۲۴۲۹۶۵
۱۷
۱۷

پدر و مادرها، به فرزندتان نگویید چاق است!

همه ما دیگر می‌دانیم که داشتن اضافه وزن در هر سنی، می‌تواند نشانه خارج شدن از خط سلامتی باشد و برای ما دیدن یک کودک با اضافه وزن، هرچند بانمک و دلنشین اما خوشایند نیست، چون مدام به سلامتش فکر می‌کنم.

پدر و مادرها، به فرزندتان نگویید چاق است!

همه ما دیگر می‌دانیم که داشتن اضافه وزن در هر سنی، می‌تواند نشانه خارج شدن از خط سلامتی باشد و برای ما دیدن یک کودک با اضافه وزن، هرچند بانمک و دلنشین اما خوشایند نیست، چون مدام به سلامتش فکر می‌کنم.

اما باید با کودکانمان که اضافه وزن دارند، چگونه صحبت کنیم؟ اینکه به طور مثال به او فرد چاقی را نشان دهیم و بگوییم: «کمتر غذا بخور، می خواهی شبیه این فرد شوی!»، و یا «اگر لاغر بودی این لباس در تنت قشنگ بود» درست است؟

هرگز نگویید: تو چاقی!

در یادداشتی با همین موضوع که در dailytelegraph منتشر شده، می‌خوانیم:

اگر مدام در ذهن‌تان به این فکر هستید که به فرزندتان بگویید، چاق شده است، کمی صبر کنید. از خودتان بپرسید، چرا از بدن‌های درشت می‌ترسید؟ به قول نویسنده هری پاتر، آیا چاق بودن، بدترین چیزی است که یک انسان می‌تواند باشد؟ آیا «چاق بودن» بدتر از «انتقام‌جو بودن»، «حسود بودن»، «کم عمق بودن»، «بیهوده بودن»، «کسالت‌آور بودن» و یا «بی‌رحم بودن است»؟

البته اشتباه نکنید، ما نمی‌خواهیم از اضافه وزن داشتن دفاع کنیم اما صحبت کردن با بچه‌ها با زبان تمسخر، طعنه و سرزنش نه تنها به آن‌ها کمکی نمی‌کند که آن‌ها را از خودشان بیزار و احساس اعتماد به نفس‌شان را می‌گیرد.

رابطه ما با غذا، ساده اما پیچیده!

رابطه ما با غذا، به نظر باید بسیار ساده باشد، اما به طرز باورنکردنی پیچیده شده است. تعداد زیادی از زنان و دختران رژیم می‌گیرند و در حدود ۵۰ درصد از دختران نوجوان می‌گویند که تجربه رژیم گرفتن را داشته اند.

یک مطالعه استرالیایی بر روی نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ساله گزارش می‌دهد که ۱۶ درصد از دختران و ۷ درصد از پسران حداقل از یک روش بالقوه خطرناک کاهش وزن، از جمله گرسنگی، استفراغ و سوء مصرف ملین‌ها استفاده کرده اند. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه و والدین باید مراقب رفتار و گفتارشان با بچه‌ها باشند.

پدر و مادرها، به فرزندتان نگویید چاق است!

رژیم های تقلبی

آن‌ها باید آگاه باشند که متأسفانه، تنها در عرض دو سال، ۹۵ درصد از افرادی که رژیم‌های کاهش وزن، از جمله رژیم‌های تجاری را دنبال می‌کنند؛ وزن از دست می‌دهند اما بیشتر از آن وزنی که از دست داده اند؛ دوباره اضافه وزن پیدا می‌کنند.

اگر واقعاً نگران سلامت فرزندتان هستید، سبک زندگی‌تان را تغییر دهید؛ همه خانواده، لاغر و چاق، غذای سالم بخورید؛ ورزش کنید و از کلمه «رژیم غذایی» در مقابل بچه‌ها استفاده نکنید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.