۲۳۸۳۳۸
۳۵۱
۳۵۱

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟

ماموگرافی یکی از موثرترین و معروف‌ترین روش‌ها برای غربالگری زودهنگام سرطان پستان است که احتمالاً از قبل با آن آشنایی دارید. با این حال، اگر می‌خواهید از ماموگرافی خود نتایج دقیق کسب کنید، بهتر است دنبال بهترین دکتر ماموگرافی باشید.

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟

بهترین دکتر ماموگرافی کسی است که بتواند کار خود را به طور حرفه‌ای انجام دهد تا نتایج ماموگرافی شما قابل اعتماد باشند. بهترین دکتر ماموگرافی تهران در مرکز تصویربرداری خود از پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌کند و تمام راهنمایی‌های لازم را نیز با خوش‌رویی ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: توده سفت در سینه نشانه چیست؟


در این مقاله می‌خوانید:

ماموگرافی چیست و چه انواعی دارد؟

ماموگرافی نوعی عکس‌برداری اشعه ایکس از بافت پستان است که می‌تواند حتی تغییرات بسیار کوچک در سینه‌های شما را پیدا کند. در نتیجه، این روش مخصوصاً برای تشخیص توده‌هایی که در طول معاینه فیزیکی احساس نمی‌شوند، بسیار کمک کننده است. دو نوع ماموگرافی وجود دارد که عبارتند از:

  • ماموگرافی غربالگری که برای بررسی سرطان سینه در زنانی که هیچ علامتی ندارند استفاده می‌شود.
  • ماموگرافی تشخیصی که برای بررسی سرطان سینه پس از یافتن یک توده یا سایر علائم استفاده می‌شود.

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟


بیشتر بخوانید: تفاوت ماموگرافی تشخیصی و سونوگرافی چیست؟


دلایل انجام ماموگرافی

هرچند که هدف ما در این مقاله، بهترین دکتر ماموگرافی است، اما قبل از آن باید با دلایل انجام ماموگرافی نیز آشنا باشید تا بدانید که به دلایل درستی می‌خواهید این تصویربرداری را انجام دهید. مهم‌ترین مزیت ماموگرافی این است که می‌تواند توده‌های سینه را در مراحل اولیه پیدا کند.
در نتیجه، قبل از این‌که توده‌های شما خیلی بزرگ شده یا علائم ایجاد کنند، می‌توانید به وجود آن‌ها پی ببرید. به این ترتیب، تشخیص زودهنگام سرطان سینه به کمک ماموگرافی می‌تواند شانس درمان را بالا ببرد. پس این دلیل اصلی انجام این روش محسوب می‌شود که باید از آن خبردار باشید.

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟


بیشتر بخوانید: انجام ماموگرافی برای چه افرادی لازم است؟


بهترین دکتر ماموگرافی

اگر قصد انجام ماموگرافی را دارید، چه دلیلی وجود دارد که به بهترین دکتر ممکن مراجعه نکنید؟ این مهم است که غربالگری‌های منظم شما تحت نظر پزشکان و تکنسین‌های آموزش دیده انجام بگیرد تا نتایج شما قابل اعتمادتر باشند. از این رو، باید شما را با ویژگی‌ های بهترین دکتر ماموگرافی آشنا کنیم.


بیشتر بخوانید: زمان انجام غربالگری پستان


ویژگی‌ های بهترین دکتر ماموگرافی

بهترین دکتر برای ماموگرافی باید دارای خصوصیات زیر باشد:

