۲۴۲۰۷۷
۸۳
۸۳

مراقبت های قبل از اتوپلاستی چه هستند؟ | اقدامات قبل عمل

اتوپلاستی نوعی جراحی زیبایی گوش است که در حالت ایده‌آل باید از چند هفته قبل از انجام دادن آن برایش آمادگی پیدا کنید. این مقاله را بخوانید تا با تمام مراقبت های قبل از اتوپلاستی آشنا شوید.

مراقبت های قبل از اتوپلاستی چه هستند؟ | اقدامات قبل عمل

مراقبت های قبل از اتوپلاستی مواردی از جمله ترک سیگار، خودداری از مصرف آسپرین و مرخصی گرفتن از محل کار را شامل می‌شوند، اما با ما همراه باشید تا با تک تک اقدامات قبل از اتوپلاستی آشنایی پیدا کنید.  

در این مقاله می‌خوانید:

جراحی اتوپلاستی چیست؟

جراحی گوش یا اتوپلاستی نوعی عمل زیبایی است که بیرون زدگی گوش‌ها را برطرف می‌کند. دلیل بیرون زدگی و افتادگی گوش‌ها داشتن غضروف زیاد یا نداشتن غضروف کافی است. از این رو، جراحی اتوپلاستی معمولاً در کودکان بین 7 تا 14 سال یا بزرگسالانی که از این دوره گذشته‌اند انجام می‌شود.
این جراحی در کودکان با بیهوشی عمومی و در بزرگسالان یا نوجوانان، تحت بیهوشی موضعی و آرام‌بخش انجام می‌گیرد و در حین انجام آن، جراح شما پوست و غضروف اضافی را برش می‌دهد یا به سادگی آن‌ها را به هم بخیه می‌زند تا گوش‌ها را به شکل دلخواه شما نزدیک کند.


بیشتر بخوانید: عمل زیبایی گوش کودک و نوزاد | اتوپلاستی کودکان


مراقبت های قبل از اتوپلاستی در چند هفته قبل جراحی

مراقبت های قبل از اتوپلاستی باید از چند هفته قبل از عمل شروع شوند. مهم‌ترین نکته این است که مصرف داروهای رقیق ‌کننده‌ خون مانند آسپرین را قطع کنید و حتی شاید لازم باشد که برنامه مصرفی برخی از داروها و مکمل‌های تجویزی یا بدون نسخه خود را از نو تنظیم کنید. این اصل مخصوصاً برای کودکانی که قصد انجام اتوپلاستی دارند بسیار مهم است و توسط والدین یا سرپرستان آن‌ها باید جدی گرفته شود.

مراقبت های قبل از اتوپلاستی باید از چند هفته قبل از عمل شروع شوند.

به علاوه، ممکن است کودک شما بعد از عمل به چند روز استراحت نیاز داشته باشد. در نتیجه، از قبل به مدیر مدرسه او اطلاع دهید و مرخصی بگیرید. نکته دیگر این است که جراح زیبایی از گوش افراد قبل و بعد از عمل عکس می‌گیرد. پس می‌توانید از او بخواهید که تصاویر مراجعین قبلی خود را به شما نشان دهد. این به شما کمک می‌کند تا انتظارات معقولی از عمل داشته باشید.
به افراد سیگاری اکیداً توصیه می‌شود که قبل از انجام عمل، تا یک مدت معین سیگار کشیدن را ترک کنند. هم‌چنین، باید ترتیبی بدهید که یکی از اعضای خانواده یا دوستان شما بلافاصله پس از جراحی کنار شما باشد و از شما مراقبت کند.

مراقبت های قبل از اتوپلاستی چه هستند؟ | اقدامات قبل عمل


بیشتر بخوانید: کلینیک گوش و حلق و بینی چه خدماتی ارائه می‌دهد؟


اقدامات قبل از اتوپلاستی در یک روز قبل از جراحی

اقدامات قبل از اتوپلاستی در یک روز قبل از جراحی نیز مهم است و باید جدی گرفته شود. به طور کلی، اگر قرار باشد این روش با بیهوشی عمومی انجام شود، شما باید حداقل ۸ ساعت قبل از جراحی از خوردن یا آشامیدن خودداری کنید.
علاوه بر این، با مرخصی گرفتن از محل کارتان به مدت حداقل یک هفته، خود را برای یک دوران نقاهت طولانی‌مدت آماده کنید. هم‌چنین، یادتان باشد که حداقل برای یکی دو شب اول بعد از عمل، باید کسی را داشته باشید که به شما در خانه کمک کند.


