۲۳۸۷۷۵
۲۴
۲۴

جوانسازی صورت در یک جلسه: ۷ روش موثر و تضمینی

برای جوانسازی صورت در یک جلسه چه راه‌کارهایی وجود دارد؟ در ادامه به پرطرفدارترین روش های جوانسازی پوست اشاره کرده‌ایم که یک بار انجام دهید؛ تغییر زیادی می‎‌بینید.

جوانسازی صورت در یک جلسه: 7 روش موثر و تضمینیجوانسازی صورت در یک جلسه: 7 روش موثر و تضمینی

برای جوانسازی صورت در یک جلسه چه راه‌کارهایی را می‌شناسید. در نی‌نی‌بان بارها درباره راهکارهای جوان کردن پوست صورت صحبت شده است. اما این کار را می‌توان در یک بار سریع انجام داد؟ جواب بله است اما این کار را باید با مشورت پزشک متخصص پوست و مو یا جراح زیبایی انجام دهید. چه با افزایش سن پوست شما تغییر کرده باشد یا به دلیل یک بیماری سلامتی، برخی از درمان‌های پوستی وجود دارد که می‌تواند به جوانسازی سریع پوست صورت کمک کند.

در این مطلب می‌خوانید: 

 

روش جوانسازی پوست چگونه است؟

جوانسازی صورت در یک جلسه را می‌تواان با روش‌های درمانی مختلفی انجام داد. هدف از تمام این درمان‌ها  بازگرداندن پوست  به حالت شاداب و منسجم قبلی است. در این روشهای آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی پوست از آفتاب، بیماری‌های ارثی و افزایش سن از بین می‌روند. یکی از این روش‌های لیفتینگ است اما روش‌های موثرتری هم هست؛ از جمله:

  1. لیزر
  2. لایه برداری شیمیایی
  3. میکرودرم ابریژن و درم ابریژن
  4. میکرونیدلینگ
  5. IPL (نور پالسی شدید)
  6. فیلر 
  7. (بوتاکس)

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر لیفت صورت و گردن

جوانسازی صورت در یک جلسه: 7 روش موثر و تضمینی

عوارض جوانسازی پوست در یک جلسه 

برخی از عوارض جوانسازی پوست به صورت سریع در یک جلسه عبارت‌اند از:  

  • عفونت
  • تغییر بافت پوست
  • جای زخم
  • سوختگی
  • عکس العمل‌های آلرژیتیک
  • نقاط روشن یا تاریک
  • تاخیر در بهبود زخم

به طور کلی، خیلی مهم است که قبل از شروع درمان با پزشک متخصص پوست و مو خود مشورت کنید تا از مناسب بودن این روش برای خود مطمئن شوید. برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مستعد ایجاد اسکار هستند، شناخته شده است که تبخال دارند، باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند حتما پزشک خود مشورت کنند.

مطلب پیشنهادی: درباره مزوژل زیر چشم بیشتر بدانید.

انواع روش‌های جوانسازی پوست

در ادامه این 7 روش را توضیح می‌دهیم؟:

بازسازی پوست با لیزر

لایه برداری پوست با لیزر - همچنین به عنوان لیزر ابریژن، لایه برداری با لیزر و تبخیر لیزر شناخته می‌شود - برای کاهش زخم‌ها، لک‌ها و چین و چروک‌های صورت  از این روش استفاده می‌شود. به طور کلی، این درمان می‌تواند رنگ چهره، پوست پیر یا آسیب دیده در اثر آفتاب، اسکار آکنه، زگیل، خطوط ریز، علائم کشش، و چین و چروک‌های اطراف پیشانی، دهان یا زیر چشم شما را بهبود بخشد.

