۲۳۹۰۲۸
۱۰
۱۰

درمان زانو درد در کلینیک درد بیمارستان مریم

امروزه با وجود روش‌های درمانی نوین بر کلینیک درد بیمارستان مریم کمتر کسی نیاز به عمل جراحی دارد. در ادامه تمامی روش‌های درمانی که پزشک بسته به شرایط بیمار، توصیه می‌کند را توضیح خواهیم داد.

درمان زانو درد در کلینیک درد بیمارستان مریم

احساس درد در زانو مانع بسیاری از فعالیت‌های روزانه می‌شود و زندگی را برای شما دشوار می‌کند. در نتیجه تشخیص صحیح علت درد و در نظر گرفتن راهکار درمانی مناسب بسیار مهم است.

متخصص درد، آقای دکتر محمد حسین دلشاد به طور کاملا تخصصی علت درد زانو را مورد بررسی قرار می‌دهد و با روش‌های غیر جراحی، سعی بر درمان درد شما دارد.

امروزه با وجود روش‌های درمانی نوین بر کلینیک درد بیمارستان مریم کمتر کسی نیاز به عمل جراحی دارد. در واقع تنها در موارد خاص برای بیماران جراحی انجام می‌دهند. در ادامه تمامی روش‌های درمانی که پزشک بسته به شرایط بیمار، توصیه می‌کند را توضیح خواهیم داد.

اهمیت مراجعه به متخصص درد و کلینیک درد بیمارستان مریم

مشکلات و درد زانو از شایع‌ترین مواردی است که به پزشک متخصص درد گزارش می‌شود. در صورتی که این درد به صورت مزمن ایجاد شود، مانع فعالیت‌های روزمره می‌شود و قادر به راه رفتن نیستید.

معمولا بیماران زمانی که زانوی خود را خم می‌کنند یا زمانی که وزن به زانو وارد می‌شود، احساس درد دارند. خوشبختانه متخصصین درد راهکارهای درمانی موثر و نوینی را ارائه داده‌اند که بسیار موفیت آمیز بوده است.

متخصص درد به خوبی از علت درد آگاهی دارد و به دنبال آن راهکارهای درمانی مناسبی را نیز ارائه می‌دهد. داشتن تخصص کافی برای درمان بسیار حائز اهمیت است و بیماران با روش‌های حداقل تهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی درمان می‌شوند.

دلایل احتمالی زانو درد

مفصل زانو از قسمت‌های مختلفی از جمله غضروف، مایع، رباط‌ها و استخوان تشکیل شده است. وجود ماهیچه‌ها و همچنین تاندون‌ها به حرکت مفصل زانو کمک می‌کند.

در صورتی که هر یک از ساختارهایی که برای شما ذکر کردیم دچار آسیب شوند، مشکلاتی را در زانو تجربه خواهید کرد. از علل شایع زانو درد می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

آرتروز

در این بیماری غضروف زانو با گذشت زمان از بین می‌رود.

آسیب به رباط

معمولا آسیب به رباط صلیبی قدامی (ACL) به دنبال چرخش ناگهانی رخ می‌دهد. نوع دیگر این عارضه یعنی آسیب به رباط صلیبی خلفی (PCL) به دنبال ضربه ناگهانی مانند فعالیت‌های ورزشی ایجاد می‌شود.

آسیب و اختلالات غضروفی

معمولا فعالیت بیش از حد، آسیب دیدگی، ضعف عضلانی و عدم هماهنگی در زانو باعث نرم شدن کاسه زانو می‌شود. همچنین وارد شدن ضربه به زانو باعث پاره شدن تکه‌ای از غضروف می‌شود.

آسیب به تاندون

در این مورد می‌تواند التهاب یا شرایط جدی‌تر مانند پارگی رخ داده باشد. امکان ایجاد چنین مشکلی به دلیل فعالیت بیش از حد یا زمین خوردن وجود دارد.

شکستگی کاسه زانو

استخوان کوچک یا کشککی که در جلوی مفصل زانو قرار گرفته است، معمولا به دلیل زمین خوردن یا ضربه مستقیم به زانو رخ می‌دهد.

درمان زانو درد در کلینیک درد بیمارستان مریم

چه زمانی به متخصص درد یا کلینیک درد مراجعه کنیم؟

اگر دردی که طی کوتاه مدت احساس می‌کردید و اصطلاحا به آن درد حاد گفته می‌شود، به دردی طولانی مدت و مزمن تبدیل شده است نیاز به مراجعه به متخصص درد دارید.

اگر بیش از سه ماه است که درد دارید، حتما نیاز به بررسی توسط متخصص دارید تا از بدتر شدن شرایط شما جلوگیری شود.

چه راهکارهای درمانی برای زانو درد وجود دارد؟

شاید در خصوص روش درمانی تعویض مفصل زانو بارها شنیده‌اید و به دلیل ترس از اینگونه روش‌های تهاجمی برای درمان اقدام نکرده‌اید.

نکته مهمی که در رابطه با متخصصین درد وجود دارد این است که پزشکان از ساده‌ترین روش‌های درمانی برای معالجه بیماران به کار می‌گیرند تا بیمار مجبور به انجام روش‌های درمانی تهاجمی نباشد. در ادامه روش‌های درمانی که احتمالی که پزشک برای درمان زانو درد به بیمار توصیه می‌کند را برای شما ذکر خواهیم کرد:

راهکار درمانی RICE

این روش که شامل استراحت دادن به پا، استفاده از یخ، بستن و قرار دادن پا در ارتفاع است برای دردهای حاد می‌تواند موثر عمل کند؛ اما راهکار درمانی درد مزمن متفاوت است.

افرادی که از درد مزمن رنج می‌برند با استراحت کردن مانع تقویت عضلانی می‌شوند.

فیزیوتراپی و ورزش

با انجام تمرینات می‌توان به کشش عضلات و همچنین تسکین درد کمک کرد. باید به تمرینات ممنوعه برای زانو درد نیز توجه داشته باشید؛ چرا که منجر به آسیب بیشتر به زانو می‌شود.

تغییر سبک زندگی

گاهی با تغییراتی در سبک زندگی اشتباه می‌توانید به تسکین درد کمک کنید. به طور مثال داشتن وزن نرمال فشار را روی زانو کمتر می‌کند. به طور مثال باید از تمریناتی که فشار زیادی به زانو وارد می‌کند، خودداری کنید.

روش‌های درمانی پزشکی

بسته به اینکه علت ایجاد زانو درد در شما چیست راهکارهای درمانی متفاوتی نیز برای شما در نظر گرفته می‌شود، نمونه‌ای از روش‌های درمانی به شرح زیر است:

 کورتیکواستروئیدها

تزریق داروی کورتیکو استروئید به مفصل زانو به کاهش علائم ناشی از این عارضه کمک می‌کند و شما تسکین درد را تجربه خواهید کرد. به یاد داشته باشید که این روش درمانی تزریق برای همه مشکلات زانو کارساز نیست.

اسید هیالورونیک

این دارو یک مایع غلیظی است که به روان کردن زانو کمک می‌کند تا تحرک بهتر و تسکین درد را به دنبال داشته باشد.

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP

پی آر پی فاکتورهای رشد مختلفی دارد که به کاهش التهاب کمک می‌کند و همچنین باعث بهبودی می‌شود. نتایج برخی از مطالعات نشان داده‌اند که PRP برای برخی از افراد مبتلا به آرتروز موثر است.

بلوک عصب ژنیکولار

طی این روش درمانی سیگنال‌های درد که از مفصل زانو به مغز فرستاده می‌شود، مسدود خواهد شد. این بلوک باعث درمان کوتاه مدت برای بیمار می‌شود.

اگر بلوک عصب ژنیکولار برای بیمار موثر باشد، از روش دیگر غیر جراحی به نام RF یا رادیو فرکوئنسی کمک می‌گیرند، طی این روش عصب توسط فوق تخصص درد سوزانده می‌شود و بیمار تسکین طولانی مدتی را تجربه خواهد کرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.