۲۴۱۹۶۷
۶۶
۶۶

پلاسماتراپی بینی چیست و آیا باعث کوچک شدن بینی میشود؟

پلاسماتراپی بینی یک روش مناسب برای افرادی است که می‌خواهند روی بینی خود کمی اصلاحات انجام دهند، اما در عین حال نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند.

پلاسماتراپی بینی چیست و آیا باعث کوچک شدن بینی میشود؟

پلاسماتراپی بینی یک روش عالی برای ایجاد اصلاحات روی بینی است که نتایج خوبی به همراه دارد، اما نمی‌تواند ساختار استخوان شما را تغییر دهد. این یک روش بسیار راحت‌ و کم تهاجمی است که برخلاف جراحی، دوران نقاهت راحتی دارد و دردسر زیادی برای شما ایجاد نمی‌کند. با ما همراه باشید تا با همه چیز درباره پلاسما جت بینی آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید:

پلاسماتراپی بینی (پلاسما جت بینی) چیست؟

پلاسماتراپی نوعی روش زیبایی است که در آن از یک ابزار قلم مانند برای از بین بردن سلول‌های پوست با پلاسما استفاده می‌شود. سلول‌ها در اثر ضربه منقبض شده و کاری می‌کنند که پوست شما صاف‌تر و سفت‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، ضربه وارد شده تولید کلاژن پوست را تحریک می‌کند. 
معمولاً از پلاسماتراپی به عنوان روشی برای کاهش علائم پیری مانند خطوط ظریف و چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شود. با این حال، قلم پلاسما می‌تواند در ایجاد تغییرات جزئی در ویژگی‌های صورت از طریق لیفت چشم، لیفت لب و خطوط بینی نیز کاربرد داشته باشد.

پلاسماتراپی بینی چیست و آیا باعث کوچک شدن بینی میشود؟


بیشتر بخوانید: پلاسماتراپی پوست چیست؟ مزایا، عوارض، هزینه


آیا پلاسماتراپی بینی می تواند بینی را کوچک کند؟

همان‌طور که گفتیم، پلاسماتراپی بینی می‌تواند برای ایجاد کمی تغییر روی بینی شما انجام شود. در واقع، متخصص زیبایی قلم پلاسما را دقیقاً به نقاط خاصی در اطراف بینی شما نشانه‌گیری می‌کند تا با انفجار و ضربه خوردن به سلول‌ها، پوست اطراف کشیده و سفت شود. این روش معمولاً برای رفع عیوب کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا اثرات آن به اندازه جراحی زیبایی بینی شدید نیست و روش‌های غیرتهاجمی مانند این روش نمی‌‌توانند ساختار استخوان شما را تغییر دهند.
با این حال، با کمک پلاسماتراپی یا پلاسما جت می‌توانید بینی خود را کمی باریک‌تر کنید یا شکل نوک آن را تغییر دهید. هم‌چنین، می‌توانید عدم تقارن را به خصوص در اطراف سوراخ‌های بینی برطرف کنید. اگر به عکس‌های قبل و بعد از پلاسماتراپی نگاه کنید، خواهید دید که نتایج هرچند ظریف هستند، اما نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

پلاسماتراپی بینی چیست و آیا باعث کوچک شدن بینی میشود؟


بیشتر بخوانید: جراحی بینی به روش پرزرویشن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟


روش انجام پلاسماتراپی بینی

  • قبل از هر چیز، باید یک جلسه مشاوره داشته باشید تا درباره نتایج و عوارض احتمالی این روش با متخصص خود مشورت کنید. توصیه می‌کنیم که در این جلسه تمام سوالات خود را مطرح کنید و هرگونه بیماری پوستی و سابقه آلرژی را با متخصص خود در میان بگذارید.
  • پلاسما جت بینی با تمیز کردن و ضد عفونی کردن ناحیه اطراف بینی شروع می‌شود. اگر می‌خواهید این مرحله سریع‌تر پیش برود، در روز انجام این روش هیچ محصول آرایشی روی صورت خود نداشته باشید.
  • سپس، متخصص شما از یک بی حس کننده موضعی استفاده می‌کند که به احتمال زیاد به شکل کرم بی حس کننده است.
  • خود فرآیند نشانه‌گیری قلم پلاسما به سمت سلول‌ها در نواحی استراتژیک حدود ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول خواهد کشید و تعداد جلسات مورد نیاز برای این روش نیز به اندازه ناحیه مورد هدف و شدت اصلاحات مدنظر شما بستگی دارد. با این حال، از آن جایی که بینی ناحیه کوچکی است و معمولاً عیوب آن خیلی زیاد نیستند، به احتمال زیاد فقط به یک نوبت نیاز خواهید داشت.
  • نتایج این روش نیز معمولاً به مدت ۲ تا ۴ سال دوام می‌آورند و بعد از آن، اگر می‌خواهید نتایج شما ادامه‌دار باشند، باید دوباره این روش را انجام دهید.

پلاسماتراپی بینی چیست و آیا باعث کوچک شدن بینی میشود؟


بیشتر بخوانید: جراحی بینی بدون بیهوشی، هر آنچه باید بدانید!


آیا پلاسما جت بینی درد دارد؟

همان‌طور که گفتیم، پلاسما تراپی بینی با بی حس کننده موضعی انجام می‌شود. به همین دلیل قاعدتاً نباید دردی وجود داشته باشد. پس اگر چیزی احساس کردید، بلافاصله باید به متخصص خود اطلاع دهید. البته بعد از انجام این روش و از بین رفتن تاثیر کرم بی ‌حس ‌کننده ممکن است کمی درد داشته باشید. درد داشتن مخصوصاً در چند روز اول شایع است و خود به خود برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید: تفاوت رینوپلاستی باز و بسته، کدام بهتر است؟


عوارض و خطرات پلاسماتراپی بینی

به طور کلی، این یک روش کاملاً ایمن است، اما در چند روز اول بعد از انجام آن ممکن است با عوارض جانبی زیر مواجه شوید:

  • سرخی پوست
  • پوسته پوسته شدن
  • تورم احتمالی
  • سوزش

عوارض جانبی گفته شده کاملاً طبیعی هستند، اما خطرات احتمالی این روش عبارتند از:

  • باقی ماندن جای زخم که معمولاً به دلیل کندن دلمه‌های پوست یا عدم مراقبت درست بعد از پلاسماتراپی اتفاق می‌افتد.
  • هایپر/هیپوپیگمانتاسیون که پوست‌های تیره بیشتر مستعد آن هستند و باز هم به دلیل عدم توجه مناسب به پوست در حال بهبودی رخ می‌دهد.

پلاسماتراپی بینی چیست و آیا باعث کوچک شدن بینی میشود؟


بیشتر بخوانید: عوارض بوتاکس بینی؛ آیا مزایایی هم دارد؟


مراقبت های بعد از پلاسما تراپی بینی

وقتی نوبت به ریکاوری بعد از پلاسما جت بینی می‌رسد، تلاش زیادی از طرف شما لازم نیست، اما هم‌چنان باید حواس‌تان باشد که با رعایت نکات زیر شانس بروز عوارض جانبی را به حداقل برسانید و بهترین نتایج را از این روش بگیرید:

  • از محصولات پوستی ملایم استفاده کنید.
  • در صورت لزوم با استفاده از کمپرس یخ تورم اطراف بینی خود را بخوابانید.
  • هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  • قبل از دست زدن به بینی خود دست‌هایتان را بشویید.
  • بینی خود را در معرض اصطکاک قرار ندهید.
  • تا کامل شدن دوره نقاهت فکر لایه برداری پوست خود را از سرتان بیرون کنید.
  • تا زمانی که پوسته پوسته شدن بینی شما برطرف نشده است آرایش نکنید.
  • از فعالیت‌های شدید یا قرار گرفتن در دمای زیاد که باعث تعریق پوست می‌شود خودداری کنید.
  • به دستورالعمل‌های مراقبتی متخصص خود عمل کنید و هیچ کدام را پشت گوش نیندازید. علاوه بر این، از پرسیدن سوال‌هایتان خجالت نکشید.

بیشتر بخوانید: اصلاح فرم بینی، بدون انجام جراحی


کلام آخر

پلاسماتراپی بینی یک جایگزین بسیار خوب برای رینوپلاستی است که مخصوصاً برای برطرف کردن عیوب جزئی بینی انجام می‌شود. روند بهبودی این روش استرس‌زا نیست و مراقبت‌های بعد از آن نیز بسیار ساده است که تلاش زیادی نمی‌طلبد و همه این‌ها پلاسماتراپی را به یک روش کاربردی و کم دردسر تبدیل می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان پوست، مو و زیبایی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: pmuhub

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.