۱۲۰۱۰۰
۲۷۲۵
۲۷۲۵

کمبود هورمون رشد، علائم و درمان

تعادل هورمون های بدن از طریق غده هیپوفیز واقع در قاعده مغز انجام میشود . هورمون رشد یکی از هورمون های مهم بدن بوده که در جهت رشد طبیعی در بدن ترشح میشود.

تعادل هورمون های بدن از طریق غده هیپوفیز واقع در قاعده مغز انجام میشود . هورمون رشد یکی از هورمون های مهم بدن بوده که در جهت رشد طبیعی در بدن ترشح میشود. ترشح این هورمون در کودکان و نوجوانان ضروری بوده و هرگونه اختلال در آن باعث ناهنجاری های رشد کودکان می شود .

گاهی اوقات به دلیل علت مشکل مادرزادی در غده هیپوفیز، بیماری غده هیپوفیز یا صدمه به سر هورمون رشد کمتر از حالت طبیعی ترشح می شود که متاسفانه باعث نقص فیزیکی صورت و جمجمه مانند شکاف لب در کودکان می شود از این رو والدین باید سلامت کودک را از هر نظر بخصوص رشد طبیعی بدنشان در مرور زمان بررسی کنند .کمبود هورمون رشد در کودکان را جدی بگیرید.

علایم کمبود هورمون رشد عبارتند از
کندی رشد
کوتاهی قد و چاقی
تاخیر در شکل گیری مشخصات جنسی در کودکان سنین بالاتر

برای درمان کمبود هورمون رشد در گام اول همانطور که گفته شد والدین باید بررسی های جدی بر روند رشد کودکان داشته باشند و حتی با پزشک نیز در این زمینه مشورت کنند . در گام بعدی اگر کودک دچار کمبود هورمون رشد بود باید تا پایان سن بلوغ کودک،به تشخیص پزشک هر روز و پنج روز در هفته به او هورمون رشد تزریق شود.

البته این تزریقات عوارض جزئی مانند قرمزی در محل تزریق، سردرد، درد مفصل ران و کرنش ستون فقرات نیز به همراه دارد . اگر کمبود هورمون رشد به موقع درمان شود (حداکثر تا سن شش سالگی ) می توان انتظار داشت که کودک در زمان بلوغ به قد متناسب خانواده خود برسد.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.