۴۶۶۰۸
۷۱۸۴
۷۱۸۴

حفظ تناسب اندام پس از زایمان

اكثر خانم ها در طی ماه بعد از زایمان به وزن قبل از حاملگی خود می رسند. از عواملی كه برروند كاهش وزن بعد از زایمان تاثیر دارند، حاملگی اول ،شیر دهی، برگشت زودهنگام به كارخارج از خانه و...می باشد.

سیب سبز: اكثر خانم ها در طی ماه بعد از زایمان به وزن قبل از حاملگی خود می رسند. از عواملی كه برروند كاهش وزن بعد از زایمان تاثیر دارند، حاملگی اول، شیر دهی، برگشت زودهنگام به كارخارج از خانه و... می باشد. در طی شش هفته اول بعد از زایمان نباید محدویت انرژی داشته باشید.زیرا بدن نیازمند است تا آنچه در زمان تولد نوزاداز دست رفته است بازیابد و نیاز كودك تامین شود. در انجام كارهای منزل كمك كرده و كم كم كار خود را شروع كنید. تغذیه با شیر مادر به طورمعجزه آسا باعث كاهش وزن نمی شود ولی به كاهش وزن كمك می كند. خانمی كه زایمان كرده است، در واقع مسوول تغذیه خود و نوزادش می باشد، پس باید رژیم غذایی خود رابا دقت انتخاب كند.

حفظ تناسب اندام پس از زایمان

رژیم بعد از زایمان باید با دقت دوران بارداری رعایت شود. خوردن همه موادمانند حبوبات و دانه های مغذی، میوه های تازه، سبزیجات و غذاهایی كه پروتئین و كلسیم و آهن را به فراوانی فراهم می كنند، باید مورد توجه قرارگیرد. در این دوران ، شیردهی و آزاد شدن اكسی توسین (هورمون آزاد شده از هیپوفیز) باعث می شود كه مادر احساس تشنگی بیشتری بكند، به همین دلیل مادر در این دوران بیشتر ازبقیه مواقع آب می نوشد و اگر چه كه تاثیر زیادی در تامین شیر ندارد، ولی دانشكده متخصصین زنان و مامایی آمریكا نوشیدن حداقل هشت تادوازده لیوان آب در روز را به مادران توصیه می كند.

مواد غذایی كه مادر می خورد و می نوشد برروی شیردهی تاثیر می گذارد. بنابراین نظارت برغذای مادر در واقع نظارت بر غذای كودك است ، به طوری كه اگر مادر غذای نامناسب صرف كند، نوزاد در واقع با رفتارش مادر را متوجه می سازد. مانند گریه كردن، خواب كم، بی قراری و... همچنین مادر باید در مصرف غذاهای آلرژی زا دقت كافی داشته باشد، زیرا نوزاد به یك سری از مواد غذایی كه مادر می خوردحساس بوده و پاسخ آن را به صورت علایم پوستی نشان می دهد. مصرف بعضی از غذاهاتوسط مادر باعث قولنج معمولی در نوزادمی شود، از جمله كلم و شیرگاو.

یكی از راه هایی كه باعث می شود وزن مادر به طور منظم كاهش یابد و هیچ گونه خطری هم برای نوزاد ندارد، شیردهی می باشد. مادرانی كه نوزاد خود را شیر می دهند، كالری بیشتری ازمادرانی كه شیردهی نمی كنند، مصرف می كنند. مادران محترم باید توجه داشته باشند كه حداقل در شش هفته او ل بعد از زایمان حتی نباید به فكر كاهش وزن باشند، زیرا محدود كردن آن چه شما در هفته های اول زایمان می خوریدباعث كاهش تولید شیر می شود. مصرف موادغذایی كه پر از فیبر هستند، مانند میوه ها وسبزی ها قسمت اصلی رژیم غذایی این دوران محسوب می شوند. جهت كاهش وزن خود در بارداری، اول محدودیت شدید كالری برای خود ایجاد نكنید، رژیم فوق العاده كم كالری از تامین مواد مغذی مهم در دوره بارداری بخصوص مواد مغذی نظیركلسیم و آهن ناتوان هستند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.