۲۴۲۱۹۲
۹۱
۹۱

جدیدترین روش جراحی بینی به سبک پیزو

اصلاح فرم بینی و تغییر شکل آن تاکنون تنها از طریق رینوپلاستی یا همان جراحی بینی امکان‌پذیر بود که سختی‌های به خصوصی همراه داشت. بسیاری از افراد به دلیل سختی‌ها و عوارض این مدل از جراحی که معمولا با شکستن استخوان بینی و ورم و کبودی‌های فراوان همراه بود، قید عمل جراحی و رسیدن به بینی مطلوب خود را‌ می‌زدند. اما امروزه جراحی بینی به سبک پیزو به دلیل سهولت و مزایای بسیاری که دارد‌ مورد توجه و استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. آشنایی با این روش به شما کمک می‌کند تا تصمیم راحت‌تری برای عمل بینی خود بگیری

جدیدترین روش جراحی بینی به سبک پیزو

جراحی بینی به سبک پیزو چیست؟

در روش‌های معمول جراحی بینی استفاده از چکش، سوهان و چیزل رایج بود که به شدت برای زیباجویان استرس‌آور بود. امروزه شیوه نوینی از جراحی بینی تحت عنوان جراحی بینی به سبک پیزو یا اولتراسونیک رواج یافته که سختی‌های آن اصلا قابل مقایسه با روش‌های سابق نیست. در این روش از دستگاهی به نام پیزوتوم استفاده‌ می‌شود که این دستگاه به کمک امواج فراصوت یا اولتراسونیک‌ می‌تواند استخوان بینی را خیلی نرم‌‌تر و ملایم‌‌تر برش بزند و فرم بینی را اصلاح کند. پیش‌‌تر از این روش و دستگاه مذکور برای جراحی‌های فک و صورت استفاده‌ می‌شد، اما امروزه پزشکان با در نظر گرفتن مسائل متعددی اقدام به استفاده از این دستگاه برای جراحی بینی کرده‌اند.

فواید و نکات مثبت جراحی بینی به سبک پیزو

جراحی بینی به سبک پیزو به عنوان یک روش نوین قطعا دارای آپشن‌های مثبت بسیاری است که باعث شده مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد. مهم‌‌ترین نکته مثبت استفاده از روش پیزو این است که در این سبک تنها به کمک ارتعاشات و امواج فراصوت استخوان بینی برش داده‌ می‌شود و کوچیکترین آسیبی به بافت‌ها و عروق بینی و نزدیک آن وارد نمی شود. در این شرایط به هیچ عنوان شاهد خونریزی یا کبودی اطراف چشم‌ها نخواهیم بود. همچنین از آن جایی که شدت تهاجم در این روش بسیار کمتر از رینوپلاستی معمولی است، مدت زمان نقاهت و بهبود استخوان بینی ۶۰ درصد کاهش‌ می‌یابد.

یکی دیگر از نکات مثبت این روش این است که زیباجویان گرامی بهتر به نتیجه دلخواه خود‌ می‌رسند. دلیل این مسئله برش‌های دقیقی است که به وسیله دستگاه پیزوتوم روی استخوان ایجاد‌ می‌شود. در جراحی بینی به سبک معمولی که قبلا استفاده‌ می‌شد شکستن استخوان بینی به سختی صورت‌ می‌گرفت و احتمال خطا و به نتیجه دلخواه نرسیدن بسیار زیاد بود.

جدیدترین روش جراحی بینی به سبک پیزو

عوارض جراحی بینی سبک پیزو

اگرچه این روش مزایای بسیاری دارد، اما طبیعتا مانند هر نوع دیگری از جراحی عوارض احتمالی نیز به همراه دارد که افراد باید هنگام انتخاب این سبک از جراحی چنین عوارضی را نیز در نظر داشته باشند. معایب این روش عبارتند از:

لزوم استفاده از جراحی بینی باز

در این روش بینی باید کاملا باز شود تا دید کاملی روی استخوان بینی به منظور ایجاد برش وجود داشته باشد. در صورتی که به دنبال جراحی بینی به روش بسته هستید، جراحی بینی به سبک پیزو پیشنهاد مناسبی برای شما نیست.

