۷۲۳۲۷
۲۹۰۶
۲۹۰۶

کودکان مبتلا به سی پی، می‌توانند واکسن آنفولانزا بزنند؟

محققان سازمان جهانی بهداشت با مطالعه‌ای بر روی کودکان بستری شده در بیمارستان کودکان فیلادلفیا و یک مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، به وضوح دریافتند کودکان مبتلا به انواع بیماری های عصبی، شش برابر بیشتر از افراد عادی در خطر ابتلا به آنفلوانزا هستند.

پرسش: آیا کودک مبتلا به سی پی خفیف اسپاستیک می تواند واکسن انفلوانزا بزند؟

پاسخ: کسانی که دارای شرایط زیر می باشند باید با پزشک مشورت نمایند :
1. کسانی که واکنش آلرژیک جدی نسبت به تخم مرغ یا دوز قبلی واکسن آنفلوانزا دارند.
۲. کسانی که در هنگام تزریق واکسن بیماری شدید یا متوسط دارند باید پس از بهبودی درخصوص تزریق واکسن اقدام نمایند.
3. کسانی که سابقه ای از سندرم گیلن باره دارند.

عوارض جانبی واکسن:
واکسن نیز مثل هر دارویی ، قابلیت ایجاد مشکلات جدی مثل واکنشهای الرژیک شدید را دارا می باشد البته خطر واکسن که منجر به بروز صدمات جدی شود ، بی نهایت کم می باشد .اغلب تمام کسانی که واکسن انفلوانزا دریافت می کنند دچار هیچ مشکل جدی از بابت ان نمی شوند چون ویروسهای واکسن ، کشته شده می باشند لذا فرد بواسطه تزریق واکسن به انفلوانزا دچار نخواهد شد.

عوارض متوسطی که گهگاه در هنگام تزریق واکسن بروز می کند عبارتند از :
زخم ، قرمزی یا تورم در محل تزریق ، تب ، درد . این مشکلات معمولا" بعد از تزریق شروع می شود و 1 تا 2 روز طول می کشد.

عوارض شدید:
- واکنش های آلرژیکی که درعرض چند دقیقه تا چند ساعت بعد از تزریق رخ می دهد.
واکنش شدید یا متوسط چه واکنشی است ؟
در یک واکنش شدید ممکن است با موارد زیر روبرو شویم .
هر وضعیت غیر عادی مثل یک تب بالا یا تغییرات رفتاری ، علائم یک واکنش الرژیک جدی که می تواند شامل دشواری تنفس ، خشونت یا ویزینگ ریه ها ، کهیر ، رنگ پریدگی ، ضعف ، ضربان سریع قلب یا گیجی باشد . که در این خصوص باید سریعا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه کرد.
افرادی که دچار عوارض تزریق واکسن انفلوانزا می شوند باید در تزریقات بعدی ،عوارض ایجاد شده را به اطلاع فرد مسوول ایمن سازی برساند.

متخصصان سازمان بهداشت جهانی معتقدند کودکانی که به بیماریهای عصبی یا عصبی - عضلانی مبتلا هستند، بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به نوع کشنده انفلوانزا قرار دارند. تا پیش از این گمان می‌شد تزریق واکسن انفلوانزا تنها مختص کودکانی است که دچار بیماریهای مزمن مثل دیابت، بیماری قلبی و ریوی هستند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهدکودکان مبتلا به بیماری های عصبی نیز احتیاج به تزریق واکسن یاد شده دارند.

محققان سازمان جهانی بهداشت با مطالعه‌ای بر روی کودکان بستری شده در بیمارستان کودکان فیلادلفیا و یک مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، به وضوح دریافتند کودکان مبتلا به انواع بیماری های عصبی، شش برابر بیشتر از افراد عادی در خطر ابتلا به آنفلوانزا هستند. از جمله این بیماری ها می‌توان به فلج مغزی، هیدروسفالوس، صرع و دیستروفی عضلانی اشاره کرد به علاوه بیماری هایی از قبیل فیبروز کیستیک، بی نظمی ریتم قلب و بیماری مزمن ریوی نیز به طور مشابهی نیاز به تزریق این واکسن دارند.
منبع: تبیان

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.