۲۴۱۶۱۹
۶
۶

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیریم؟

اغلب لیزر موهای زائد به عنوان روشی محسوب می‌شود که می‌تواند موهای زائد شما را به طور دائم کاهش دهد. روی این مقاله کلیک کنید تا با همه چیز درباره نتایج لیزر موهای زائد آشنا شوید.

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیریم؟

بهترین نتایج لیزر موهای زائد زمانی مشاهده می‌شوند که شما تمام دستورالعمل‌های قبل و بعد از لیزر را رعایت کنید و در تمام جلسات خود حاضر شوید. به خواندن ادامه دهید تا با همه چیز درباره نتایج لیزر موهای زائد آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید:

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش زیبایی غیرتهاجمی است که از نور متمرکز برای هدف قرار دادن و تخریب فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. این فناوری در هسته خود، شامل لیزری است که طول موج خاصی از نور جذب شده توسط رنگدانه (ملانین) مو را ساطع می‌کند. این انرژی نوری سپس به گرما تبدیل می‌شود که به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند و رشد مو در آینده را مهار کرده یا به تاخیر می‌اندازد.
این روش دقیق است و بدون ایجاد آسیب قابل توجهی به پوست اطراف، موهای زائد را کاهش می‌دهد. به علاوه، این روش روی موهای قسمت‌های مختلف بدن، از جمله پاها، بازوها، زیر بغل، ناحیه بیکینی، صورت و سایر نواحی موثر است.

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیریم؟


بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست سبزه و روشن


آیا نتایج لیزر موهای زائد دائمی است؟

نتایج لیزر موهای زائد معمولاً دائمی در نظر گرفته می‌شوند، اما به جای دائمی بودن بهتر است بگوییم که این روش می‌تواند رویش موهای زائد شما را به طور پایدار و طولانی‌مدت کاهش دهد. به عبارت دیگر، لیزر موهای زائد نمی‌تواند رشد مجدد موها را صفر کند، اما می‌تواند سرعت رویش آن‌‌ها را کاهش دهد.
اکثر افراد برای این‌که بتوانند اکثر موهای ناخواسته خود را از بین ببرند، باید چندین جلسه لیزر کنند. علاوه بر این، اگر در چند سال آینده جلسات ترمیمی نداشته باشند، درصد کمی از موهایشان دوباره رشد می‌کند و نتایج لیزر را بر هم می‌زند. مطالعات نشان می‌دهند که فناوری‌های مختلف لیزر نیز می‌توانند به نتایج متفاوتی منجر شوند و عواملی مانند ناحیه بدن و فیزیولوژی فردی نیز در این امر نقش دارند.

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیریم؟


بیشتر بخوانید: بهترین کلینیک پوست و مو در تهران سال ۱۴۰۳ / ۱۴۰۲


نکات لازم برای بهترین نتایج لیزر موهای زائد

برای تجربه بهترین نتایج لیزر موهای زائد می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

  • از لیزر مناسب پوست‌تان استفاده کنید: مطمئن شوید که کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، لیزر مناسب برای نوع پوست شما را داشته باشد. مطالعات نشان می‌دهند که لیزر الکساندرایت معمولاً برای افراد با رنگ پوست روشن‌تر بیشتر مناسب است، اما لیزر Nd:YAG بهترین نتایج را برای افراد با پوست تیره به همراه دارد.
  • بهترین کلینیک لیزر را انتخاب کنید: یک متخصص لیزر ماهر و مجرب می‌تواند نوع درمان لیزر را طوری تنظیم کند که مناسب نیاز‌های پوست شما باشد و نتایج بهتری بدهد.
  • جلسات درمانی کافی داشته باشید: تعداد دقیق جلسات لازم برای دستیابی به بهترین نتایج به عوامل زیادی بستگی دارد. با این وجود، برای نتایج ماندگار، مهم است که تمام جلسات خود را کامل کنید و به موقع در آن‌ها حاضر شوید.
  • ثبات را رعایت کنید: علاوه بر تعداد جلسات، میزان فواصل بین آن‌ها نیز مهم است. پس به طور مداوم هر 4 تا 6 هفته یک بار در جلسات خود شرکت کنید و تا زمانی که به نتایج دلخواه نرسیدید، مراجعه منظم را پشت گوش نیندازید.
  • در تماس بمانید: در نهایت، لازم است حتی زمانی که به بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد خود رسیدید، تقریباً هر ۶ ماه تا سالی یک بار، یک جلسه لیزر داشته باشید تا جلوی رشد محسوس موهای جدید خود را بگیرید.

