۲۳۸۶۴۱
۱۸
۱۸

با این پاک کننده های خانگی، آرایشت رو پاک کن/انواع پاک کننده خانگی برای صورت

اگر شما هم آرایش می‌کنید و هر روز وقت ندارید صورت خود را بشویید، احتمالا از پاک کننده‌های شیمیایی که در بازار موجود هستند، استفاده می‌کنید. این پاک کننده‌های صنعتی حاوی پارابن، الکل و مواد شیمیایی دیگری است که به مرور زمان باعث از بین رفت بافت طبیعی پوست صورت شما می‌شود. 

با این پاک کننده های خانگی، آرایشت رو پاک کن/انواع پاک کننده خانگی برای صورت

با این پاک کننده های خانگی، آرایشت رو پاک کن/انواع پاک کننده خانگی برای صورت

اگر شما هم آرایش می‌کنید و هر روز وقت ندارید صورت خود را بشویید، احتمالا از پاک کننده‌های شیمیایی که در بازار موجود هستند، استفاده می‌کنید. این پاک کننده‌های صنعتی حاوی پارابن، الکل و مواد شیمیایی دیگری است که به مرور زمان باعث از بین رفت بافت طبیعی پوست صورت شما می‌شود. از طرفی ممکن است پوست‌های حساس به این مواد حساسیت داشته باشند و بعد از پاک کردن پوست، دچار سوزش و خارش شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این بخش از نی‌نی‌بان، پاک کننده‌های خانگی خاص را برای پاک کردن میکاپ یا آرایش معرفی کنیم. استفاده از این پاک کننده‌ها بهترین روش برای از بین بردن آرایش صورت و جلوگیری از آسیب پوست، خواهد بود.

با این پاک کننده های خانگی، آرایشت رو پاک کن/انواع پاک کننده خانگی برای صورت

ساخت ترکیبات خانگی پاک کننده صورت   

برای ساخت محلول و ترکیبات پاک کننده خانگی، می‌توانید از محصولات ارگانیک موجود در آشپزخانه خود استفاده کنید. این ترکیبات سرشار از مواد و روغن‌های طبیعی هستند که برای هر مدل پوست صورت، مناسب خواهد بود. از آن جایی که این ترکیبات فاقد مواد شیمیایی مضر هستند، باعث تقویت پوست صورت، آبرسانی و نرم کنندگی پوست می‌شوند. در ادامه با دستور ساخت چند پاک کننده مهم و جذاب که با محصولات در دسترس ساخته می‌شود، آشنا خواهید شد.

با این پاک کننده های خانگی، آرایشت رو پاک کن/انواع پاک کننده خانگی برای صورت

۱. عسل | بهترین ترکیب برای پاک کنندگی صورت

از آن جایی که عسل سرشار از خواص ضد باکتریایی است، بعد از میکاپ و آرایش پوست را تسکین می‌دهد تا جوش نزند. همچنین مواد آرایشی رطوبت پوست را می‌گیرد و باعث خشکی پوست می‌شود. عسل خاصیت نرم کنندگی دارد و بعد از میکاپ، پوست صورت شما را نرم و مرطوب می‌کند. برای درخشان کردن پوست هم می‌توان از عسل استفاده کرد. اگر یک پاک کننده قوی و منحصر به فرد می‌خواهید، کافی است از عسل و جوش شیرین استفاده کنید. این ترکیب بدون شک هر نوع مواد آرایشی را که بخواهد به عمیق‌ترین لایه پوستی شما نفوذ کند را پاک خواهد کرد.

یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق پودر جوش شیرین تازه مخلوط کرده و صورت خود را با آن ماساژ دهید. بعد از گذشت چهار الی پنج دقیقه پوست صورت خود را آب ولرم شستشو دهید. حالا از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست صورت شما زیاد خشک نشود. اگر پوست صورتتان خشک است، بهتر است همراه با جوش شیرین از چند قطره سرکه سیب استفاده کنید تا پوستتان خیلی خشک نشود.

با این پاک کننده های خانگی، آرایشت رو پاک کن/انواع پاک کننده خانگی برای صورت

۲. روغن فندوق | ضد التهاب و مناسب برای پوست آکنه

اگر پوست صورت شما حساس است و مدام آکنه می‌زند، بهتر است از روغن فندوق استفاده کنید. این روغن پوست صورت را تغذیه می‌کند و مانع از چروک شدن و بروز آکنه خواهد شد. اگر می‌خواهید یک پاک کننده قوی برای پوست صورت خود به وسیله روغن فندوق داشته باشید، بهتر است از ترکیب روغن فندوق، روغن بادام و روغن زیتون استفاده کنید.

یک ظرف بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن فندوق و نصف قاشق غذاخوری از روغن بادام شیرین و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. حالا روی حرارت غیر مستقیم آن را گرم کرده و بر روی پوست صورت خود بمالید. خوب ماساژ دهید و بعد از پنج دقیقه پوست صورتتان را با آب ولرم و شوینده مناسب، شستشو دهید. این ترکیب برای پاک کردن آرایش دور چشم، بسیار مناسب خواهد بود.

با این پاک کننده های خانگی، آرایشت رو پاک کن/انواع پاک کننده خانگی برای صورت

۳. گل رز | روشن کننده و رطوبت رسان پوست صورت

اگر تیرگی زیر چشم دارید و می‌خواهید آن را برطرف کنید، منافذ باز پوست دارید و مدام جوش می‌زنید، پوست صورتتان تیره شده و می‌خواهید آن را روشن کنید، بهتر است از پاک کننده گل رز استفاده نمایید. اگر نمی‌توانید گل رز طبیعی تهیه کنید، از گلاب هم می‌توانید استفاده نمایید. یک شیشه اسپری بردارید و گلبرگ‌های گل رز را داخل آن بریزید. حالا نصف شیشه را با روغن طبیعی زیتون یا روغن آرگان پر کنید.

این ترکیب را به مدت 72 ساعت در دمای اتاق نگهدارید تا عصاره‌ها خوب مخلوط شود. بعد را 72 ساعت با تکان دادن شیشه، پاک کننده شما آماده استفاده بوده و می‌توانید آرایش خود را پاک کنید. اگر از گلاب استفاده می‌کنید کمی آن را گرم کرده تا به خوبی با روغن‌ها مخلوط شود. سپس بر روی پوست، اسپری نمایید. بعد از پاک کردن آرایش، صورت خود را آب ولرم و شوینده مناسب بشویید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.