بیشتر بخوانید: انواع عفونت گوش؛ علائم، راه های تشخیص و درمان


مراقبت های قبل از اتوپلاستی در روز جراحی

در روز جراحی، قبل از مراجعه به بیمارستان یا کلینیک پزشک خود، باید یک لباس گشاد و راحت بپوشید. به عبارت بهتر، بلوز یا پیراهنی را انتخاب کنید که یقه تنگ یا محدود کننده نداشته باشد تا مجبور نشوید هنگام پوشیدن و درآوردن آن را روی سرتان بکشید. مخصوصاً باید مراقب بود گوش کودکانی که اتوپلاستی انجام می‌دهند، تحت هیچ شرایطی پس از اتمام عمل، خم یا کشیده نشود.

در روز جراحی باید یک لباس گشاد و راحت بپوشید.

یکی دیگر از اقدامات قبل از جراحی گوش این است که موهای خود را در صبح روز جراحی کاملاً بشویید و تمیز کنید. هم‌چنین، اگر موهای بلند دارید، آن را ببافید یا با سنجاق جمع کنید. اگر رضایت داشته باشید، می‌توانید موهای خود را کوتاه نیز بکنید. علاوه بر این، تا جایی که امکان دارد از آرایش کردن، پوشیدن جواهرات، سوراخ کردن گوش، استفاده از لنزهای تماسی و سایر لوازم جانبی از این قبیل اجتناب کنید.

مراقبت های قبل از اتوپلاستی چه هستند؟ | اقدامات قبل عمل


بیشتر بخوانید: تیر کشیدن گوش به چه علتی است؟ ۵ علت تیر کشیدن گوش


آمادگی برای اتوپلاستی

اگر می‌خواهید جراحی اتوپلاستی انجام دهید، باید برای آن وقت بگذارید و به درستی خود را آماده کنید. آمادگی خوب برای عمل می‌تواند یک جراحی روان و موفقیت‌آمیز را تضمین کند و هم‌چنین باعث شود که دوره نقاهت شما سریع‌تر و راحت‌تر بگذرد. چند نکته و توصیه کلی در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی اتوپلاستی وجود دارد که در زیر می‌خوانید:

  • یک جراح ماهر و مجرب انتخاب کنید: یکی از اولین اقدامات قبل از اتوپلاستی، انتخاب یک جراح مجرب است که سابقه درخشانی در انجام این عمل داشته باشد. پس به دنبال یک جراح پلاستیک دارای گواهی بورد با آموزش تخصصی در زمینه اتوپلاستی باشید و عکس‌های قبل و بعد از عمل مراجعین پیشین او را ببینید.
  • سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را با جراح‌تان در میان بگذارید: در طول مشاوره، جراح شما در مورد سوابق پزشکی و داروهایی که مصرف می‌کنید سوال می‌پرسد. مهم است که به این سوالات دقیق و صادقانه جواب دهید. هم‌چنین، اگر سیگاری هستید، حداقل دو هفته قبل و بعد از جراحی سیگار کشیدن را ترک کنید.
  • دستورالعمل‌های مراقبتی را از جراح خود بپرسید و دنبال کنید: جراح شما دستورالعمل‌های مراقبتی خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهد که باید در روزهای منتهی به جراحی آن‌ها را انجام دهید. این‌ها مواردی از جمله پرهیز از مصرف برخی داروها و مکمل‌ها و ناشتا بودن برای مدت معینی قبل از جراحی را شامل می‌شوند که با رعایت کردن آن‌ها خطر عوارض جانبی عمل را به حداقل می‌رسانید.

مراقبت های قبل از اتوپلاستی چه هستند؟ | اقدامات قبل عمل


بیشتر بخوانید: تیر کشیدن گوش در بارداری؛ علت و درمان


کلام آخر

مراقبت های قبل از اتوپلاستی ضروری هستند، زیرا رعایت کردن آن‌ها به شما کمک می‌کند تا دوران بهبودی راحت‌تری داشته باشید و با عوارض جانبی زیادی مواجه نشوید. این مراقبت‌ها که طیف گسترده‌ای دارند، از ترک سیگار و قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون در چند هفته قبل از عمل تا پوشیدن لباس‌های گشاد و راحت در روز جراحی را شامل می‌شوند.

برای اطلاعات بیشتر و آشنایی با متخصصان گوش و حلق و بینی، به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: ejyfacialplastics

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.