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیریم؟


بیشتر بخوانید: رفع موهای زائد با لیزر کندلا، روشی ماندگار و مطمئن


عوامل موثر بر نتایج لیزر موهای زائد

علاوه بر فناوری و مهارت‌های متخصص لیزر، عوامل زیر نیز می‌توانند بر نتایجی که از لیزر می‌گیرید تاثیر بگذارند:

  • نوسانات هورمونی: تغییرات هورمونی در بدن ممکن است باعث رشد موهای جدید شود؛ حتی اگر فولیکول‌های موهای قبلی خود را با لیزر تضعیف کرده باشید.
  • رنگ مو: لیزر موهای زائد فقط روی موهای تیره موثر است و تاثیری روی موهای بلوند، سفید یا قرمز نخواهد داشت. معمولاً موهای زائد روشن که تحت تأثیر لیزر قرار نمی‌گیرند، با افزایش سن تیره‌تر می‌شوند که ممکن است مانند رشد مجدد مو به نظر برسند.
  • ناحیه لیزر شده: برخی از قسمت‌های بدن مانند پاها می‌توانند سطح بسیار بالایی از کاهش مو را به دست آورده و حفظ کنند، اما مناطقی مانند صورت اغلب به جلسات بیشتری نیاز دارند و احتمال رشد مجدد مو نیز در آن‌ها بیشتر است.

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیریم؟


بیشتر بخوانید: افراد مناسب برای لیزر موهای زائد


نحوه آمادگی برای لیزر موهای زائد

نتایج لیزر موهای زائد به نحوه آمادگی قبل از لیزر نیز بستگی دارد. از این رو، لیست کارهایی که باید قبل از جلسه لیزر خود انجام دهید، عبارتند از:

  • پاکسازی و لایه برداری: قبل از لیزر باید کثیفی، چربی و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید تا لیزر بهتر بتواند فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار دهد.
  • اصلاح بدون اپیلاسیون: 24 ساعت قبل از لیزر، موهای زائد خود را اصلاح کنید، اما حواس‌تان باشد که آن‌ها را از ریشه جدا نکنید تا لیزر بتواند ریشه موهای شما را مورد هدف قرار دهد.
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید: پوست برنزه می‌تواند خطر عوارض جانبی لیزر را افزایش دهد و تاثیر آن را نیز پایین بیاورد.
  • اجتناب از محصولات مراقبت از پوست: استفاده از محصولات حاوی رتینوئیدها، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)، بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) یا هر گونه مواد شیمیایی خشن در روزهای منتهی به لیزر می‌تواند پوست را حساس یا تحریک کند.

چگونه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد بگیریم؟


بیشتر بخوانید: ۸ ویژگی عجیب دستگاه لیزر تیتانیوم


مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

نتیجه لیزر موهای زائد می‌تواند به مراقبت‌های بعد از لیزر نیز بستگی داشته باشد که عبارتند از:

  • با کمک کمپرس یخ یا ژل آلوئه ورا قرمزی پوست بعد از لیزر را تسکین دهید.
  • ناحیه لیزر شده را تمیز نگه دارید.
  • حداقل تا 24 ساعت از محصولات پوستی خشن یا معطر استفاده نکنید.  
  • در چند روز اول پس از لیزر، از سونای داغ اجتناب کنید.
  • برای اصلاح ناحیه لیزر شده 3 تا 4 روز به پوست خود زمان بهبودی بدهید.
  • لایه برداری پوست خود را حداقل یک هفته به تعویق بیندازید و هنگام انجام آن ملایم باشید.
  • حداقل تا 2 هفته پس از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • از کرم ضد آفتاب با SPF 30 به بالا استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر لیزر مو بر غدد لنفاوی


کلام آخر

بهترین نتایج لیزر موهای زائد در صورتی مشاهده می‌شوند که شما به یک کلینیک لیزر خوب مراجعه کنید و زیر نظر یک متخصص مجرب که لیزر مناسب پوست شما را می‌شناسد این درمان را انجام دهید. البته نقش عواملی از جمله ناحیه لیزر شده یا تعداد جلسات درمانی را نیز نباید نادیده گرفت.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: sevlaser

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.