تنگی نفس

یکی از رایج‌‌ترین عوارض جراحی بینی که در همه روش‌ها و البته این روش وجود داردف تنگی نفس است. این مشکل‌ می‌تواند فقط برای یک مدت کوتاه یک الی دو ماهه وجود داشته باشد و در صورتی که پزشک مهارت کاملی نداشته باشد، ممکن است این مشکل ماندگار شود.

تورم و ورم بینی

از آن جایی که در این روش، تهاجم کمی به بینی صورت‌ می‌گیرد شاهد ایجاد ورم پس از جراحی هستیم که طی مدتی کوتاه برطرف‌ می‌شود. استفاده از داروهای ضدالتهابی یا خواب‌آورها نقش به سزایی در کاهش ورم پس از جراحی دارد.

سایر عوارض جانبی

در صورتی که دارای بیماری‌های پایه‌ای هستید یا داروهای خاصی مصرف‌ می‌کنید، احتمال اینکه پس از جراحی بینی به سبک پیزو با عوارضی مواجه شوید، زیاد است. در چنین شرایطی عوارضی همچون خونریزی یا عفونت رخ‌ می‌دهد که البته با مصرف دارو قابل درمان است.

جراحی بینی به سبک پیزو برای چه افرادی مناسب است؟

اگر تا اینجای مطلب علاقمند به انجام عمل بینی به روش پیزو شده اید باید به این موضوع توجه کنید که آیا کاندید مناسبی برای عمل پیزو هستید یا خیر. اولین مسئله مدل فعلی بینی شماست. در صورتی که بینی گوشتی و استخوانی دارید پس از انجام عمل پیزو قطعا بهترین نتیجه را خواهید گرفت. همچنین در نظر داشته باشید که جراحی بینی به سبک پیزو تنها برای ایجاد تغییرات جزئی در بینی پیشنهاد‌ می‌شود و برای اینکه تغییرات اساسی صورت بگیرد باید به سراغ رینوپلاستی‌های سابق بروید. لازم به ذکر است که هزینه این سبک از جراحی نسبت به رینوپلاستی معمولی بیشتر است؛ از این رو به جنبه مالی نیز پیش از عمل دقت کنید.

جدیدترین روش جراحی بینی به سبک پیزو

نکات لازم مخصوص بعد از عمل

پس از عمل جراحی به سبک پیزو همانند سایر عمل‌های جراحی باید نکاتی رعایت شود تا دوران نقاهت به درستی و سلامت سپری شود. از جمله نکاتی که رعایت آنها پس از این سبک عمل بینی ضروری است،‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ممنوعیت ورزش‌های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین
  • پایین نیاوردن سر به مدت طولانی
  • نخوابیدن به پهلو تا حداقل دو ماه
  • ممنوعیت استفاده از سیگار، قلیان و الکل تا حداقل دو هفته پس از عمل
  • ممنوعیت استفاده از غذاهای سفت و جویدن زیاد
  • عطسه کردن با دهان باز برای به حداقل رساندن فشار روی صورت

سخن پایانی

یکی از مدرن‌‌ترین روش‌های جراحی بینی، سبک پیزو است که با استفاده از دستگاه پیزوتوم برش‌های بسیار ظریف و دقیقی روی بینی ایجاد‌ می‌شود. چنین شرایطی هر زیباجو و پزشکی را ترغیب به استفاده از این روش‌ می‌کند، اما نکته‌ای که در اینجا بسیار اهمیت دارد، پزشک جراحی است که انتخاب‌ می‌کنید. بنابراین باید به یک پزشک ماهر و متخصص در این زمینه که نمونه کارهای موفق بسیاری داشته باشد مراجعه کنید تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را دریافت نمایید.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.