۲۴۲۳۳۹
۲۹۱
۲۹۱

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

برای این‌که تزریق بوتاکس بیشتر دوام بیاورد، باید دستورالعمل‌های پزشکتان را به کار ببرید. خوابیدن بعد از بوتاکس صورت، یکی از مواردی است که پزشکتان درباره آن توضیحاتی را به شما ارائه می‌دهد.

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

برای این‌که تزریق بوتاکس بیشتر دوام بیاورد، باید دستورالعمل‌های پزشکتان را به کار ببرید. خوابیدن بعد از بوتاکس صورت، یکی از مواردی است که پزشکتان درباره آن توضیحاتی را به شما ارائه می‌دهد. 

در این مقاله می‌خوانید: 

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

بوتاکس، محبوب قلب ها 

بدون شک بوتاکس یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی است که امروزه به کار می‌رود و به میلیون‌ها مرد و زن کمک می‌کند تا با از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های ناخواسته در صورتشان، ظاهری جوان‌تر داشته باشند. در حالی که بوتاکس در اکثر موارد یک درمان نسبتا معمول و بدون عارضه در نظر گرفته می‌شود، مهم است که به یاد داشته باشید که امکان دارد عوارض جانبی را تجربه کنید. مراقبت‌های پس از بوتاکس می‌تواند خطر عوارض جانبی آن را به حداقل برساند. یکی از دستورالعمل‌های ضروری مراقبت‌های بعد از بوتاکس این است که از لمس، مالش یا فشار دادن صورت خود در نواحی تزریق خودداری کنید. 

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

روش انجام بوتاکس 

انجام بوتاکس، نسبتا سریع و ساده است. قبل از شروع درمان، پزشک در مورد نتیجه ایده‌آلی که می‌خواهید با شما صحبت می‌کند. لازم است پزشک را در جریان همه داروهایی که مصرف می‌کنید قرار بدهید.  

هنگامی که وقت بوتاکس دارید، پزشک ناحیه مورد نظر را تمیز و ناحیه‌ای را که قرار است تزریق انجام شود، استریل می‌کند. در مرحله بعد، یک بی‌حس‌کننده موضعی روی پوست شما اعمال می‌شود. سپس بوتاکس مستقیما به عضلات پیشانی یا سایر عضلات هدف تزریق می‌شود. ممکن است در طول این تزریق کمی درد داشته باشید، اما این درد و ناراحتی فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: بوتاکس بهتر است یا لیفت با نخ؟

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

تاثیر بوتاکس برای حذف چین و چروک ها 

از نظر زیبایی‌شناختی، بوتاکس به عنوان یک شل‌کننده برای صاف کردن خطوط و چین و چروک‌های سرسخت در سراسر صورت و گاهی اوقات در نقاط دیگر مانند گردن عمل می‌کند. بوتاکس، حاوی یک سویه خالص شده از سم بوتولینوم نوع A است که پس از تاثیر کامل، عضلات تحت درمان را به طور موقت فلج و خطوط و چین و چروک‌های ناخواسته مرتبط با آن عضله خاص را شل می‌کند.

بعد از تزریق بوتاکس چه کارهایی را نباید انجام بدهید؟

تقریبا بلافاصله پس از تزریق بوتاکس، ممکن است مقداری حساسیت خفیف و کبودی در محل‌های تزریق را تجربه کنید. ممکن است یک هفته طول بکشد تا اثرات کامل بوتاکس آشکار شود. بسیار مهم است که در این مدت از دستورالعمل‌های مراقبت پس از بوتاکس پیروی کنید تا نتایج مطلوب را به دست بیاورید و از عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری کنید. این دستورالعمل‌ها ممکن است شامل پرهیز از دست زدن یا مالش صورت باشد. لازم است وضعیت خوابیدن بعد از بوتاکس صورت را برای یک دوره موقت تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: انواع لک پوستی، آنچه لازم است بدانید

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

آماده شدن برای بوتاکس 

پزشک شما باید دستورالعمل‌های دقیق نحوه آماده شدن برای بوتاکس را به شما ارائه دهد و شما باید این دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید. ممکن است پزشک به شما توصیه کند موارد زیر را رعایت کنید: 

  • مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی بدون نسخه مانند ایبوپروفن و همچنین مکمل‌هایی مانند روغن ماهی را به مدت یک هفته قبل از تزریق بوتاکس متوقف کنید.
  • از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • پزشک خود را از هر گونه بیماری، یا داروهایی که مصرف می‌کنید مطلع سازید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از انجام بوتاکس، از ورزش پرهیز کنید.
  • تا 48 ساعت بعد از انجام بوتاکس از حمام کردن خودداری کنید. 

