۲۳۸۸۶۷
۷
۷

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال برای روزهای سرد زمستانی در خانه

یکی از نوشیدنی های سنتی و پرخاصیت ایرانی، دمنوش پوست پرتقال است. خود میوه پرتقال اگرچه خواص زیادی دارد، اما پوست آن نیز سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است. فیتونوترین ها و فلاوئیدهای موجود در پوست پرتقال از ابتلا به سرطان و حتی فیبروم های رحمی در بدن خانم ها نیز جلوگیری می کند.

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال برای روزهای سرد زمستانی در خانه

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال برای روزهای سرد زمستانی در خانه 

یکی از نوشیدنی های سنتی و پرخاصیت ایرانی، دمنوش پوست پرتقال است. خود میوه پرتقال اگرچه خواص زیادی دارد، اما پوست آن نیز سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است. فیتونوترین ها و فلاوئیدهای موجود در پوست پرتقال از ابتلا به سرطان و حتی فیبروم های رحمی در بدن خانم ها نیز جلوگیری می کند. اگر مبتلا به بیماری چربی خون هستید و با خوردن قرص هم نتیجه نگرفته اید، توصیه می کنیم حتما این دمنوش را درست کرده و سلامت بدن خود را تضمین نمایید. افرادی که مبتلا به بیماری های گوارشی از جمله یبوست، حالت تهوع و حتی بیماری های گوارشی هستند، می توانند از این دمنوش استفاده کنند و تاثیرات شگفت انگیز آن را نیز ببینند. این دمنوش برای کاهش اشتها و همچنین کاهش وزن نیز بسیار موثر خواهد بود. 

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال برای روزهای سرد زمستانی در خانه

مواد لازم برای دو نفر:

  • ۱ عدد پرتقال
  • ۲ لیوان آب
  • مقداری نبات یا شکر یا عسل
  • مقداری نعناع تازه به دلخواه

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال برای روزهای سرد زمستانی در خانه

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال:

برای تهیه این دمنوش بهتر است پرتقال هایی را انتخاب کنید که پوست نازک تری دارند. دو لیوان آب را داخل کتری ریخته و اجازه دهید جوش بیاید. حالا برگ های نعناع را داخل کتری بریزید. اجازه دهید که به مدت ده دقیقه بجوشد تا خواص خود را به داخل آب پس دهد. حالا پرتقال را خوب شسته و بعد پوست آن را بگیرید. سعی کنید پوست پرتقال را به صورت خلالی خرد کرده و داخل کتری بریزید. اجازه دهید یک ربع دیگر با حرارت ملایم بجوشد تا خواص پوست پرتقال به خوبی خارج شود. در آخر به میزان لازم نبات، شکر یا عسل را اضافه کنید. دقت کنید که حجم شیرینی دمنوش نباید بیشتر از حد باشد تا جلوی طعم پوست پرتقال را بگیرد. در آخر می توانید آن را داخل لیوان ریخته و با تکه های پرتقال سرو نمایید. بهتر است این نوشیدنی را به صورت گرم بنوشید تا خواص و طعم آن را بچشید. نوش جان. 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.