  • دارای برخورد و خدمات خوب: خدمات به مشتری یک جنبه حیاتی اما اغلب نادیده گرفته شده از مراقبت‌های بهداشتی است. در صورتی که سطح خدمات پزشک می‌تواند تفاوت عمیقی در تجربه بیمار ایجاد کند. به خصوص زمانی که در مورد سلامتی خود نگرانی دارید، رفتار با شفقت و همدلی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. پس خدمات و برخورد خوب یکی از مولفه‌های اساسی محسوب می‌شود.
  • دارای آموزش فلوشیپ یا مدرک معتبر: شما باید به دنبال پزشکانی باشید که در زمینه تصویربرداری آموزش فلوشیپ پستان دیده‌اند یا این‌که مدرک و گواهی تصویربرداری معتبر دارند. هر چقدر که تخصص دکتر ماموگرافی شما بیشتر باشد، بهتر می‌تواند عمل تصویربرداری را انجام دهد و نتایج آن را تفسیر کند.
  • مجهز به آخرین فناوری تصویربرداری سینه: همه ماموگرافی‌ها یکسان نیستند. با این حال، ماموگرافی در طول سال‌ها پیشرفت زیادی کرده است و فناوری‌های جدیدتری نیز روی کار آماده‌اند. این فناوری‌های پیشرفته پزشکان را قادر می‌سازد تا سرطان‌های بیشتری را زودتر تشخیص دهند و به این ترتیب، شانس درمان به موقع را بالا ببرند.

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟


بیشتر بخوانید: راهکارهای جلوگیری از بازگشت سرطان پستان در زنان که باید بدانیم!


اهمیت انتخاب بهترین دکتر ماموگرافی تهران

اما چرا تا این اندازه روی مراجعه به بهترین دکتر ماموگرافی تهران تاکید می‌کنیم؟ پاسخ این سوال ساده است. شما ماموگرافی را برای این انجام می‌دهید که سینه‌های خود را از نظر سرطان یا توده‌های پیش سرطانی غربالگری کنید. در نتیجه، نیاز به نتایج درست و قابل استناد دارید. سرطان یک بیماری حساس است و تشخیص‌ نادرست می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. به همین دلیل، بهتر است که به یک دکتر خوب مراجعه کنید و یک آزمایش درست و دقیق بدهید.


بیشتر بخوانید: تفاوت سونوگرافی و ماموگرافی چیست؟


نحوه انتخاب بهترین دکتر ماموگرافی تهران

برای انتخاب بهترین دکتر باید چند کار مهم انجام دهید که به ترتیب، عبارتند از:

  • نظرات و بازخوردهای سایر مراجعین را بخوانید: امروزه حتی برای انتخاب یک رستوران نیز به اینترنت مراجعه می‌کنیم تا نظرات مشتریان قبلی را بخوانیم و درباره غذا خوردن یا نخوردن در آن رستوران تصمیم بگیریم. پس چرا نباید این دقت را هنگام انتخاب مراکز ماموگرافی به خرج دهیم؟ وقتی صحبت از سلامتی شما می‌شود، بهتر است مراکزی را انتخاب کنید که به خدمات خوب‌شان معروف هستند.
  • درباره آخرین تکنولوژی مورد استفاده از پزشک خود سوال کنید: همان‌طور که گفتیم، بهترین متخصص ماموگرافی تهران باید کار خود را با تکنولوژی روز انجام دهد. بنابراین، قبل از انتخاب، سطح تجهیزات و فناوری‌های مورد استفاده را جویا شوید.  
  • دنبال حضور متخصصین باشید: به این مورد نیز پیش‌تر اشاره کردیم. پس در این‌جا دوباره تاکید می‌کنیم که شما باید دنبال متخصصین حرفه‌ای باشید. در واقع، حضور متخصصان به شما کمک می‌کند تا اطلاعات واضح‌تری از وضعیت خود به دست آورید و کمتر احساس گیجی کنید.

