۲۴۲۶۴۳
۶۰
۶۰

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی، یکی از عوارضی است که ممکن است بعد از جراحی بینی ایجاد شود.

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی، یکی از عوارضی است که ممکن است بعد از جراحی بینی ایجاد شود.

در این مقاله می‌خوانید:

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

جراحی بینی چیست؟

عمل جراحی بینی، یکی از رایج‌ترین انواع جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود که روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. جراحی بینی با دو هدف زیبایی و پزشکی صورت می‌گیرد. مشکلات ساختاری بینی مانند انحراف تیغه بینی یا شکستگی بینی، در این جراحی اصلاح می‌شوند و هدف از انجام آن بهبود تنفس و عملکرد بینی است. 

در جراحی زیبایی بینی، ممکن است افراد از ظاهر بینی خود راضی نباشند، بنابراین جراح پلاستیک، شکل و اندازه بینی آن‌ها را تغییر می‌دهد. گاهی هم جراحی زیبایی و اصلاح عملکرد بینی به صورت همزمان انجام می‌شوند.

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

چه افرادی کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستند؟

اگر شرایط زیر را دارید، کاندید مناسبی برای عمل جراحی بینی هستید:

  • سن رشد را به پایان رسانده‌اید و از نظر جسمی، سلامتید. 
  • سیگار نمی‌کشید.
  • محدودیت‌های جراحی بینی را می‌دانید و درباره نتایج آن نگاه معقولی دارید. 
  • جراحی بینی، خواسته خود شما است، نه خواسته دیگران. 

جراحی بینی چه مشکلاتی را اصلاح می کند؟

جراحی بینی شکل بینی را تغییر می‌دهد و مشکلات زیر را اصلاح می‌کند: 

  • انحراف سپتوم 
  • اصلاح سوراخ‌های بینی خیلی پهن، خیلی کوچک، خیلی بزرگ یا به سمت بالا 
  • اصلاح فرورفتگی‌ها، یا برجستگی‌های روی پل بینی 
  • ایجاد تعادل بین اعضای صورت
  • باز کردن مجاری مسدود شده بینی

بیشتر بخوانید: آنزیم کوچک کننده بینی و قیمت آن

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی، اتفاقی است که ممکن است برای برخی از بیماران رخ بدهد. در حالی که بینی در سال اول پس از این جراحی تغییر می‌کند، برخی از بیماران ممکن است متوجه شوند که برای رفع افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی که با جراحی از بین نرفته، نیاز به روش‌های تجدید نظر دارند.

انتخاب برای انجام عمل جراحی پلاستیک، انتخابی نیست که بخواهید آن را سرسری بگیرید و به راحتی انجام بدهید. جراحی بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر روش تهاجمی، خطراتی دارد، اما انتخاب یک جراح پلاستیک با تجربه در کاهش عوارض جراحی موثر است.

بیشتر بخوانید: هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی چیست؟

افتادگی نوک بینی، یکی از عوارضی است که ممکن است بعد از جراحی بینی ایجاد شود. ممکن است متوجه شوید که نوک بینی شما گرد به نظر می‌رسد. در موارد دیگر، ممکن است ببینید که بینی شما به دلیل پایین‌تر بودن نامتناسب نوک بینی از پل بینی، برآمدگی جدیدی ایجاد کرده است.

با وجود این‌که با بهبودی بینی، نوک بینی کمی پایین می‌آید، اما نوک بینی گرد ممکن است نشان‌دهنده این موضوع باشد که نوک بینی شما بعد از عمل جراحی بینی، افتادگی پیدا کرده است.

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

آیا افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی رایج است؟

اگر تا این قسمت این مطلب را خوانده باشید برایتان این پرسش به وجود آمده که آیا بعد از جراحی بینی نوک بینی شما افتادگی پیدا می‌کند؟ بله! ممکن است! این افتادگی با کاهش تورم و شروع به بهبودی بینی مشاهده می‌شود. همانطور که برش‌های شروع به انقباض می‌کند، بافت بالای نوک بینی بالا می‌رود که باعث می‌شود نوک بینی دچار افتادگی شود. 

یکی دیگر از دلایل افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی، نیروی جاذبه است. نیروی جاذبه به طور طبیعی نوک بینی را به سمت پایین می‌کشد. اگر غضروف باقیمانده بینی برای نگه داشتن نوک بینی در موقعیت خودش و غلبه بر کشش گرانش ضعیف باشد، ممکن است نوک بینی دچار افتادگی شود.  

همه این عوامل، قابل پیش‌بینی و قابل پیشگیری هستند. جراح پلاستیک باید کشش جاذبه، استحکام غضروف بینی و میزان انقباض برش‌های بینی را قبل از انجام جراحی بینی در نظر بگیرد. افت قابل توجه نوک بینی، عارضه شایع جراحی بینی است، به ویژه اگر جراح شما بی‌تجربه باشد. بنابراین، برای پیشگیری از این عارضه و سایر عوارض ناشی از جراحی بینی، باید جراح بینی مجرب پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت جراحی بینی در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲/ هزینه عمل بینی در تهران و شهرستان

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

بعد از جراحی بینی، نوک بینی چقدر پایین می آید؟ 

بعد از جراحی بینی، نوک بینی باید بین پنج تا ده درجه پایین بیاید که این افت به دلیل کشش گرانشی و سفت شدن برش‌های جراحی است. اگر افتادگی بینی بیشتر از این مقدار باشد به این معنی است که جراحی بینی، عوارضی به همراه داشته. 

پس از جراحی، نوک بینی چه زمانی پایین تر می آید؟ 

بعد از جراحی بینی، نوک بینی باید در طول شش هفته اول با کاهش تورم و انقباض برش‌ها، کمی پایین بیاید. با این حال، گاهی اوقات ممکن است تا یک سال طول بکشد تا اثر کامل جراحی بینی را ببینید و احتمالا تا یک سال نمی‌دانید که آیا حین جراحی بینی عوارضی وجود داشته یا نه.

بیشتر بخوانید: مادلینگ بینی چیست؟

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

اگر افتادگی بینی بعد از عمل بینی بیش از حد باشد 

اگر افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی، بیش از حد باشد، ممکن است نیاز به جراحی زیبایی بینی داشته باشید. خطاهای جراحی، استفاده از تکنیک‌های قدیمی یا عوارض بهبودی می‌تواند دلایلی برای افتادگی بیش از حد نوک بینی باشد. این جراحی‌های تجدیدنظر حدود یک سال پس از جراحی اولیه انجام می‌شوند تا پزشک مطمئن شود که تورم بعد از جراحی از بین رفته است.

میزان افت نوک بینی بر روی نوع پیوندی که جراح انجام می‌دهد، تاثیر می‌گذارد. بنابراین یک جراح پلاستیک دارای گواهی بورد تخصصی با تجربه و متخصص پیدا کنید تا عوارض جراحی کاهش یابد. 

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی

همه‌چیز در مورد افتادگی نوک بینی بعد از عمل بینی

خلاصه

همان‌طور که متوجه شدید پس از جراحی، بینی باید بین پنج تا ده درجه پایین بیاید که این افت به دلیل کشش گرانشی و سفت شدن برش‌های جراحی است، اما افتادگی بینی بیش از این مقدار، یکی از عوارض جراحی به شمار می‌رود و نیاز به اصلاح دارد، بنابراین ممکن است لازم باشد یک بار دیگر نیز جراحی انجام بدهید. 

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.