‌ها و گل‌ها را به تصویر می‌کشیدند. اندرسون همچنین با احترام به کشاورزان، روحیه رویاپرداز خود را به نمایش گذاشت و نشان داد که در تاریخ مد با اصالتی غیرقابل انکار یاد خواهد شد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.