دو نوع لیزر برای بازسازی پوست استفاده می‌شود:

لیزرهای ابلیتیو

وقتی فردی این درمان را انجام می‌دهد، لایه‌های بیرونی پوست آسیب دیده یا پیر شده در اثر آفتاب برداشته می‌شود. لیزر تولید کلاژن سازی در پوست زیرین را تحریک می‌کند. این روش باعث بهبود چین و چروک می‌شود. هنگامی‌که پوست پس از عمل بهبود می‌یابد، پوست جدیدی که رشد می‌کند سفت تر و صاف تر می‌شود

 لیزرهای غیر سایشی

در  این روش از انرژی حرارتی برای بهبود ظاهر اسکارها، پوست آسیب دیده در اثر آفتاب، چین و چروک و لکه‌های پیری بدون آسیب رساندن به سطح پوست استفاده می‌شود.

جوانسازی صورت در یک جلسه: 7 روش موثر و تضمینیجوانسازی صورت در یک جلسه: 7 روش موثر و تضمینی

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی روشی است که با استفاده از محلولی که به لایه برداری لایه‌های بیرونی پوست کمک می‌کند، پوست  مجدداً لایه برداری می‌شود. پس از انجام درمان، پوست چهره صاف‌تر خواهد شد. لایه بردارهای شیمیایی پوست را سفت، تقویت و روشن می‌کنند. جوانسازی صورت در یک جلسه با لایه بردار شیمیایی همچنین تغییر رنگ، لکه‌های پیری یا لکه را کاهش یا حذف می‌کند.

انواع لایه بردارهای شیمیایی عبارتند از: 

  • لایه برداری شیمیایی سبک: این درمان از محلول ملایمی‌مانند آلفا هیدروکسی اسید یا آنزیم‌های میوه استفاده می‌کند. این درمان فقط به لایه‌های بیرونی پوست نفوذ می‌کند.
  • لایه برداری شیمیایی عمیق: لایه برداری شیمیایی عمیق به لایه‌های عمیق تر پوست می‌رسد. برخی از درمان‌ها شامل حرکت هستند و ممکن است نیاز به بیهوشی داشته باشند.

میکرودرم ابریژن و درم ابریژن

هر دوی میکرودرم ابریژن و درم ابریژن از تکنیک مشابهی استفاده می‌کنند اما با درجات مختلف شدت:

میکرودرم ابریژن

این روش را می‌توان روی گردن، دست‌ها، صورت یا بدن استفاده کرد. درمان شامل ناحیه ای است که با استفاده از غبار ذرات ساینده لایه برداری می‌شود. سپس پوست لایه برداری شده با جاروبرقی پاک می‌شود. این درمان برای انواع پوست بی خطر است و حداقل عوارض جانبی دارد. میکرودرم ابریژن می‌تواند چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل برساند. همچنین لکه‌های پیری و اسکارهای خفیف آکنه را کاهش می‌دهد و در عین حال رنگ پوست را روشن و بهبود می‌بخشد. این درمان را می‌توان در یک جلسه یا طی یک سری جلسات انجام داد تا بهترین نتیجه را به دست آورد.

درم ابریژن

در این روش درمانی لایه‌های زبر پوست از بین می‌روند و رشد سلول‌های جدید تجریک می‌شود. هنگامی‌که فردی می‌خواهد جوانسازی صورت در یک جلسه را با درم ابریژن انجام دهد، پزشک با یک ابزاری پوست ناحیه درمان را می‌تراشد. این روش به عمق سطح پوست اعمال می‌شود. در نتیجه باید بدانید که کاربرد درم ابریشن برای هر نوع پوستی توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند بر رنگدانه‌های پوست تأثیر بگذارد. برخی از بیماران ممکن است در طول عمل درم ابریشن بی حسی موضعی نیاز داشته باشند. این روش جوانسازی می‌تواند:

  • خطوط و چین و چروک‌های ظریف را به حداقل برساند.
  • رنگ پوست را صاف و متعادل کند.
  • ظاهر زخم‌ها و سایر لک‌ها را بهبود بخشد.

 میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش جوانسازی است که برای تحریک تولید الاستین و کلاژن. متخصص پوست و مو در این جلسه جوانسازی پوست صورت از ابزاری استفاده می‌کند که سوزن‌های کوچک، تیز و نازکی روی پوست وارد می‌کند. روش میکرونیدلینگ می‌تواند دردناک باشد، بنابراین کرم بی‌حس‌کننده ممکن است یک ساعت قبل از درمان استفاده شود. در نوع به خصوصی از جوانسازی صورت در یک جلسه از دستگاه میکرون فرکانس رادیویی انرژی فرکانس رادیویی از طریق سوزن عایق شده بر پوست آزاد می‌شود؛ گاهی برای جوانسازی فوری و موثر صورت در یک جلسه موادی هم روی پوست مالیده می‌شوند، مثلا:

  • اسید هیالورونیک
  • اسید اسکوربیک 

IPL (نور پالسی شدید)

کاربردی نور پالسی شدید (IPL) به جوانسازی صورت در یک جلسه کمک می‌کند و مشکلات رنگدانه را درمان می‌کند. IPL از طیف گسترده ای از طول موج‌های نوری استفاده می‌کند که به طور مختصر به پوست پالس می‌شود. انرژی نور توسط رنگدانه ملانین برای درمان لکه‌های قهوه ای و توسط هموگلوبین در گلبول‌های قرمز برای درمان رگ‌های خونی شکسته جذب می‌شود. همچنین  با تولید کلاژن سبب بهبود رنگ کلی پوست می‌شود. در طی این درمان جوانسازی اصلا هیچ پوستی برداشته نمی‌شود.

جوانسازی صورت در یک جلسه: 7 روش موثر و تضمینیجوانسازی صورت در یک جلسه: 7 روش موثر و تضمینی

فیلر پوست برای جوانسازی در یک جلسه

فیلرهای پوستی به بازگرداندن حجم و پری صورت کمک می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند به خلاص شدن از شر خطوط صورت کمک کنند.

این روش درمانی می‌تواند بدون نیاز به جراحی زیبایی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا لیفت چشم به تاخیر علائم پیری کمک کند.

برخی از نتایج این درمان عبارتند از: 

  • نرم شدن چین و چروک
  • بهبود ظاهر اسکارها
  • حذف یا کاهش سایه پلک‌های تحتانی
  •   نحوه انتخاب فیلر صورت
  • درمان سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

بوتاکس درمانی است که با مسدود کردن اعصاب باعث تضعیف برخی عضلات می‌شود. در مراقبت از پوست، می‌تواند چین و چروک‌های صورت را صاف کند.

بیشتر درمان‌های بوتاکس زیبایی حدود سه ماه طول می‌کشد. اگر فردی تحت درمان بوتاکس قرار گیرد، برخی از عوارض جانبی می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کبودی
  • درد
  • تورم در محل تزریق
  • ابرو سنگین یا افتادگی پلک

افرادی که باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند نباید بوتاکس دریافت کنند.

جوانسازی سریع پوست در خانه در یک جلسه

جوانسازی پوست صورت در یک جلسه را می‌توانید در خانه هم انجام دهید؛ مثلا:

  • میکرودرم ابریژن خانگی بخرید. 
  • لایه برداری شیمیایی کم‌غلظت استفاده کنید.
  • دستگا ه اولتراسوند خانگی بخرید.
  • لیزر لایه برداری خانگی بخرید. 
  • غلتک میکرونیدلینگ استفاده کنید. 

 این روش‌ها می‌توانند مشکلات صورت را درمان کنند و عیوب جزئی آن را از بین ببرند.

جمع‌بندی

هنگامی‌که فردی بخواهد جوانسازی صورت در یک جلسه را انجام دهد؛ بسته مشکلاتی که پوست صورتش دارد؛ پزشک متخصص پوست و مو برای او انواع درمان‌های هفت‌گانه که در بالا آوردیم را اعمال می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید برای عید نوروز یا یک عروسی و مهمانی مهم فوری پوست صورت خود را بهبود دهید؛ می‌توانید از پزشکان نی‌نی‌بان کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی: علت ایجاد لکه پوستی چیست؟

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.