۲۶۷۷۶
۱۷۹۰
۱۷۹۰

درمان کم شنوایی در کودکان، چگونه ممکن است؟

مداخله زود هنگام، بهره گیری از وسیله کمک شنیداری مناسب و استفاده از روش شنیداری به طور صحیح و کامل می‌تواند کودک کم شنوا را به بالاترین سطح مهارت‌های گفتاری، زبانی و شنیداری برساند.

ایسنا: مداخله زود هنگام، بهره گیری از وسیله کمک شنیداری مناسب و استفاده از روش شنیداری به طور صحیح و کامل می‌تواند کودک کم شنوا را به بالاترین سطح مهارت‌های گفتاری، زبانی و شنیداری برساند .

ماهان تکلو، ادیولوژیست گفت: کم‌شنوایی شایع‌ترین نقص هنگام تولد است و سالانه هزاران کودک با آسیب شنوایی متولد می‌شوند .

وی افزود: حس شنوایی نقش مهمی در اکتساب و رشد مهارت‌های ارتباطی دارد، بنابراین یافتن راه حل های مناسب و مداخلات موثر برای مقابله با عوارض کم شنوایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به گفته وی، ایجاد آگاهی، تجویز صحیح وسیله کمک شنیداری، انتخاب و به کار گرفتن توانبخشی کارآمد همگی از جمله مواردی هستند که اثرات کم شنوایی را کاهش می دهند .

تکلو تصحیح کرد: مداخله زود هنگام، بهره گیری از وسیله کمک شنیداری مناسب و استفاده از روش شنیداری به طور صحیح و کامل می‌تواند کودک کم شنوا را به بالاترین سطح مهارت‌های گفتاری، زبانی و شنیداری برساند .

وی خاطر نشان کرد: رسیدن به این سطح از مهارت‌های زبانی و گفتاری حاصل مهارت‌های شنیداری ارتقا یافته است که به کودک امکان دریافت و درک محرک‌های شنیداری مختلف از جمله محرک های زبانی را می دهد .

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.