۲۳۹۶۱۷
۲۱
۲۱

همه چیز درمورد لیزر فوتونا

در ادامه این مطلب می‌خواهیم یکی از روش‎های جوانسازی پوست به نام لیزر فوتونا را معرفی کنیم و با کاربردها و هزینه آن بیش‎تر آشنا شویم.

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است که در معرض دید همه قرار گرفته است. هرگونه آسیبی که به پوست وارد شود و یا هر مشکل ریز و درشتی در پوست باعث از بین رفتن زیبایی ظاهری ما می‎شود. پوست ما در اثر غذاهای چرب و ناسالمی که می‎خوریم جوش می‎زند و ممکن است جای این جوش‎ها بر روی پوست بماند؛ در اثر بالا رفتن سن چین و چروک‎های روی پوست ایجاد می‎شود که ظاهر ما را پیر نشان می‎دهد؛ آسیب‎هایی مثل جای زخم، جای بخیه و سوختگی‎ها هم که به جای خود. افراد دوست دارند همیشه زیبا باشند؛ به همین دلیل مدام به دنبال روشی برای حفظ زیبایی و از بین بردن آثار آسیب‎های وارده به پوست خود هستند. روش‎های گوناگون لیزردرمانی مثل لیزر فوتونا، روش‎های تزریقی و انجام جراحی‎های زیبایی همه از روش‎های مرسوم برای بازیابی زیبایی و سلامت پوست است.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم یکی از روش‎های جوانسازی پوست به نام لیزر فوتونا را معرفی کنیم و با کاربردها و هزینه آن بیش‎تر آشنا شویم.

همه چیز درمورد لیزر فوتونا

لیزر فوتونا چیست؟

مدرن، محبوب و امن ویژگی‎هایی است که می‎توان لیزر فوتونا را با آن‎ها توصیف کرد. لیزر فوتونا جزو معدود لیزرهایی است که با دو طول موج کار می‎کند. طول موج اربیوم که وظیفه درمان‎های سطحی را برعهده دارد؛ این طول موج بر روی سطح پوست تاثیر می‎گذارد و رفع چین و چروک‎های سطحی، رفع لک‎های سطحی و لایه‌برداری سطحی پوست را انجام می‎دهد. در کنار طول موج اربیوم طول موج ان‌دی‌یگ وجود دارد که بر لایه عمیق پوست تاثیر می‎گذارد. اشعه لیزر که به پوست تابیده می‎شود موجب گرم شدن ناحیه می‎شود؛ گرما باعث فعال شدن مکانیزم دفاعی پوست می‎شود در نتیجه لایه میانی که وظیفه تولید کلاژن را دارد برای تولید کلاژن بیش‎تر تحریک می‎شود. تاثیر فوتونا بر همه لایه های پوست موجب شده که به لیزر فوتونا لیزر 4 بعدی هم بگویند.

لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی و امن است که عوارض ندارد. در این روش شما بعد از لیزر نیازی به سپری کردن دوران نقاهت ندارید و می‎توانید بلافاصله به روند روتین زندگی خود بازگردید؛ فقط بعد از لیزر تا چند وقت مراقبت‎های جزئی را باید رعایت کنید؛ مثلاً تا چند روز از نور مستقیم خورشید پرهیز کنید، از لوازم آرایش و اصلاح استفاده نکنید و... . لیزر فوتونا کاربردهای بسیار گسترده‎ای دارد که در ادامه به آن‎ها اشاره می‎کنیم.

کاربرد لیزر فوتونا چیست؟

در سال 2018 دستگاه فوتونا به عنوان بهترین دستگاه چند منظوره زیبایی در دنیا انتخاب شد. فوتونا معجزه قرن است و به سرعت بین متخصصین حوزه زیبایی و سلامت پوست محبوب شد. طیف وسیع درمان‎های لیزر فوتونا موجب شده که در هر کلینیکی که بروید فوتونا را ببیند. فوتونا می‎تواند 50 نوع درمان گوناگون را ارائه بدهد و همچنین به علت داشتن دو طول موج و فناوری پیشرفته‎اش برای همه سن‎ها و برای همه نوع پوست‎ها کاربرد دارد؛ همچنین پزشک می‎تواند با استفاده از فوتونا چندین درمان را به طور همزمان اعمال کند.

کاربرد لیزر فوتونا می‎تواند در درمان‎های آسیب‎های طبیعی پوست مثل کاهش چین و چروک پوست، از بین بردن جای جوش، رفع لکه ها و کک و مک‎های موجود بر روی پوست، از بین بردن ترک‎های پوستی، از بین بردن خط اخم و لبخند، سفت کردن پوست صورت و گردن، کم‌رنگ کردن ماه گرفتگی ‎های مادرزادی و... مؤثر باشد؛ همچنین فوتونا علاوه بر کارکردهای زیبایی در حوزه پزشکی و سلامت هم می‎تواند درمان‎هایی نظیر درمان خوروپف را انجام بدهد. در ادامه به دو مورد از کاربردهای اصلی لیزر فوتونا اشاره خواهیم کرد.

