۲۴۲۳۹۹
۳۵
۳۵

۵ راهکار خانگی برای درمان گلودرد

گلودرد از دسته علائم بیماری های حساسیتی و فصلی می باشد که در هر ۴ فصل به خصوص با شروع فصل پاییز شیوع فراوانی دارد، در برخی از موارد حتی با شروع درمان نیز علائم گلودرد متوقف نمی گردد و این حالت برای بسیاری از افراد آزاردهنده می باشد، ما در این مقاله در رابطه ۵ راهکار درمانی و خانگی برای کنترل علائم گلودرد نکات جالی را برایتان هیه کرده ایم تا با دیدگاه کامل در صورتی که دچار چنین علائم بیماری شدید بتوانید آن را به آسانی تشخیص و درمان کنید، با ما تا انتهای مطالب از نی نی بان همراه باشید.

۵ راهکار خانگی برای درمان گلودرد

5 راهکار خانگی برای درمان گلودرد

گلودرد از دسته علائم بیماری های حساسیتی و فصلی می باشد که در هر 4 فصل به خصوص با شروع فصل پاییز شیوع فراوانی دارد، در برخی از موارد حتی با شروع درمان نیز علائم گلودرد متوقف نمی گردد و این حالت برای بسیاری از افراد آزاردهنده می باشد، ما در این مقاله در رابطه 5 راهکار درمانی و خانگی برای کنترل علائم گلودرد نکات جالی را برایتان هیه کرده ایم تا با دیدگاه کامل در صورتی که دچار چنین علائم بیماری شدید بتوانید آن را به آسانی تشخیص و درمان کنید، با ما تا انتهای مطالب از نی نی بان همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین خدمات درمانی رو با ویزیت پزشک در منزل دریافت کنید.

انواع گلودرد به چند دسته تقسیم می شود؟

در ابتدای کار بیایید در رابطه با انوادع گلودرد با هم صحبت نماییم، گلودرد ها انواع مختلفی دارند که به شرح زیر می باشد:

  1. گلودرد باکتریایی: در این حالت عوامل ایجاد گلودرد یا فارنژیت Pharyngitis باکتری ها می باشند، باکتری ها با تشکیل کلونی و توده های باکتریایی در این نوع از گلودرد سبب ایجاد درد و آسیب و عفونت در گلو می شوند که به صورت تکه های سفید رنگ در سطح گلو ظاهر می شوند.
  2. گلودرد ویروسی: در این نوع ویروس ها به خصوص ویروس آنفولانزا با انتقال به داخل سلول های گلویی سبب ایجاد درد و آسیب به گلو می شوند، در این حالت ما شاهد تورم و قرمزی در گلو هستیم اما دیگر نشانه هایی از لکه های سفید بر انتهای گلو وجود ندارد.
  3. تونسیلیت: در این حالت علت گلودرد التهاب لوزه ها می باشد که به Tonsillitis معروف است، علت آن تجمع غذا و یا ترشحات در لوزه می باشد و معمولا در افرادی که دارای لوزه های بزرگ می باشند دیده می شود.

علائم انواع گلودرد به چه صورتی است؟

5 راهکار خانگی برای درمان گلودرد

گلودرد چه از نوع چرکی و چه از نوع ویرسی یا التهابی باشد دارای علائم تقریبا مشابهی هستند که می توان آن ها را به موارد زیر تقسیم بندی نمود:

  • درد در هنگام بلع غذا
  • دردناک بودن بلع بزاق
  • گرفتگی و یا خشنی صدا
  • تورم لنف های گردنی
  • سرفه دردناک
  • گرفتگی گوش و سنگینی سر به علت پرشدن شیپور استاش

5 درمان خانگی برای کنترل و از بین بردن علائم گلودرد

5 راهکار خانگی برای درمان گلودرد

تا اینجا در رابطه با انواع و علائم و کلیات گلودرد با هم صحبت کردیم اما نوبت آن رسیده تا 5 درمان معجزه آسا برای کنترل علائم  گلودرد را خدمتتان ارائه نماییم:

مصرف مایعات فراوان

در اولین گام بهتر است در دوره بیماری از مایعات فراوان استفاده شود، در این حالت شما می توانید از چای یا دمنوش به همراه آب ولرم استفاده نمایید، اگر در دوره بیماری سرماخوردگی و گلودرد دچار کم اشتهایی شده اید می توانید از تزریق سرم در منزل استفاده کنید، با سرم تراپی در منزل می توانید به آسانی علائم کم ابی و دهیدراتیشن را کم کنید.

دمنوش لیمو و عسل

استفاده از دمنوش لیمو عسل و استفاده از آن حداقل 2 بار در طول رو می تواند هم التهاب گلو را کم کند و هم در ارتقا سیستم ایمنی موثر باشد، از همین رو بهتر است هر بار تازه به تازه آن را درست کنید و میل کنید.

استفاده از جوشانده پیاز

برای تهیه این ترکیب که به شربت پیاز نیز معروف است شما عزیزان ابتدا باید 100 گرم پیاز پوست کنده شده را داخل 20 سی سی آب ریخته و بجوشانید، پس از گذشت 20 دقیقه از جوشیده شدن این ترکیب آن را از صافی عبور داده و داخل آن یک قاشق عسل طبیعی بریزید، سپس باز هم به مدت 20 دقیقه بجوشانید و در نهایت بگذارید کمی سرد گردد و هر روز 3 بار و هر بار 3 قاشق از آن را میل کنید.

استفاده از دمنوش نعنا فلفلی

برای نعنا به طور طبیعی در کاهش التهاب بسیار موثر است، فلفل نیز با توجه به طبع گرم می تواند در کاهش علائم سرماخوردگی بسیار موثر باشد، استفاده از ترکیب دمنوش نعنا با فلفل قرمز می تواند در کاهس درد و التهاب گلو موثر باشد.

دمنوش چای سبز و دارچین

برای کاهش درد و تورم تونسیلیت یا گلودرد شما عزیزان می توانید از دمنوش تازه آماده شده دارچین جنگلی و چای سبز تازه استفاده کنید، چای سبز دارای خاصیت بسیار بالای آنتی اکسیدانی است و همچنین دارچین نیز دارای طبع گرم برای کاهش درد های گلو می باشد.

بیشتر بخوانید: در رابطه با طرح درمان در منزل هر آن چیزی که نیاز دارید را در این صفحه بخوانید.

پیشگیری از ابتلا به گلودرد فصلی به خصوص در پاییز

با تغییر فصل و تغییر آب و هوا احتمال ایجاد سرماخوردگی به خصوص آنفولانزا وجود دارد، از همین رو رعایت برخی از نکات پیشگیری از سرماخوردگی می تواند بسیار موثر و مفید باشد، راه کار های زیر را حتما در نظر داشته باشید:

  1. استفاده از ماسک
  2. استفاده از لباس گرم به خصوص در ابتدای روز
  3. شستن دست ها
  4. استفاده از غذاهای خانگی به خصوص دمنوش ها و مواد غذایی کم چرب
  5. کاهش استرس
  6. افزایش کیفیت و زمان خواب
  7. ورزش کردن منظم

جمع بندی و گرفتن نکات پایانی

با استفاده از رته کار های خانگی درمان گلودرد در 5 قدمی که توضیح داده شد شما عزیزان می توانید به آسانی و بدون مراجعه به بیمارستان و درمانگاه که معمولا در فصل های پاییز ازدحام بالایی نیز دارند می توانید به آسانی درمان را در خانه خود برای کاهش علائم گلودرد و احتقان بینی و لوزه اتخاذ نمایید، این کار باعث می شود تا هم هزینه کمتری را متحمل باشید و هم از ایجاد عفونت بیشتر جلوگیری شود.

 

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.