۲۴۰۳۱۷
۱۰۳
۱۰۳

ویژگی های اصلی یک همسر آزارگر

ازدواج، پیوندی مقدس برای آغاز یک زندگی مشترک و عاشقانه است. اما متاسفانه، گاهی این پیوند به تاریکی خشونت و آزار آلوده می‌شود. همسر آزارگر، فردی است که با اعمال خشونت فیزیکی، روانی، عاطفی و اقتصادی، آرامش و امنیت را از زندگی همسر خود سلب می‌کند و او را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهد.

ویژگی های اصلی یک همسر آزارگر

ازدواج، پیوندی مقدس برای آغاز یک زندگی مشترک و عاشقانه است. اما متاسفانه، گاهی این پیوند به تاریکی خشونت و آزار آلوده می‌شود. همسر آزارگر، فردی است که با اعمال خشونت فیزیکی، روانی، عاطفی و اقتصادی، آرامش و امنیت را از زندگی همسر خود سلب می‌کند و او را در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌دهد.​

ویژگی‌های بارز یک همسر آزارگر:

کنترل‌گری شدید

 همسر آزارگر تمایل شدیدی به کنترل تمام جنبه‌های زندگی همسر خود دارد. او رفت و آمد، روابط، فعالیت‌ها و حتی پوشش همسرش را نیز تحت نظر و کنترل خود قرار می‌دهد.

حسادت بیمارگونه

 حسادت، یکی از بارزترین ویژگی‌های همسر آزارگر است. او دائماً همسر خود را تحت نظر دارد و نسبت به هرگونه رابطه یا رفتاری که حس مالکیت او را خدشه‌دار کند، واکنش‌های تند و خشونت‌آمیز نشان می‌دهد.

تحقیر و توهین

همسر آزارگر، عزت نفس همسر خود را هدف قرار می‌دهد. او با توهین، تحقیر و سرزنش دائمی، اعتماد به نفس همسرش را از بین می‌برد و او را در مقابل دیگران کوچک و بی‌ارزش جلوه می‌دهد.

ویژگی های اصلی یک همسر آزارگر

تهدید و ارعاب

 همسر آزارگر برای کنترل و تسلیم همسر خود، از تهدید و ارعاب استفاده می‌کند. او با به کار بردن الفاظ تند و خشن، ایجاد رعب و وحشت در خانه، و حتی تهدید به خودآزاری یا آسیب رساندن به همسر و فرزندان، او را مجبور به اطاعت می‌کند.

انزوا

 همسر آزارگر سعی می‌کند همسر خود را از خانواده، دوستان و جامعه دور کند. او با ایجاد محدودیت در رفت و آمد، ممانعت از تماس با دیگران و القای حس بی‌اعتمادی نسبت به اطرافیان، همسر خود را در انزوا قرار می‌دهد.

ویژگی های اصلی یک همسر آزارگر

سوء استفاده اقتصادی

همسر آزارگر ممکن است تمام درآمد و دارایی همسر خود را تصاحب کند و او را از هرگونه استقلال مالی محروم کند. او با کنترل کامل مخارج، همسر خود را در شرایط وابستگی شدید اقتصادی قرار می‌دهد.

مهم است به خاطر داشته باشید:

  • هیچ کس سزاوار آزار و اذیت نیست.

  • شما در برابر خشونت خانگی تنها نیستید.

  • راه‌هایی برای رهایی از چنگال همسر آزارگر وجود دارد.

اگر در زندگی مشترک خود با هر یک از این موارد مواجه هستید، در سکوت رنج نبرید و برای رهایی از این شرایط اقدام کنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.