۲۳۹۵۵۸
۲۱۰
۲۱۰

قرص کلاژن بخوریم یا نه؟

در این ویدئو به این سوال پاسخ داده می‌شود که قرص کلاژن بخوریم یا نه؟

 

سوال: قرص کلاژن بخوریم یا نه؟

پاسخ: کلاژن یکی از اجزای اصلی پوست است که در تقویت خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست نقش مهمی دارد. با افزایش سن، بدن کلاژن کم‌تری تولید می‌کند که منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. چندین مطالعه نشان داده‌اند که مکمل‌های حاوی کلاژن با رفع چین و چروک و خشکی پوست می‌توانند به کاهش سرعت پیری پوست کمک کنند. علاوه بر این، مصرف مکمل‌های کلاژن ممکن است باعث تولید پروتئین‌های دیگری از جمله الاستین و فیبریل می‌شود که به حفظ ساختار پوست کمک می‌کنند.

برای آگاهی از اینکه قرص کلاژن بخوریم یا نه به سراغ دکتر مهشید طالبی رفتیم. از شما دعوت میکنیم ویدئو زیر را تماشا کنید. برای مراجعه به دکتر مهشید طالبی، یا دریافت نوبت از دکتر مهشید طالبی ، کلیک کنید.

دکتر مهشید طالبی

قرص کلاژن بخوریم یا نه؟

۰۹۲۰۱۲۰۱۹۵۱
۲۲۲۵۱۲۲۵

۳۳۳۵۰۰۱۲

۰۹۰۰۲۲۵۲۰۵۲

۰۹۰۰۳۱۳۵۳۳۳

چه عواملی باعث کاهش کلاژن در بدن انسان می شود؟

با بالا رفتن سن کلاژن در بدن کاهش می‌یابد. اما افزایش سن تنها دلیل کاهش کلاژن در بدن نیست! برخی از افراد هستند که در جوانی و میانسالی نیز با کاهش جدی کلاژن روبه‌رو هستند. از مهم‌ترین عوامل کاهش کلاژن می‌توان به رژیم غذایی نامناسب، سیگار، اشعه فرابنفش و استرس اشاره کرد. استرس مادر همه بیماری‌ها است. با کنترل استرس خود از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنید!

قرص کلاژن برای چه کسانی مناسب است؟

از دهه بیستم زندگی به بعد کم کم خطوط ریزی روی چهره پدیدار می‌شوند. این خطوط قبل از هرجا عموما در اطراف چشم به وجود می‌آیند. زیرا پوست اطراف چشم بسیار نازک و ظریف است. علت اصلی بروز چین و چروک در صورت و بدن، کاهش کلاژن در بدن است. هرچه سن بالاتر می‌رود، کلاژن سازی رو به کاهش می‌‎رود. برای جلوگیری از کاهش کلاژن در بدن راهکارهای زیادی وجود دارد. مثلا می‌توان به صورت خوراکی و موضعی مصرف ویتامین C را افزایش داد. زیرا این ویتامین به تحریک تولید کلاژن در بدن کمک می‌کند. اما یک راهکار بهتر استفاده از مکمل‌های حاوی کلاژن است. اگر می‌خواهید پوستی به اصطلاح سفت تر، با خاصیت ارتجاعی بیشتر داشته باشید و در کنار کاهش چین و چروک، به شادابی هرچه بیشتر پوست خود کمک کنید، مصرف مکمل‌های حاوی کلاژن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

قرص کلاژن بخوریم یا نه؟

بهترین زمان مصرف قرص کلاژن

 برخی از افراد معتقدند که مصرف پروتئین با معده ی خالی برای بالا بردن میزان جذب، بهتر است. با این تفکر صبح ها که معده خالی است و اسید معده بیشتر است، بهترین زمان مصرف کلاژن است، اما حقیقت این است که جذب پروتئین به پر و خالی بودن معده ارتباطی ندارد. از سوی دیگر کارشناسانن معتقدند اگر کلاژن  برای زیبایی و سلامت پوست و مو استفاده می شود، مصرف آن در صبح تاثیر گذار تر است.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.