جوانسازی صورت

فوتونا انقلابی در روش‎های جوانسازی پوست ایجاد کرد. تمرکز لیزر فوتونا بر جوانسازی بر پایه تحریک پوست به کلاژن سازی است. کلاژن نوعی پروتئین است که موجب افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست می‎شود. وقتی پوست خاصیت کشسانی مطلوبی داشته باشد دیگر دچار چین و چروک، خطوط اخم و لبخند، افتادگی و شل شدگی و... نمی‎شود؛ به همین دلیل پوست جوان‎تر می‎شود. فوتونا با لایه‌برداری از پوست و حذف سلول‎های مرده و آسیب دیده هم باعث می‎شود لایه جدید و سالمی در پوست تشکیل شود.

 

همه چیز درمورد لیزر فوتونا

رفع لک و آکنه

لک‎ها بخش‎هایی از پوست هستند که رنگ متفاوتی دارند؛ نوعی از لک‎ها که در اثر فعالیت بیش از حد چربی‎ها ایجاد می‎شود آکنه می‎گویند که از اصلی‎ترین آسیب‎های پوستی بسیار رایج هستند. در درمان آکنه لیزر فوتونا از طول موج ان‌دی‌یگ خود استفاده می‎کند. انرژی نور لیزر که جذب پوست می‎شود موجب گرم شدن ناحیه و تحریک پوست به بازسازی و کلاژن سازی می‎شود؛ فوتونا در این فرایند که فتوترمولیز نام دارد لک‎های روی پوست را متلاشی می‎کند و آن‎ها را از بین می‎برد. لیزر فوتونا نه تنها لک‎های صورت را از بین می‌برد؛ بلکه موجب افزایش سلامت، شادابی و استحکام پوست می‌‎شود.

 

همه چیز درمورد لیزر فوتونا

هزینه لیزر فوتونا

در مورد هزینه لیزر فوتونا نمی‎توان اعداد و ارقام قطعی را داد؛ چون قیمت لیزر به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

  • نوع آسیب یا مشکل: نوع درمانی که پوست شما به آن نیاز دارد می‎تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. درمان‎های سطحی مثل رفع چین و چروک و... طبیعتاً قیمت کم‎تری به نسبت درمان‎های عمیق مثل از بین بردن رد بخیه یا درمان خوروپف دارند.

  • نوع پوست: پوست‎ها متفاوت هستند. شخصی ممکن است پوست بسیار حساسی داشته باشد؛ در این صورت نیاز به انجام یک سری مراقبت‎ها و ملاحظات وجود دارد.

  • کلینیک زیبایی: هرچه کلینیک معتبرتر باشد و خدمات قوی‎تری را ارائه بدهد ممکن است هزینه بیش‎تری هم بگیرد. میزان تخصص و رتبه پزشکان کلینیک، دستگاه‎های مجموعه و... از عوامل تعیین کننده قیمت نهایی هستند.

برای فهمیدن هزینه لیزر فوتونا ابتدا کلینیک خوب و معتبری را پیدا کنید و بعد با تماس با مجموعه می‎توانید بر حسب نوع درمانی که می‎خواهید دریافت کنید قیمت را استعلام بگیرید؛ و یا به درگاه‎های ارتباطی مثل سایت و پیج‎ها مراجعه کنید. در این زمینه شما باید کیفیت بر حسب هزینه را مورد توجه قرار دهید؛ مراکز بی‎کیفیت و متفرقه ممکن است در بازار رقابتی لیزرها قیمت‌های پایینی پیشنهاد بدهند؛ ولی نباید زیبایی شما فدای پول شود.

 

همه چیز درمورد لیزر فوتونا

نتیجه گیری

لیزر فوتونا از محبوب‎ترین روش‎های دستیابی به زیبایی در دنیا است. این روش جایگزین عمل‎های جراحی است و به صورت غیرتهاجمی برای پوست شما زیبایی طبیعی به وجود می‎آورد. فوتونا برنده جوایز متعددی شده و یک ابزار همه فن حریف با قابلیت ارائه 50 درمان ثابت است. عوارض بسیار کم فوتونا و نداشتن دوران نقاهت در زندگی پرمشغله این روزها فاکتورهای مهمی برای محبوبیت آن است. بعد از لیزر فوتونا با رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک می‌توانید به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید. لیزر فوتونا هزینه کمی ندارد؛ ولی با توجه به تاثیر سریع و دائمی، خطر و عوارض کم، دوران نقاهت کوتاه، انجام درمان‎ها متعدد در یک جلسه و کیفیت بسیار بالا ارزش این را دارد که پول بیش‎تری برای آن خرج کنید تا کیفیت ممتاز را تجربه کنید. لیزر فوتونا برای همه نوع پوستی مناسب است؛ اما افراد باردار، شیرده و دارای بیماری‌های پوستی قبل از هر اقدامی حتماً با پزشک مشورت کنند.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.