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟


بیشتر بخوانید: طول عمر مبتلایان به سرطان سینه در گرید‌های مختلف بیماری چقدر است؟


نحوه انجام ماموگرافی

نحوه انجام ماموگرافی شامل دو بخش می‌شود که آن‌ها را به طور جدا در زیر توضیح داده‌ایم:

آمادگی‌ های قبل از ماموگرافی

قبل از ماموگرافی از محصولاتی مانند دئودورانت، ضد تعریق، لوسیون بدن یا پودر تالک در زیر بغل یا روی سینه‌های خود استفاده نکنید، زیرا ممکن است در دقت عکس‌برداری شما با اشعه ایکس اختلال ایجاد کنند. علاوه بر این، آمادگی‌های لازم دیگری نیز برای مراجعه به بهترین متخصص ماموگرافی وجود دارند که عبارتند از:

  • لباس‌هایی بپوشید که به راحتی از کمر به بالا جدا شوند.
  • گردنبندها و سایر جواهراتی را که ممکن است در طول آزمایش مانع شوند را دربیاورید.
  • از 7 تا 10 روز قبل از شروع دوره قاعدگی خود ماموگرافی انجام ندهید. (زیرا سینه‌های شما ممکن است در این مدت حساس باشند.)
  • به مدت 5 تا 7 روز قبل از ماموگرافی از مصرف نوشیدنی‌ها و غذاهای حاوی کافئین مانند قهوه، چای، نوشابه و شکلات خودداری کنید.
  • حدود یک ساعت قبل از آزمایش با پزشک خود در مورد مصرف یک مسکن خفیف صحبت کنید.

ماموگرافی چگونه انجام می‌ شود؟

در طی ماموگرافی، سینه شما بر روی یک صفحه حمایتی صاف قرار می‌گیرد و با یک صفحه موازی دیگر فشرده می‌شود. سپس، دستگاه تصویربرداری یک انفجار کوچک از اشعه ایکس تولید می‌کند و آن را از سینه شما عبور می‌دهد. در نهایت، آشکارساز می‌تواند این پرتوها را به صورت تصویر دیجیتال به کامپیوتر ارسال کند و تصاویر تولید شده را به پزشک تحویل دهد.

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟


بیشتر بخوانید: هزینه سونوگرافی سینه در سال ۱۴۰۱ / ۱۴۰۲ چقدر است؟


خطرات ماموگرافی

حال که با همه چیز درباره یک دکتر خوب برای ماموگرافی آشنا شده‌اید، وقت آن است که خطرات این روش را نیز بشناسید. از آن جایی که در ماموگرافی از اشعه ایکس برای تولید تصاویر پستان استفاده می‌شود، شما در معرض مقدار کمی از پرتوهای یونیزان قرار می‌گیرید. با این حال، برای اکثر زنان، مزایای ماموگرافی معمولی بیشتر از خطرات ناشی از این مقدار پرتو است. به ‌علاوه، اگر تومور بدخیمی در سینه وجود داشته باشد و زودهنگام توسط ماموگرافی تشخیص داده شود، جراح ممکن است بتواند آن را قبل از گسترش حذف کند و دیگر به درمان‌های تهاجمی‌تری مانند شیمی ‌درمانی نیاز نداشته باشید.

بهترین دکتر ماموگرافی، چطور انتخاب کنم؟


بیشتر بخوانید: راههای پیشگیری و درمان سرطان پستان


نتایج ماموگرافی

نتایج آزمایش ماموگرافی در دسته‌های BI-RADS امتیازدهی می‌شوند که از دسته 1 تا دسته 6 متغیر هستند. دسته 1 یعنی سرطان ندارید، اما دسته 6 احتمال بالای سرطان را نشان می‌دهد. دسته 0 نیز به این معنی است که به تست‌های بیشتری نیاز دارید. به طور کلی نیز گزارش‌های ماموگرافی شامل چهار دسته برای تراکم سینه می‌شوند که متخصص ماموگرافی شما باید آن‌ها را تفسیر کند و به اطلاع شما برساند.


بیشتر بخوانید: آیا توده خوش خیم سینه شیمی درمانی می شود؟


کلام آخر

بهترین دکتر ماموگرافی باید تخصص و مهارت لازم برای این کار را داشته باشد. با این حال، فقط دانش ماموگرافی کافی نیست. یک پزشک خوب باید صبر و حوصله داشته باشد و از تجهیزات پیشرفته استفاده کند تا نتایج آزمایش شما بیشتر قابل اعتماد باشند.

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

منبع: hardingradiology

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.