۲۳۹۸۴۳
۱۴۷
۱۴۷

دلیل سختگیری برای ازدواج در سن بالا کشف شد!

ازدواج کردن در سن بالا به خصوص بعد از ۳۵ سالگی معمولا سخت و همراه با وسواس خواهد بود. چرا خانم ها و آقایان بعد از ۳۵ سالگی، ازدواج کردن را یک پروسه بسیار سخت می دانند؟ سن طلایی ازدواج معمولا در دهه ۲۰ سالگی تا قبل از ۳۵ سالگی است.

دلیل سختگیری برای ازدواج در سن بالا کشف شد!

دلیل سختگیری برای ازدواج در سن بالا کشف شد!

ازدواج کردن در سن بالا به خصوص بعد از 35 سالگی معمولا سخت و همراه با وسواس خواهد بود. چرا خانم ها و آقایان بعد از 35 سالگی، ازدواج کردن را یک پروسه بسیار سخت می دانند؟ سن طلایی ازدواج معمولا در دهه 20 سالگی تا قبل از 35 سالگی است. در حالی که در اوضاع فعلی جامعه، سن ازدواج بالاتر رفته و بیشتر جوانان تا 40 سالگی هم همچنان مجرد هستند. البته جواب به این که چرا در ازدواج سخت گیری می کنند هنوز هم دلیل منطقی و مشخصی ندارد. اما چیزی که معلوم بوده، حساس شدن و عوض شدن معیاها برای زندگی متهالی است. 

دلیل سختگیری برای ازدواج در سن بالا کشف شد!

  • کم شدن شور و هیجان و عاطفه

تحقیقاتی که در دانشگاه های آلمان انجام شده است نشان می دهد که افراد با بالا رفتن سنشان، میزان شور و هیجان و عاطفه آن ها به مراتب کمتر می شود. این مدل افراد بعد از گذراندن دهه 30، معمولا شفتگی یا وابستگی های یهویی و آنی را کنار می گذارند و از تب و تاب شیطنت های نوجوانی و جوانی می افتند. آن ها دیگر عجولانه و بی هوا به انتخاب افراد نمی پردازند. مخصوصا زنان از سن 35 سال به بعد، برای پیدا کردن شریک زندگی که خوب بتواند مطابق سلیقه آن ها رفتار کند، سختگیرتر می شوند. 

 

دلیل سختگیری برای ازدواج در سن بالا کشف شد!

  • اشتغال زنان و مستقل شدن آن ها

بیشتر از مردان، زنان در سن بالا در انتخاب خود سختگیر و بسیار محتاط عمل می کنند. آن ها با توجه به حضور پررنگ خود در جامعه و برخورداری از حمایت اجتماعی و فرهنگی و همچنین خانواده ها، دیگر احتیاجی به ازدواج نمی بینند. بلکه خودشان زندگی مستقلی دارند و ترجیح می دهند تنها یا با خانواده زندگی کنند تا این که خود را درگیر زندگی متاهلی کنند. دخترانی که شاغل باشند، خواستگاران بیشتری درند. به همین خاطر می توانند در سن بالا هم شانس خود را امتحان کنند. به همین دلیل بیشتر منتظر می مانند تا فرد ایده آل خود را پیدا کنند. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.