۳۱۱۳۳
۲۳۵۰
۲۳۵۰

بازی برای کودکان، تاثیر مثبت دارد؟

نتایج تحقیقات جدید به عمل آمده توسط پژوهشگران بریتانیایی در این خصوص نشان می‌دهد که والدین می‌بایست برای همیشه از ایجاد هر نوع محدودیت برای کودکان خود در جهت بازیهای خلاقانه دست بردارند.

ایسنا: در بسیاری از جوامع کودکان به دو گروه تقسیم می شوند، گروهی که به دلیل شرایط خاص اقتصادی از همان دوران اولیه زندگی مجبور به کار می شوند و گروهی که فارغ از این مسائل می توانند به اصلی ترین فعالیت خود یعنی بازی کردن بپردازند که از این گروه تعداد کثیری از کودکان دائما با مخالفت والدین خود در خصوص بازی کردن به دلایل مختلف مواجه می شوند؛ والدینی که در خصوص یافتن پاسخی که مشخص کننده حریم کودکان برای بازی کردن باشد همچنان مستاصل مانده اند!

نتایج تحقیقات جدید به عمل آمده توسط پژوهشگران بریتانیایی در این خصوص نشان می دهد که والدین می بایست برای همیشه از ایجاد هر نوع محدودیت برای کودکان خود در جهت بازیهای خلاقانه دست بردارند.

پژهشگران در این خصوص عقیده دارد که حضور و فعالیت کودکان در زمینه بازیهای فعال و خلاقانه شرایط سالمتری را برای آنان در دوران بزرگسالی رقم می زند.

بازی برای کودکان، تاثیر مثبت دارد؟

تحقیقات به عمل آمده در این خصوص که توسط انجمن روانشناسی بریتانیا در خصوص ۵۰۵ نوجوان و سابقه آنها در دوران کودکی به عمل آمد بیانگر این واقعیت بود که انجام سطح بالایی از بازی‌های خلاقانه در دوران کودکی عادت‌های درست و سالم در دوران بزرگسالی نظیر برخوردای از رژیم غذایی سالم، تمرینات مناسب ورزشی و در کل افزایش شاخص‌های سلامت را در بر خواهد داشت.

اما گروه دوم که زمان کمی برای بازی به آنها اختصاص داه شده است در دوران بزرگسالی سبک زندگی به مراتب ناسالم تری را در پیش می گیرند و اکثرا به اضافه وزن دچار می شوند.

پژوهشگران عقیده دارند که دادن فرصت لازم به کودکان برای بازی از حقوق اولیه آنهاست و رشد و نمو همه جانبه کودک را متاثر می سازد که اغلب توسط والدین این حق نادیده انگاشته می شود.

محققان بر حفظ حقوق کودکان در خصوص بازی و تاثیرات آن در سلامت دوران بزرگسالی تاکید کردند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.