۲۴۲۲۱۵
۵۹
۵۹

۱۰ اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

"مد و استایل، همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها بوده است. همه ما دوست داریم شیک و جذاب به نظر برسیم، اما گاهی اوقات حتی کوچک‌ترین اشتباهات در انتخاب لباس، می‌تواند کل استایل‌مان را تحت تاثیر قرار دهد. نکته مهم اینجاست که شیک‌پوشی لزوماً به معنای خرید لباس‌های گران‌قیمت یا داشتن کمد لباسی پر نیست. بلکه توجه به جزئیات و انتخاب لباس‌های مناسب برای هر موقعیت، کلید اصلی داشتن یک استایل بی‌نقص است.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

مد و استایل، همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها بوده است. همه ما دوست داریم شیک و جذاب به نظر برسیم، اما گاهی اوقات حتی کوچک‌ترین اشتباهات در انتخاب لباس، می‌تواند کل استایل‌مان را تحت تاثیر قرار دهد. نکته مهم اینجاست که شیک‌پوشی لزوماً به معنای خرید لباس‌های گران‌قیمت یا داشتن کمد لباسی پر نیست. بلکه توجه به جزئیات و انتخاب لباس‌های مناسب برای هر موقعیت، کلید اصلی داشتن یک استایل بی‌نقص است.

۱- استفاده از لباس سفید در فصل زمستان:

شاید خیلی از شما تمایل داشته باشید که در فصل زمستان از پالتو سفید یا شلوار سفید استفاده کنید. این استایل اگرچه خیلی جذاب و زیبا بوده اما مناسب زمستان نیست. تصور کنید که باران شدیدی می‌بارد، حتی با وجود داشتن چتر، لکه‌های باران روی پالتو سفید شما خودنمایی می‌کند. همچنین در موقع قدم زدن در خیابان حتی اگر نیم بوت نیز به پا کرده باشید، می‌تواند باعث شود تا در هوای بارانی، قطره‌های آب به پاچه شلوار شما بپاشد و روی آن لک ایجاد کند. بنابراین استفاده از لباس سفید در زمستان را در موارد روزمره به کار نبرید اما چنانچه این سبک را دوست دارید، استفاده از آن در مراسمات رسمی و میهمانی‌های خاص موردی ندارد.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۲- پوشیدن لباس‌های بیش از حد کشی:

خرید یک تیشرت یا شلوار جین کشی به خصوص برای خانم‌هایی که نوسان وزن دارند، یک خرید ایده‌آل است. چون می‌توانید با اندکی چاق یا لاغر شدن این تیشرت‌ها و شلوارها را استفاده کنید. توجه نمایید از آنجایی که این لباس‌های کشی و جذب، برای چندین سایز طراحی شده‌اند، بنابراین به خوبی روی بدن شما نمی‌نشیند و این یک اشتباه رایج در پوشیدن لباس زنانه است.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۳- عدم توجه به رنگ پوست:

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند عدم توجه به آن تاثیر فاجعه باری روی استایل شما داشته باشد،  بی توجهی نسبت به رنگ پوست است. شاید خیلی از شما تصور کنید که با دارا بودن پوست‌های رنگ سفید و یا گندمی می‌توانید از هر رنگ لباسی استفاده کنید، در حالی که چنین نیست. حتی برخی از سفید پوستان نیز با پوشیدن لباس‌های رنگ روشنی مثل سفید، یا زرد و صورتی حالت رنگ پریده نشان می‌دهند. بنابراین بهتر است در انتخاب لباس، به رنگ پوست خود که می‌تواند شامل انواع پوست‌های گندمی، سبز، سفید، سیاه و یا سرخ- سفید باشد، دقت کنید. راحت‌ترین راه این است که طیف‌های مختلف یک رنگ را در جلوی بدن خود گرفته تا متوجه شوید که مثلاً کدام رنگ آبی به پوست شما بیشتر می‌آید.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۴- عدم توجه به موقعیت در پوشش:

لباس پوشیدن بدون توجه به موقعیتی که در آن حضور دارید، می‌تواند استایل غیر جذابی را برایتان به همراه داشته باشد و یک اشتباه رایج در پوشیدن لباس زنانه محسوب می‌شود. مثلاً تصور کنید که یک مانتو کتی که از جنس پارچه‌ای مثل ژاکارد با ایستایی بالا دوخت شده است را در پیک نیک، کنار ساحل یا کوهنوردی بپوشید. قطعاً این مانتو کتی برای چنین شرایطی مناسب نیست. در حالی که یک مانتو کتی که از پارچه‌های کتان و لش طور دوخت شده است، به همراه یک شلوار و کفش اسپرت می‌تواند در چنین موقعیت‌هایی شما را یک خانم شیک پوش جلوه دهد.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۵- پوشیدن لباس‌های بیش از حد گشاد:

اگرچه در چند سال اخیر لباس‌های اورسایز خیلی ترند شده است اما استفاده مداوم و بیش از حد از لباس‌های گشاد یک اشتباه است. مثلاً اگر در قسمت شکم، چربی اضافه دارید و می‌خواهید با پوشیدن لباس‌های گشاد اضافه وزن خود را پنهان کنید، این روش کار درستی نیست. به جای این کار بهتر است از لباسی که در قسمت کمر تنگ بوده و قسمت سرشانه پف‌دار و چین‌دار است، استفاده کنید تا سرشانه شما را پرتر نشان دهد. پوشیدن لباس‌های گشاد خصوصاً در مجالس رسمی استایل شما را غیر رسمی و نامرتب جلوه می‌دهد.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۶-  عدم توجه به اکسسوری:

اکسسوری نیز به اندازه لباس پوشیدن می‌تواند در زیباتر نشان دادن استایل شما نقش موثری داشته باشد در مورد مقدار استفاده از اکسسوری، همیشه تعداد متعادل را حفظ کنید. استفاده بیش از حد و یا عدم استفاده از اکسسوری در دنیای فشن و مد متداول نیست و جزء یک اشتباه رایج در پوشیدن لباس زنانه تلقی می‌شود. انتخاب رنگ اکسسوری با رنگ لباس بسیار حائز اهمیت است. همچنین بهتر است که اکسسوری‌های مختلف مثل گردنبند، گوشوار و دستبند با یکدیگر ست باشند. در صورتی که قصد خرید یک اکسسوری را دارید که بتوانید آن را با چندین لباس بپوشید، بهتر است به سراغ اکسسوری‌های نقره‌ای رنگ بروید.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۷- تابع همیشگی مد بودن:

اینکه همیشه مطابق مد روز پیش بروید، صرف نظر از اینکه صرفه اقتصادی ندارد، منجر به خریدهای نامتناسب با استایل شما می‌شود. چون ممکن است گاه یک لباسی مد شود که با استایل و فرم بدن شما همخوانی نداشته باشد. مثلاً اگر فرد کوتاه قدی هستید، استفاده از شلوارها با دمپای خیلی گشاد هرچند که مد هم باشند، مناسب اندام شما نیست. همچنین استفاده از لباس‌های ساده‌ای که همیشه روی مد هستند،  می‌تواند باعث شود که در سال‌های آینده نیز از لباسی که خریده‌اید، استفاده کنید.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۸- پوشیدن همیشگی رنگ‌های تیره:

اگرچه استفاده از رنگ‌های تیره مثل مشکی بسیار باب است و همیشه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید ولی این کار در دسته اشتباه رایج در پوشیدن لباس زنانه قرار می‌گیرد. بهتر است برای جلوه بهتر لباس‌های تیره یا خنثی از ترکیب آنها با رنگ‌های شادی مثل زرد، قرمز، آبی و سفید بهره بگیرید.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۹- عدم توجه به فرم بدن:

اگر زیباترین لباس را بپوشید اما متناسب با فرم بدن شما نباشد، لباس جلوه زیبایی نخواهد داشت. در انتخاب و خرید لباس باید به قد و وزن خود توجه کنید. حتی ممکن است بین اندام‌های مختلف بدن تناسب وجود نداشته باشد. مثلاً بالاتنه چاق‌تر از پایین تنه باشد که این نکته نیز در انتخاب لباس باید مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال اگر بالاتنه ایده آلی دارید اما پاهای شما لاغر است، به جای پوشیدن پیراهن عروسکی می‌توانید از پیراهن‌های ماکسی بلند استفاده کنید که لاغری پاها را بپوشاند.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

۱۰-عدم خرید لباس‌های چند کاره:

یک اشتباه رایج در پوشیدن لباس زنانه این است که همیشه با توجه به مناسبتی که در پیش دارید، خرید می‌کنید. بهتر است، لباس‌هایی را خریداری کنید که اگر به طور ناگهانی به یک مهمانی دعوت شدید، در کمد لباس‌هایتان چند لباس همه کاره داشته باشید. مثلاً شلوارهای زنانه راسته یکی از گزینه‌های عالی برای مهمانی، مسافرت، دورهمی‌های خانوادگی یا روزمره محسوب می‌شود.

10 اشتباه رایج خانم ها هنگام انتخاب استایل

نکته آخر:

اشتباه رایج در پوشیدن لباس زنانه می‌تواند تمام تلاش شما برای داشتن یک استایل شیک را بر هم بزند. از جمله مهم‌ترین این اشتباهات می‌توان به عدم توجه به فرم بدن، رنگ پوست، همیشه طبق مد خرید کردن، پوشیدن لباس‌های بیش از حد گشاد یا تنگ، عدم توجه به موقعیت و استفاده از رنگ سفید در زمستان اشاره کرد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.