۳۴۱۲۴
۱۹۵۳
۱۹۵۳

نوزاد در معرض خطر، بخوانید

کارشناسان علوم پزشکی در آمریکا هشدار دادند حتی مقادیر اندکی از ماده شیمیایی پرکلرات موجود در آب آشامیدنی، سلامت نوزادان را بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد به خطر می‌اندازد.

ایسنا: کارشناسان علوم پزشکی در آمریکا هشدار دادند حتی مقادیر اندکی از ماده شیمیایی پرکلرات موجود در آب آشامیدنی، سلامت نوزادان را بیش از آنچه در گذشته تصور می‌شد به خطر می‌اندازد.

این کارشناسان روی آب‌های شرب زیرزمینی آزمایش ‌کرده‌اند که در چندین شهر در جنوب کالیفرنیا به تدریج به پرکلرات آلوده می‌شوند.

دکتر کاریگ اشتین مائوس از اداره ارزیابی خطرات محیط زیستی برای سلامت انسان در کالیفرنیا در این رابطه اظهار کرد: آزمایشات نشان می‌دهد که نوزادان اگر از این آب حاوی پرکلرات بنوشند، احتمال بروز ضعف و اختلالات عملکردی در غده تیروئید آن‌ها تا ۵۰ درصد تشدید می‌شود.

روزنامه‌ پرس اینتر پرایز، چاپ لس آنجلس در این باره نوشت: کاهش حتی مقادیر بسیار کمی از هورمون تیروئید در بدن می‌توانند تاثیرات منفی روی ضریب هوشی کودکان داشته باشد. غدد تیروئید در واقع هورمون‌هایی را در دوران نوزادی ترشح می‌کنند که برای رشد مناسب مطلوب اعصاب و مغز ضروری هستند.

در این مقاله تاکید شد که با توجه به نتایج فوق، بازبینی‌های دقیق‌تری درباره کنترل مقدار پرکلرات موجود در آب شرب باید از سوی مسوولان و کارشناسان سلامت محیط زیست صورت گیرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.