63
کد: 226621
21 مهر 1399 - 09:29
بعد از نیم ساعت از رابطه قرص تنسی ۱.۵ میلی گرم خوردم. نمیدونستم آنتی بیوتیک اثر قرص رو کم میکنه.
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: سلام بنده۲۶سال سن دارم و از روز سه شنبه انتی بیوتیک کلاموکس هر۸ساعت مصرف میکردم و روز چهارشنبه ساعت۴یک ارتباط دهانی داشتم و فقط شک داریم دست همسرم که با واژن من تماس داشته الوده به منی و پیشاب بوده یا خیر.به هر حال من بعد از نیم ساعت از این رابطه قرص تنسی۱.۵میلی گرم خوردم.ولی نمیدونستم انتی بیوتیک اثر قرص رو کم میکنه و بعد از دو ساعت اموکسی سیلین۵۰۰هر ۸ساعت خوردم و تازه دیروز صبح فهمیدم انتی بیوتیک اثر قرص رو کم میکنه و قطع کردم انتی بیوتیکمو حالا سوالم اینه که احتمال بارداریم چقدر هست؟ قرصی که خوردم درست خوردم یا چون زیر۱۲ساعت بود باید تنسی۰.۷۵میخوردم؟و اینکه حتما باید پریود بشم ؟کی ازمایش خون بدم برای اطمینان؟ ضمنا قرص مسکن فارزژیک و مفنامیک اسید و ژلوفن هم چندبار خوردم ؛اخه جراحی دندون داشتم
 
 
پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان:
دوست عزیز اگر مایع منی به میزان خیس شدن کامل به ناحیه ژنیتال نرسد مشکلی ندارد و حاملگی رخ نمیدهد. کاملا مرتکب خطا شده اید. بدن ما دوره های هورمونی مشخصی دارد که از طریق مغزی به تخمدان القا میشود. نحوه مصرف شما کاملا خطا و به هیچ وجه مانع از بارداری نیست فقط به صورت اضافه هورمون بیرونی وارد بدن خود نموده اید که باعث بهم ریختن سیستم کل هورمونی میشود. در این موارد حتی اگر بارداری رخ ندهد ربطی به دارو ندارد و اگر دارو هم نمیخوردید باردار نمیشدید. بهتر است برای تنظیم دوباره سیستم بدن تحت نظر متخصص زنان باشید.
 
 
پاسخ دکتر زینب توکل، دکترای تخصصی سلامت باروری:
دوست عزیز احتمال تداخل اثر دارو وجود دارد. ولی در کل مصرف قرص اورژانسی باعث بهم ریختن سطح هورمونی می شود. 
مشاوره ویدیویی
ارسال نظر
*پر کردن قسمت هایی که ستاره دارد ضروری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: