۲۴۳۲۰۳
۰
۰
شما پدر عاطفه دار هستید یا پدر پولدار؟

نقش پدر در معتاد شدن فرزند

دکتر فیروزه روستا- پژوهش‌ها نشان میدهد وقت گذراندن پدران با پسران نقش مهم در سلامت روان کودکان در سنین بالاتر دارد. تحقیقی سی‌ساله بر ۲۰۰ پدر و پسر از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۵ انجام شد و طی این تحقیق بررسی ارتباط بین وقت گذاشتن پدران با پسران در میزان استرس و گرایش به اعتیاد مورد مطالعه قرار گرفت.

 نقش پدر در معتاد شدن فرزند

دکتر فیروزه روستا- پژوهش‌ها نشان میدهد وقت گذراندن پدران با پسران نقش مهم در سلامت روان کودکان در سنین بالاتر دارد. تحقیقی سی‌ساله بر ۲۰۰ پدر و پسر از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۵ انجام شد و طی این تحقیق بررسی ارتباط بین وقت گذاشتن پدران با پسران در میزان استرس و گرایش به اعتیاد مورد مطالعه قرار گرفت. 

کاهش استرس فرزند با بازی با پدر

پدرانی که در امور روزانه مراقبتی کودک درگیر بودند، گهگاهی کودک را عوض می‌کردن، به او غذا می‌دادند، بازی‌های کودکانه با پسران داشتند، میزان استرس این کودکان به طور معنا دار کمتر بود و به واسطه ناقلین عصبی ترشح شده، نافرمانی، سرکشی، بیش فعالی، افسردگی و اعتیاد کمتری در نوجوانی مشاهده شد. 

این تحقیق فقط منحصر به گزارش پدر و مادر و مربیان کودک نبود بلکه سطح کوتیزول این کودکان هم مورد اندازه گیری قرار گرفت یعنی تأثیر بر روی جسم هم ارزیابی شد. 

نقش پدر در معتاد شدن فرزند

چرا این کودکان کمتر به سمت مواد مخدر می‌رفتند؟ 

چون ارتباط عاطفی پدر مثل یک سد محافظتی مغز کودکان را در قبال هیجانات نوجوانی و جوانی واکسینه کرده بود. لازم به ذکر است که علت اصلی اعتیاد، پیدا کردن امنیت و عواطف نداشته دوره کودکی است ولی به شکل کاذب. 

نقش پدر در معتاد شدن فرزند

بررسی مقایسه‌ای بین پدر پولدار و پدر عاطفه دار

بررسی مقایسه‌ای بین پدر پولدار و پدر عاطفه دار! نشان می‌دهد پدران با عاطفه نقش مهمتر در موفقیت، شادی و سلامت روان و مسئولیت‌پذیری کودکانشان در بزرگسالی دارند. 

پدر عابر بانک نباشید، البته نه اینکه نیازهای اولیه کودک و خانواده را تأمین نکنید بلکه فکر نکنید با خریدن می‌توانید جبران‌عدم حضور احساسیتان را بکنید. 

پدران با حضور با کیفیت، داربست روانی کودک محسوب می‌شوند، داربستی که تا سال‌های سال نقشش به شکل باورهای مرکزی در وجود کودک نهادینه می‌شود.

نقش پدر در معتاد شدن فرزند

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.