بیشتر بخوانید: علت منافذ باز پوست چیست؟ آیا راه درمانی دارد؟

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

مزایا و عوارض جانبی بوتاکس

بوتاکس در کاهش چین و چروک‌هایی که روی پیشانی و چشم‌های شما ایجاد شده، موثر است و همچنین می‌تواند به ابروهای شما حالت لیفتینگ بدهد. اگر در حال شیردهی، یا باردار هستید، یا قصد بارداری دارید قبل از شروع بوتاکس با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی بوتاکس عبارتند از: 

  • سردرد 
  • کبودی 
  • درد در محل تزریق

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

مراقبت های انجام بوتاکس

اگر تصمیم دارید بوتاکس را امتحان کنید، این موارد را به کار ببندید:

  • اگر در حال مصرف آسپرین یا ایبوپروفن هستید، احتمالا در محل تزریق دچار کبودی می‌شوید. این داروها خون را رقیق می‌کنند و خونریزی را افزایش می‌دهند که باعث کبودی می‌شود. دو هفته قبل از درمان این داروها را با مشورت پزشک قطع کنید. 
  • درباره انواع دارو اعم از شیمیایی، گیاهی، مکمل یا ویتامین به پزشکتان اطلاع بدهید. برخی از داروها مانند ویتامین E خون را رقیق می‌کنند. ممکن است پزشک از شما بخواهد که ۲ هفته قبل از درمان، مصرف مکمل‌ها را قطع کنید.
  • انتظاراتی را که از انجام بوتاکس دارید، با پزشکتان در میان بگذارید. تا دوز دارو را بر اساس انتظارات شما تنظیم کند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: آشنایی با پزشکان متخصص پوست، مو و زیبایی

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس، مدل خاصی دارد؟ 

در حالت ایده‌آل، باید سعی کنید حدود ۱ تا ۳ روز پس از تزریق بوتاکس به پشت بخوابید و سر خود را کمی بالا بگیرید تا از انتشار بوتاکس به محل‌های ناخواسته پیشگیری شود. این انتشار ناخواسته می‌تواند نتایج را به خطر بیندازد و به طور موقت عضلاتی را که نیاز نیست، فلج کند. با این حال، اگر دستورالعمل‌های مناسب پس از درمان را دنبال کنید، عوارض بوتاکس نادر است.

بوتاکس چقدر دوام می آورد؟

هنگامی که تاثیر بوتاکس کامل شد، که این اتفاق معمولا پس از حدود یک هفته تا 10 روز رخ می‌دهد، اثر آن در بیشتر بیماران به مدت 3 تا 6 ماه باقی می‌ماند. مردان و زنانی که فعالیت بدنی خاصی دارند و همچنین آن‌هایی که بدنشان بوتاکس را با سرعت طبیعی بیشتری تجزیه می‌کند، ممکن است برای حفظ نتایج ثابت، بیشتر به بوتاکس نیاز داشته باشند. در طول مشاوره اولیه، پزشک شما ارزیابی کاملی انجام و به شما اطلاع می‌دهد که بوتاکس تا کی دوام می‌آورد.

بیشتر بخوانید: راههای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت

خوابیدن بعد از بوتاکس، چطور بهتر است؟

خلاصه

بوتاکس، سمی است که برای فلج کردن موقتی برخی از عضلات صورت به کار می‌رود. بوتاکس، یک درمان موقت است و نتایج آن بین ۳ تا حداکثر ۶ ماه دوام می‌آورد و مجدد باید آن را تزریق کنید. در حالت ایده‌آل، طرز خوابیدن بعد از بوتاکس به این شکل است که باید سعی کنید حدود 1 تا 3 روز پس از تزریق به پشت بخوابید و سر خود را کمی بالا بگیرید تا از انتشار بوتاکس به محل‌های ناخواسته پیشگیری شود.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک نی نی بان سر بزنید. 

منبع: derosaclinic

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.