۲۴۱۵۴۵
۱۹
۱۹

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

زمانی که از فیلرها و ژل‌های لب استفاده می‌کنید بهتر است که با راه های افزایش ماندگاری ژل لب نیز آشنا باشید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

زمانی که از فیلرها و ژل‌های لب استفاده می‌کنید بهتر است که با راه های افزایش ماندگاری ژل لب نیز آشنا باشید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید. 

در این مقاله می‌خوانید: 

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

ژل لب چیست؟ 

ژل لب، فیلر یا پرکننده لب، روشی غیر جراحی است که با استفاده از آن لب‌های شما حجیم می‌شود، اما پیروی از مراقبت‌های لازم و راه های افزایش ماندگاری ژل لب برای اطمینان از بهبودی هر چه راحت‌تر و همچنین ماندگاری بیشتر ژل لب ضروری است.

ماندگاری ژ لب (پرکننده‌های لب) چقدر است؟

قبل از اینکه بفهمید چگونه می‌توانید عمر پرکننده‌های لب خود را طولانی‌تر کنید، مهم است که بدانید ماندگاری آن‌ها چقدر است. پرکننده‌های پوستی، کارکردی دائمی ندارند، در عوض می‌توانید انتظار داشته باشید که بین ۶ تا ۹ ماه دوام داشته باشد. البته به دلیل تفاوت در متابولیسم افراد، ماندگاری فیلرها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. 

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

راه های افزایش ماندگاری ژل لب، کارهایی که نباید انجام داد

برای اطمینان از ماندگاری ژل لب باید از انجام کارهای زیر اجتناب کنید:

  • سیگار کشیدن 
  • خاراندن اطراف محل‌های تزریق
  • انجام ورزش شدید (حداقل تا 2 روز پس از تزریق ژل لب از ورزش شدید اجتناب کنید)
  • استفاده از رژ لب یا بالم لب (حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق ژل لب از رژ لب اجتناب کنید )
  • خوردن غذاهای سفت
  • انجام کارهای دندانپزشکی یا روش‌های تهاجمی (حداقل به مدت 2-3 هفته پس از تزریق ژل لب از انجام این کارها اجتناب کنید)

بیشتر بخوانید: لیفت بینی با نخ بهتر است یا ژل؟

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

راه های افزایش ماندگاری ژل لب 

متخصصین پوست برای مراقبت از ژل لب، راه های افزایش ماندگاری ژل لب را توصیه می‌کنند که شامل موارد زیر است: 

در مورد فیلر خود تحقیق کنید

ضروری است که فیلر خود را با توجه به اثرات زیبایی و سبک زندگی مورد نظرتان انتخاب کنید. فیلرهای با کیفیت بالاتر مانند پرکننده‌های «جووِدرم»، طول عمر بیشتری دارند و نتیجه ماندگاری بسیار بهتری ایجاد می‌کنند.

یک انژکتور ماهر انتخاب کنید

بهترین راه برای طولانی کردن زمان بین ویزیت‌ها، انتخاب یک تزریق‌کننده با تجربه و آموزش دیده است. دوز مناسب و تزریق دقیق، به نتایج طولانی‌تر منجر می‌شود. 

بیشتر بخوانید: تزریق ژل و بوتاکس، تخفیف ویژه به مدت محدود

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

از مصرف الکل اجتناب کنید

الکل، رقیق‌کننده خون است و می‌تواند احتمال التهاب، کبودی و تورم را افزایش دهد. به همین دلیل هم توصیه می‌شود از مصرف آن اجتناب کنید.

از بوسیدن/ماساژ دادن/لمس کردن لب هایتان خودداری کنید

از وارد کردن هر نوع فشار به لب‌ها خودداری کنید که شامل بوسیدن، ماساژ دادن یا لمس آن‌ها است. این کارها می‌تواند خطر عفونت را افزایش دهد و در نحوه جذب پرکننده‌ها اختلال ایجاد کند.

برای بهبود جای تزریق‌ها به زمان نیاز دارید. باکتری‌ها می‌توانند از طریق جای تزریق وارد لب‌هایتان شوند. علاوه بر این، فشار ناشی از ماساژ یا بوسیدن می‌تواند باعث جابجایی فیلر به جاهای ناخواسته لب و ایجاد ناهمواری در لب‌ها شود. پس از تزریق ژل، لب‌های شما ممکن است کمی حساس و متورم شوند، بنابراین فشار روی آن‌ها را تا حد امکان به حداقل برسانید.

بیشتر بخوانید: فیلر بهتر است یا  ژل؟

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

از نی استفاده نکنید

تا 48 ساعت پس از درمان ژل لب، از نوشیدن مایعات با نی خودداری کنید. فشار و حرکت مورد نیاز برای استفاده از نی ممکن است باعث جابجایی فیلر لب شود. علاوه بر این، استفاده از نی ممکن است کمی درد و ناراحتی ایجاد کند، چون پس از تزریق ژل، لب‌ها متورم می‌شوند.

غذاهای سرشار از سدیم را محدود کنید

در 48 ساعت اول پس از درمان ژل لب، مقدار سدیم را از رژیم غذایی خود حذف کنید. نمک، تورم را افزایش می‌دهد و به این دلیل که از ورزش و تعریق نیز اجتناب می‌کنید، بدن شما به طور طبیعی نمک اضافی را از بین نخواهد برد. علاوه بر این غذاهای شور می‌توانند لب‌ها را تحریک کنند.

بنابراین روی مصرف غذاهای سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات تمرکز کنید. این غذاهای غنی از مواد مغذی به هیدراته نگه داشتن شما کمک می‌کنند و در عین حال روند بهبودی شما را سرعت می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: پروتز لب مدل عروسکی بهتره یا نچرال؟

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

روی لب هایتان یخ بگذارید

در 48 ساعت اول بعد از تزریق ژل لب، روی لب‌هایتان یخ بمالید. می‌توانید این کار را در طول روز چندین بار انجام دهید، اما یخ را مستقیما روی لب‌هایتان قرار ندهید. از یک کیسه یخ یا یک تکه یخ پیچیده شده در یک پارچه نازک استفاده کنید. استفاده از یخ به کاهش تورم، کبودی و خارش کمک می کند.

از محیط های گرم خودداری کنید

گرما می‌تواند باعث گشاد شدن عروق خونی شود و ممکن است تورم را بدتر کند. خود را در معرض نور مستقیم خورشید و مکان‌ها یا فعالیت‌هایی با دمای بالا قرار ندهید. حداقل تا 48 ساعت پس از درمان ژل لب از سونا و حمام داغ، بخار آب یا ورزش خودداری کنید.

از مسافرت با هواپیما خودداری کنید

حداقل یک هفته بعد از تزریق ژل لب از سفر هوایی پرهیز کنید. فشار هوا در داخل هواپیما می‌تواند تورم و کبودی را تشدید کند و هوای داخل هواپیما نیز ممکن است روی لب‌های شما تاثیر بگذارد.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

آب بنوشید

نوشیدن آب به روند بهبودی بدن کمک می‌کند. آب، بدن را هیدراته نگه می‌دارد و جذب مواد مغذی را در سراسر بدن بهبود می‌بخشد. 

علاوه بر این، پرکننده‌های لب مانند وُلبلا Volbella و جووِدرم Juvederm از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند که با آب پیوند می‌یابد تا به حفظ رطوبت پوست کمک کنند. نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته ماندن کمک می‌کند تا فیلر بهتر در بافت لب‌های شما ادغام شود و نتیجه مطلوب‌تری به دست بیاورید.

سطح استرس خود را محدود کنید

هر چه سطح استرس شما بالاتر باشد، سطح کورتیزول شما نیز بالاتر خواهد بود. سطوح بالای کورتیزول بدن، باعث می‌شود بدن مواد پرکننده را تجزیه کند. البته استرس، بخشی از زندگی هر فرد است و گاهی اوقات نمی‌توان از آن اجتناب کرد، با این حال سعی کنید استرس خود را به حداقل برسانید تا طول عمر ژل لب را افزایش دهید. با فعالیت روزانه خود و خودمراقبتی با استرس مقابله کنید.

بیشتر بخوانید: مزایای پروتز گونه چیست؟

چطور ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

تزریق های بعدی را برنامه ریزی کنید

ویزیت‌های منظم بهترین راه برای حفظ ظاهر دلخواه شما و حفظ طراوت ژل لب است. شارژ کردن هر ۴ تا ۶ ماه بهترین و قابل اطمینان‌ترین راه برای به دست آوردن نتایج مورد نظر از پرکننده‌ها است.

خلاصه

یکی از مهم‌ترین راه های افزایش ماندگاری ژل لب، انتخاب فیلر مناسب و یک انژکتور (تزریق‌کننده) متبحر است. علاوه بر آن، راه‌کارهایی مانند هیدراته ماندن، پرهیز از لمس و ماساژ لب‌ها، یا بوسیدن، انجام ندادن ورزش سنگین به تعداد روزهایی که پزشک تجویز کرده و دور ماندن از محیط‌های گرم، ماندگاری ژل لب را افزایش می‌دهد. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.