78
کد: 225551
02 مهر 1399 - 10:02
دو روز بعد از پریودیم یعنی روز ۹ و ۱۰ سیکلم‌ رابطه داشتم و به خاطر ترس از پیشاب قرص اورژانسی لونژیل خوردم.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام من دو روز بعد از پریودیم یعنی روز ۹ و ۱۰ سیکلم‌ رابطه داشتم به خاطر ترس از پیشاب قرص اورژانسی لونژیل خوردم الان ۳ روز گذشته و لکه بینی دارم چی کار کنم؟صبر کنم تا پریود بشم؟پریودم بهم میریزه؟
 
 
پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی:
دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی نظمی در قاعدگی گاهی تا سه سیکل می شود، در ضمن واکنش هر بدنی به قرص های اورژانسی متفاوت است، ممکن است شما چند روز زودتر یا دیرتر و یا در تاریخ مقرر همیشگی پریود شوید. به پزشک برای ایجاد نظم قاعدگی مراجعه کنید. در ضمن دو بار در سال می توانید از قرص اورژانسی استفاده کنید. مصرف این قرص ها به علت دوز بالای هورمون و عوارض زیاد (شامل عوارض جبران ناپذیر عروقی) اصلا توصیه نمیشود.    
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: